2024-01-21, 06:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Så de är inte människor menar du?

Nej, tvärtom.

Jo, falska tillvitare är människor.
Men att falskt tillvita är ett beteende som givetvis bottnar i att den falska tillvitaren är empatistörd.

Finns inget i vare sig FUP eller dom som tyder på att målsägande skulle vara empatistörd.
Citera
2024-01-21, 06:21
Medlem
Citat:
STOPP.

I rätten ger hon en annan förklaring än dig gällande VARFÖR hon utelämnade något. DET är lögnen. Detta innebär att hon ljuger i rätten om det du säger stämmer. PER AUTOMATIK. Det GÅR INTE att komma ifrån. Försök inte ens.

Och du berättade varför du trodde hon gjort. Men hon säger något helt annat i rätten. Alltså ljuger hon enligt dig. Enkelt.

Stopp. Nu utgår du från att det MÄ säger stämmer. Det håller inte. MÄ kan vi bevisa att hon ljög, men du kan inte bevisa nånting kring blåmärkena, en väsentlig skillnad. Försök igen.

¨

Falsk dikotomi på felaktig antaget underlag. No sale.

STOPP. Vi pratar ju om DIN syn på varför hon ljög för polisen. Det är denna syn som de facto MÅSTE medföra att hon ljuger i rätten.

Jag tror också hon ljuger i rätten, men på andra premisser. Försök inte.

Jag sa till dig att inte ens försöka komma undan och nu har du mycket riktigt blivit bortgjorde igen. Säg bara inte att jag inte varnade dig.

Nu blandar du ihop allt i en enda röra. Vad målsägande säger med mina gissningar. Och dina egna tolkningar av vad målsägande säger. Och dina egna tolkningar kring mina gissningar. Sluta med det. Det blir bara jävligt rörigt. Jag ska koka ner det för dig.

1. Lyssna på vad målsägande säger, så som jag bad dig om att göra från första början, men du ville ändå ha min gissning, så jag gav dig den. Sanningen ligger dock inte i min gissning, utan i vad målsägande säger. Ok?
2. Jag tror verkligen inte att målsägande ljuger. Finns inget som tyder på det, vare sig i FUP eller dom.
Citera
2024-01-21, 08:22
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esteban-II
Domen blir genom dess avkunnande en del av praxis. Inte vägledande praxis från HD, utan en del av den mängd domar som framtida domar lutar sig mot. Ditt argument kanske är att tings- och hovrätter ignorerar liknande rättsfall när de gör sina bedömningar?

Mitt argument är exakt vad jag skrivit och jag vet att jag har rätt. Du bjäbbar emot bara för att.

Citat:
Subtilt är inte implicit.

Jo, det är precis vad det

Om du inte ens kan erkänna det så kommer jag inte lägga mer tid på dig.

Citat:
Du hänvisar dit jag förväntade mig

Nej, för du har aldrig ens läst förarbetet innan. Du vet det och jag det. Hade du gjort det hade du aldrig skrivit som du gjorde. Du är bara ännuven pajas som är för stolt för erkänna stt de har fel.

Citat:
, men varför stanna på sidan 33? Utdrag ur propositionen (Prop. 2017/18:177 s. 33-34):

Min fetning av intressanta stycken.

Inget av det där går emot något jag sagt. Trams.

Citat:
Jag ska ge dig rätt i att förarbetena inte är absoluta, dvs. i varje hypotetisk situation krävs inte explicit samtycke. Men du drar den tolkningen för långt, iom. att lagen de facto skulle gå på tvärs med de fetade styckena ovan.

Trams.

Citat:
Hur skall man förstå så motsägelsefulla uttryck? Jo, genom att bedöma helheten blir den enda rimliga slutsatsen att explicit samtycke är ett krav, men att undantag medges för att lagstiftningen inte ska bli drakonisk.

Trams.

Citat:
Blickar, tonfall och gester är alla exempel på explicit kommunikation, om än subtil

Nej. Sluta fåna dig. Du vet att du har fel. Och jag kommer inte lägga min tid på dig om du ljuger för mig.

Citat:
Inget av dina exempel utgör samtycke. Grund för propåer om sex möjligtvis, men inte samtycke.

Är du på riktigt utvecklingsstörd? Du bad om exempel på implicit kommunikation, INTE saker som utgör samtycke. Och sen kommer du med detta? Jävla clown.

Citat:
En analogi är en analogi, varken mer eller mindre. Kan du påvisa att den är så dålig att den är irrelevant får jag naturligtvis stå för det.

Du undviker frågan och det är ganska tydligt att du aldrig kommer stå för något vad jag än skriver. Du är en barnslig liten lögnare som jag inte vill befatta mig mer med. Hejdå.
Citera
2024-01-21, 08:23
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Men nu vet jag inte vad du menar?
Vart menar du att målsägande har ändrat sin historia?

T ex sexpositionerna.
Citera
2024-01-21, 08:24
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Omdömet och uppmärksamheten är betydligt bättre hos en nykter person än vad det är hos en person som ligger mellan 0.5-1.0 i promillehalt. Det säger sig självt.

