Flashback bygger pepparkakshus!
2024-01-14, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sixten00
En stor miss med Nordic choice är namnförvirringen. Det är rätt många som inte har förstått att Nordic choice är samlingsnamnet för Comfort, Quality och Clarion. Alltså ett rätt misslyckat och onödigt krånglig namnkonvention. Undrar hur det blir med Strawberry.

Spelar det någon roll? Det är ju Comfort, Quality och Clarion man marknadsför. Lite som Meta (Facebook och Instagram) och Aphabet (Google)
Citera
2024-01-14, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Spelar det någon roll? Det är ju Comfort, Quality och Clarion man marknadsför. Lite som Meta (Facebook och Instagram) och Aphabet (Google)

Tycker mer det verkar som att man marknadsför Jordgubbens droger o våldskapital
Citera
2024-01-14, 14:19
Medlem
2n00b4Us avatar
Man skulle kunna tro att det är niondeklassare som kommer på alla nya namn på platser runt om i landet
Citera
2024-01-15, 13:17
Medlem
Man undrar ju om det var norrbaggen själv som kom på strawberry eller om det är någon
varumärkesbyrå som fått 5 miljoner för detta värdelösa namn.
Citera
2024-01-15, 19:34
Medlem
miqqqas avatar
Rätt övertygad om att namnbytet sker för att frigöra sig från choice international och därmed slippa betala avgifter till dem.. Namnet är logiskt på så sätt att Stordalen trycker mycket på sin jordgubbsfilosofi. För ett par år sen döptes deras ägarbolag eller nåt sånt om till Strawberry så det har nog varit på g länge.
Citera
2025-04-01, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uffe98
Detta är ju för att samla allt, inte bara hotellen. Man äger ju Ving(flyg och hotell på turistorter), Hurtigruten(cruise på haven), choice(hotell i Norden) m.m.
Air Norwegian ingår även. Jag blev nyss påmind om det när jag flög ner till Rom igår. Från deras nya reward system spenn fick jag hela 69 enheter för att ha betalat 2.000 kr för flygbiljetten. När jag kikade på vad jag kan göra med dessa spenn så såg jag att man för 10.000 skulle kunna se en vänskapsmatch mellan Manchester United och Leeds i Stockholmet i sommar. Att nå 10.000 spenn är dock förmodligen inget som jag kommer att uppnå de närmaste tio åren. Har någon annan haft användning för sina spenn?
Citera
2025-04-10, 18:01
Medlem
Finns det någon som vunnit en övernattning eller flygresa i Strawberrys lotterier, ex. i deras app eller i julkalendern?
Eller känner ni någon som vunnit?

Nyligen lottade de ut hela 100 hotellrum på olika orter i Norden. I vissa rum ingick personlig stylist, helikoptertur, egen chaufför, egen biosalong, bo en natt i Friends arena, egen kock, sviten på Yasuragi, m.m. Verkligen fina priser. Känns som ett stort jobb att sätta ihop allt det där, jag undrar om det verkligen stämmer?
Citera
2025-04-10, 19:17
Medlem
Knarkar Stordals-Pitten - han verkar hylla langaren Jordgubben
Citera
2025-04-11, 20:53
Medlem
super86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArtemisiaMaris
Finns det någon som vunnit en övernattning eller flygresa i Strawberrys lotterier, ex. i deras app eller i julkalendern?
Eller känner ni någon som vunnit?

Nyligen lottade de ut hela 100 hotellrum på olika orter i Norden. I vissa rum ingick personlig stylist, helikoptertur, egen chaufför, egen biosalong, bo en natt i Friends arena, egen kock, sviten på Yasuragi, m.m. Verkligen fina priser. Känns som ett stort jobb att sätta ihop allt det där, jag undrar om det verkligen stämmer?

Allt det där finns ju redan på de 100 hotellrummen. Varje hotell har olika special rum och special service. Så allt finns redan. Min kompis vann en natt i ett gaming rum en gång i Jönköping. Där hela rummet hade en gamingstation med dator, skärmar och allt.
Citera
2025-04-11, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av super86
Allt det där finns ju redan på de 100 hotellrummen. Varje hotell har olika special rum och special service. Så allt finns redan. Min kompis vann en natt i ett gaming rum en gång i Jönköping. Där hela rummet hade en gamingstation med dator, skärmar och allt.

Aha, ok! Tack, det förklarar saken. Tänkte att det är ett himla jobb att skaffa fram allt inkl. all personal - även om det är ett stort företag med resurser, såklart.
Citera
2025-09-01, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moranco
Air Norwegian ingår även. Jag blev nyss påmind om det när jag flög ner till Rom igår. Från deras nya reward system spenn fick jag hela 69 enheter för att ha betalat 2.000 kr för flygbiljetten. När jag kikade på vad jag kan göra med dessa spenn så såg jag att man för 10.000 skulle kunna se en vänskapsmatch mellan Manchester United och Leeds i Stockholmet i sommar. Att nå 10.000 spenn är dock förmodligen inget som jag kommer att uppnå de närmaste tio åren. Har någon annan haft användning för sina spenn?

Tyvärr kan man glömma gratisnätter och liknande nu.
Fick ihop hela 279 spenn på en övernattning. En bonusnatt på samma hotell kostar över 5200 spenn, dvs jag behöver bo där minst 19 gånger först.
Har även bonuspoäng kvar, men de ligger precis under nivån för att kunna ta ut en bonusnatt.
Helt värdelöst och en klar försämring, synd.
Citera
2025-09-01, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moranco

Man kan delbetala sitt hotellrum med spenn. Då kommer de ju åtminstone till användning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in