Bor i lägenhet men har inte elbil.
Kör däremot elbil på jobbet där den också laddas i laddbox , en arbetsbil så inget man får ens låna.
Så vet problemen med elbilar och laddning.
Bostadsbolaget där jag bor hade fått stort tryck från Stadsförvaltningens höjdare att lösa elbilsladdningen i lägenhetsboende i olika områden hos Bolaget, orsaken var en fråga från en enstaka hyresgäst ( med välbetalt jobb och nyinflyttad vad jag hört från hyresgästföreningen lokalt här) som var tvungen ta lägenhet för direkt kunna börja nya jobbet.
Dock existerar knappt laddplatser alls här ( 2-3 st finns utspritt) finns inget behov egentligen då merparten som bor här är invandrare , socialbidragstagare, lågbetalda Svenskar , samt ett stort utförskapsområde finns med så ingen har råd med elbil.
Var och är inte så enkelt som höjdarna på stadsförvaltningen inbillade sig att ordna , dels krävs det ju att elnätet klarar den belastningen ,dels måste det finnas ledig parkeringsplats.
I alla fall fick dom tydligen Stadens elbolag att bygga ett 10 tal laddplatser på en central parkering.
Vad hände sedan ? Jo inga hyresgäster alls använder dessa (dom har ju inte råd med elbil

) och ytterst få utomstående , endast enstaka affärsmän eller andra som är på genomfart utnyttjar dessa men det är ytterst sällan , orsaken är att det visat sig vara svindyrt ! Ja riktigt jävla dyrt ladda från dessa laddstationer.
Rena parodin alltså .
Vad jag vill komma till är att är man låg eller normalinkomsttagaren och bor i lägenhet skall man Inte ens tänka på skaffa elbil idagens läge
Bor man i eget hus är det en helt annan sak då man själv kan välja billigaste och bästa el-abonnemang från sin elleverantör