Att ha gott omdöme och vara uppmärksam, minskar givetvis risken att göra något mot någon annan som denna inte vill.

Vi*king var på lyset, det vet vi alla om. Han skulle helt enkelt i det tillståndet inte ens försökt att ha sex med målsägande.

Dagen efter när han var nykter, så lyssnade han in henens signaler på en gång.

Du svarar inte på mina frågor.
Citera
2024-01-21, 08:26
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Jo, falska tillvitare är människor.

Så då omfattas de av mänskligt beteende trots allt? Bra.

Lägg ner ditt empatitrams, det är ett simplistiskt cringe-argument.
Senast redigerad av Fiffiniffi 2024-01-21 kl. 08:33.
Citera
2024-01-21, 08:32
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Nu blandar du ihop allt i en enda röra. Vad målsägande säger med mina gissningar. Och dina egna tolkningar av vad målsägande säger. Och dina egna tolkningar kring mina gissningar. Sluta med det. Det blir bara jävligt rörigt. Jag ska koka ner det för dig.

1. Lyssna på vad målsägande säger, så som jag bad dig om att göra från första början, men du ville ändå ha min gissning, så jag gav dig den. Sanningen ligger dock inte i min gissning, utan i vad målsägande säger. Ok?
2. Jag tror verkligen inte att målsägande ljuger. Finns inget som tyder på det, vare sig i FUP eller dom.

Bla bla bla. Om din tolkning stämmer så måste hon ha ljugit i rätten. PER AUTOMATIK. Och jag har visat varför. Det är inte mitt fel att du var var för dum för att tänka till innan du skrev.

Och nu sitter du här förnedrad med byxoyna neddragna. Så går det när man inte är ärlig
Citera
2024-01-21, 08:37
Medlem
Citat:
Du svarar inte på mina frågor.

Jag har redan svarat på frågan.

1. Jag anser att man aldrig ska ha sex med en ny person på fyllan. Riskerna är för stora.

2. Är man nykter har man iaf. omdömet och uppmärksamheten intakt. Vilket minskar riskerna, men tar givetvis inte helt bort riskerna.

Vi*king var full. Och uppfattade uppenbarligen inte att målsägande inte ville. Dagen efter när han var nykter och hade sovit ruset av sig, så var han dock snabb med att fatta att hon inte ville.
Citera
2024-01-21, 08:40
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999

Jag vet inte om det är särskilt mycket att hänga upp försvaret på, att hon inte nämnde alla ställningar?

Det är oviktigt för dig när anmälaren berättar allt utom de ställningar som inte är särskilt kompatibla med våldtäkt? Menar du allvar?

Citat:
Om hon nu skulle ljuga om våldtäkten, varför ljög hon inte om att hon red isf? Alltså, hon kunde sagt "nej, jag var aldrig ovanpå honom".

Det kunde hon. Men hon blev plötsligt konfronterad med uppgiften och vet såklart inte all info som polisen sitter på. Så hon körde en lam bortförklaring istället. Som hon sen förändrat lite ytterligare i rätten.
Citera
2024-01-21, 08:41
Medlem
Citat:
T ex sexpositionerna.

Hon har inte ljugit om det. Hon har bara inte nämnt en av flera sexpositioner.
Och hon ger ju en bra förklaring kring hur det förhöll sig med den positionen:

"FL: Han har berättat att han bett dig rida honom och han hade lagt sig på rygg och du
hade hoppat upp på honom. Vad har du för kommentar kring det?
: Som jag sagt innan gjorde jag allt han sa fast jag inte ville det. När jag väl var på honom var det inte att jag red honom utan han höll på mina höfter och penetrerade mig underifrån och
jag satt mest still."
Citera
2024-01-21, 08:42
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Jag har redan svarat på frågan.

1. Jag anser att man aldrig ska ha sex med en ny person på fyllan. Riskerna är för stora.

2. Är man nykter har man iaf. omdömet och uppmärksamheten intakt. Vilket minskar riskerna, men tar givetvis inte helt bort riskerna.

Vi*king var full. Och uppfattade uppenbarligen inte att målsägande inte ville. Dagen efter när han var nykter och hade sovit ruset av sig, så var han dock snabb med att fatta att hon inte ville.

Läs frågorna igen. Du har INTE svarat. Tvinga mig inte visa varför och avslöja dig som en lögnare igen. Bara svara.
Citera
2024-01-21, 08:43
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Hon har inte ljugit om det. Hon har bara inte nämnt en av flera sexpositioner.
Och hon ger ju en bra förklaring kring hur det förhöll sig med den positionen:

"FL: Han har berättat att han bett dig rida honom och han hade lagt sig på rygg och du
hade hoppat upp på honom. Vad har du för kommentar kring det?
: Som jag sagt innan gjorde jag allt han sa fast jag inte ville det. När jag väl var på honom var det inte att jag red honom utan han höll på mina höfter och penetrerade mig underifrån och
jag satt mest still."

Om man först nämner 4 positioner men sen lägger till en femte så har man förändrat din historia. Är det något med det konceptet som är svårt att först?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in