Citat:
Säger man uttryckligen att hon "kallar det" en "kompisdejt" så har man ju uppenbarligen inte levt upp till de krav som finns på citat och referat i akademiska kretsar, vilket är vad jag som skribent kommer från. Jag frågade dig om detta, men det var ett jäkla slingrande innan sanningen i slutändan kom fram. Tillskriv henne inte citat om dessa inte stämmer. Vill du få fram "andemeningen" får du vara tydlig med detta. Det var du/ni på intet vis. Du har ju redan avslöjats som lögnare i tråden, så ja, detta påverkar din trovärdighet. Alla kan göra misstag, men medge då dessa omedelbart när någon annan skribent i tråden påtalar dessa.
Förresten:
"Men Oli*ver var mer än närmare vän."
Om han var mer än närmare vän måste man ju dra slutsatsen att de var lovers...
Det är vad more than just friends betyder...
För autister: det lär handla om ett typo, där det ska stå "en", inte "än". Bäst att påpeka detta med tanke på nivån hos vissa som huserar här i tråden...
Och förresten, ytterligare en gång:
MÄ säger: "Att det var att de båda var på mig. Oli*ver var intresserad"
Varför i helvete går hon på "date" - eller "kompisdejt", för den delen - med någon som hon vet är intresserad av henne om hon inte själv har något intresse? Var hon rädd att även Oli*ver skulle bli förbannad och spöa på henne om hon sa nej? Det är helt skevt att gå på "dejt" med någon om hon själv inte vill det, och sen "klaga"/skryta till vänninan med att "Två olika killar Orkar nt Va har jag gjort".