Citat:
Ursprungligen postat av
Antiviken
Det er vel bekreftet at alle er skutt med skytevåpen. Det slår litt beina under denne hypotesen. I tillegg til at gjerningsmannen selv ringte poltiet og fortalte at han hadde drept de tre andre. Det er forøvrig ingen informasjon som tilsier at de to døtrene og barnebarne overnattet i huset - eller hadde flyttet dit, for den saks skyld.
Exakt. Att Steinar skulle ha råkat lämna en röklucka(?) eller annat öppet av misstag och rökförgiftat sin familj av misstag är ju inte troligt alls.
Än så länge är det ett frågetecken vad döttrarna gjorde där en tisdagsförmiddag men å andra sidan är det ju inte konstigt att döttrar besöker sin far, men man kan ju ana att han lurat dem till sig bara för att död dem.
Ja, fyfan. Jag säger det igen. Jag lider verkligen med familjen och tycker det är jättehemskt. Jag tror jag hade blivit en spillra av mitt forna jag om det hade hänt mig och att jag hade velat ta livet av mig. Kan inte förstå hur en människa (Bente eller Steinar) kan klara sig ur den här situationen med livsgnistan intakt.