2024-01-16, 18:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elins92
Hur lever ni den här fattiga veckan

Tjena tjena Elin!

En vanlig vecka här. Subutex, lite blister och kycklingnudlar. Själv då?

Edit: Jaha, vi ska surra om brudar också. Jag kör en bender med en sprutnarkoman som sätter knäna i golvet för en näve blå.
Senast redigerad av raseradskada 2024-01-16 kl. 18:40.
Citera
2024-01-16, 18:29
Medlem
Med gåslever, champagne och lyxprostituerade...
Citera
2024-01-16, 18:54
Medlem
megacoolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storgatan19
Hur många lever "lön till lön" egentligen?

Ganska många tror jag. Har några i min bekantskapskrets som tjänar ganska bra, men har inte något sparkapital över huvudtaget.

Osmarta bilaffärer, köp av onödig elektronik, många och dyra märkeskläder som byts ut i förtid, snus, cigg mm. Listan kan göras lång.
Citera
2024-01-16, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logique88
Hör ofta detta raljerande, men stöter sällan på såna personer. Vet ingen av mina vänner som inte sparar pengar, även de slösaktiga och kortsiktiga.

Det är lätt att spara om man tjänar mer än vad man spenderar 😉
Det är inte så att inkomsterna följt prisutvecklingen ute i samhället,
Allt har blivit snor dyrt, mat hyror osv mm.
Citera
2024-01-16, 19:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SocialtKontrakt
Frågan har redan ställts men kan någon vänligen svara på varför man skulle vara fattigare just innan januarilönen, jämfört med decemberlönen?

Vad fan gör folk med pengarna i januari?! Det här känns som en seglivad myt som ingen har granskat.
Det sistnämnda är intressant och förtjänar en egen tråd, tycker jag.
Citera
2024-01-16, 19:25
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megacoolman
Ganska många tror jag. Har några i min bekantskapskrets som tjänar ganska bra, men har inte något sparkapital över huvudtaget.

Osmarta bilaffärer, köp av onödig elektronik, många och dyra märkeskläder som byts ut i förtid, snus, cigg mm. Listan kan göras lång.

Hur mycket i lön pratar vi då? Hur mycket har de kvar efter skatt?
Citera
2024-01-16, 19:48
Medlem
Många källarincels i den här tråden som aldrig t.ex tagit en utlandssemester över nyår. Med det sagt så klarar så klart sig de flesta på buffert
Citera
2024-01-16, 19:50
Medlem
megacoolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Hur mycket i lön pratar vi då? Hur mycket har de kvar efter skatt?

Vet ju inte exakt vad alla har, men mellan ca 31000-33000 efter skatt skulle jag säga
Citera
2024-01-16, 22:40
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megacoolman
Vet ju inte exakt vad alla har, men mellan ca 31000-33000 efter skatt skulle jag säga

Och de har inget över efter så mycket i lön? Vad spenderar de då på? Vad kostar deras boende månaden, lån?
Citera
2024-01-17, 13:00
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Och de har inget över efter så mycket i lön? Vad spenderar de då på? Vad kostar deras boende månaden, lån?

Dom spenderar pengarna till att betala alla lån för allt dom har köpt på kredit. Allt för att visa upp en falsk fasad för sina grannar.
Citera
2024-01-17, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisballex2
Vi är ju inte alkisar men vad gjorde du? Du är en sån typisk FB fjolla som ska stinka ner utan att bidra.

Öh nä, det är inget jag vill! Men när någon skryter över hur dom splashar cash på öl och när.man summerar det blir det mindre än en öl i timmen för er. Nog du som är en fjolla ändå
Citera
2024-01-17, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarpung
Öh nä, det är inget jag vill! Men när någon skryter över hur dom splashar cash på öl och när.man summerar det blir det mindre än en öl i timmen för er. Nog du som är en fjolla ändå

Jag kan bälga 4 öl i timmen om det är så, men det var ju söndag, herrens dag. Hade ju jobbmöten dagen efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in