2024-01-12, 23:37
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Vet du ens vad "nattlinne" är? Det är ett tråkigt intetsägande plagg som ser ut som en slags blandning av tröja och klänning. Finns liksom inget erotiskt i det klädesplagget. Och det är inte konstigt för en kvinna att ha på sig ett sådant klädesplagg nattetid när gäst ska sova över. Det är som en kvinnlig motsvarighet till det osexiga klädesplagget pyjamas. Att hon bar nattlinne är verkligen raka motsatsen till samtycke. Hon visar ju tydligt "här ska det sovas med kläder på".

https://www.ellos.se/ellos-collectio...20group%20%231

Din lilla clown, nattlinnen kan se ut på en jävla massa sätt. Jag får upp rätt trevliga bilder när jag googlar "nattlinne" kan jag lova...

Och så ytterligare en strawman på det. Sad.
Citera
2024-01-12, 23:38
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nina906
Era jäkla perversa drägg, kan ni inte tänka längre än kuken når?

1. Hon hade nattlinne på sig - ett helt jävla rimligt plagg mitt i natten. Om han inte kan behärska sig på grund av det är det dags att ta en taxi hem och runka
2. Hon ber honom att sova på en madrass - han insisterar på att sova i sängen. Vem fan ber människan man vill ligga med att sova på en madrass? Så som puckot påstår, att hon ville allt.

Någonting säger mig att du inte har någon kuk alls ditt perversa drägg. Jag förmodar att det då också säger något om din totala oförmåga att tänka överhuvudtaget.

Hon har inte tagit fram någon madrass åt honom och när han kommer frågar hon om han vill sova på en madrass eller hos henne. Rätt uppenbart vad hon ville.
Hade hon vela ha honom på golvet hade madrassen redan legat där när han kom, och hon hade inte erbjudit honom att ligga med henne i sängen. Rätt uppenbart vad hon ville.

Citat:
3. Hon säger nej, puttar bort honom och vänder sig om. Hon kniper ihop benen. Hon visar tydligt att hon inte vill ligga, problemet är snarare att han redan har bestämt sig

Hon vänder sig mot honom och dom börjar hångla. När han la sin hand mellan hennes ben så särade hon på benen.

Citat:
4. Han skriver till henne att det ska stanna mellan dem dagen efter. Hans handlingar kom ikapp honom och lika så rövsvetten.
5. Han har inte kunnat ge en rimlig förklaring till hennes blåmärken. Om man tar så hårt i en människa utan att ens komma ihåg det talar för hur jävla dum i huvudet han är. Han har gjort detta förut och kommit undan.

Det är inte hans sak att förklara hennes blåmärken. Inte heller säger de ett skvatt om saken. Men man kanske behöver en kuk för att kunna tänka så långt att man förstår det!?

Citat:
Han är full, äcklig och våldsam. Vad fan mer ska hon göra? Mot ett äckligt fyllo i sitt hem mitt i natten?

Ja, vad fan ska hon göra? Hon hade verkligen inga andra alternativ än att knulla med honom i flera timmar, va? Tanken har aldrig slagit dig att hon aldrig skulle ha släppt in honom till att börja emd. Eller måsta man ha en kuk för att kunna tänka den tanken, kanske? Vem fan släpper in en full, äcklig och våldsam person mitt i natten, och låter densamme sova i sin egen säng?

Citat:
En kvinna mot en man? Ni som tjattrar om att kvinnor ska försvara sig, kom ner på jorden lite. En kvinna mot en man är ingen rättvis strid. Fyfan vad vidrigt. Stackars kvinna att råka ut för ett sånt här öde.

Försvara sig? Strid? Vad snackar du om ditt perversa drägg, kan du inte tänka längre än kuken når eller?
Det fanns ingen strid. Det fanns inget att försvara sig emot. Det är bara något som du ditt jäkla perversa drägg har hittat på!

Citat:
Tack till det svenska rättsväsendet som fattar att såna här män är obehagliga råttor som ska spärras in! En normalfuntad man hade aldrig gjort vad han gjorde. En normalfuntad man och människa hade fattat grejen redan när hon nämnde madrass. Bra BO att du anmälde honom! Du gjorde en bra sak för dig själv och kvinnor i allmänhet!

En normalfuntad tjej hade sett till att madrassen redan låg på golvet när han kom, om hon inte ville ha honom i sin säng.
En normalfuntad tjej hade inte släppt in honom i lägenheten, om hon inte ville ha honom där.
En normalfuntad tjej hade inte särat på benen om hon inte ville ha sex.
En normalfuntad tjej hade inte knullat i två timmar, sugit och ridit, om hon inte ville ha sex.
En normalfuntad tjej hade inte gått och lagt sig för att sova efter att hon just blivit våldtagen i två timmar, än mindre tillsammans med våldtäktsmannen.
Citera
2024-01-12, 23:42
Medlem
Snedsneglares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Hade du någon mer halmgubbe att komma med eller var det bra så? Det finns inga bevis för strypgrepp utan tvärtom så är det en total avsaknad av bevis för den saken så ni behöver inte spåra ut för den saken, hitta på nya lögner bara? Det är ju trots allt er paradgren.

Så du reducerar hela ditt argument till att "hon kanske blev våldtagen då men hon har FAN inte fått några blåmärken i alla fall!" eller vad menar du med ditt inlägg?
Tolkar du det som att domen står och faller på blåmärkena?
Är din IQ i nivå med medellivslängden Afrika?
Citera
2024-01-12, 23:48
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snedsneglare
Så du reducerar hela ditt argument till att "hon kanske blev våldtagen då men hon har FAN inte fått några blåmärken i alla fall!" eller vad menar du med ditt inlägg?
Tolkar du det som att domen står och faller på blåmärkena?
Är din IQ i nivå med medellivslängden Afrika?

Försöker du bli uttagen till OS i halmgubbe just nu eller? Svara inte folk om du inte kan läsa och förstå konversationen. Jag säger att hon påstår något som är en lögn. I bästa fall för dubbla SM mästaren i Judo så saknas det bara helt och hållet bevis för vad hon påstår ytterst märkligt nog. Att då sitta i tråden och prata om vad strypgrepp innebär för personlighetstypen för våldtäktsmannen är djupt stört. Era lögner och manipulerande av sanningen avslöjar er. Ni är empatistörda vrak.
Citera
2024-01-12, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Om hon hittat på våldtäkten har hon precis lika mycket anledning att ljuga. En utav dem är en brottsling och så länge vi inte vet vem har båda egentligen lika stor anledning att ljuga.

Stopp. Du skulle rätta till saker som du sa andra hittat på. Då måste du väl förstå att du inte bara kan hänvisa till hennes version som sanning?

Ljuger BO, vilket flera inläggare här är inne på, är det väl solklart att Viking och advokaten skall anmäla BO för falsk tillvitelse? Har en sådan gjorts, eller räcker det att den görs innan Tingsrättens dom vunnit laga kraft? Vi vet väl inte ens om Viking kommer att överklaga Tingsrättens dom, vilket ju är ett indirekt erkännande/accepterande
Citera
2024-01-12, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Jag sätter detta på kontot Sexism eftersom hon är kvinna. För det är i samtliga fall omöjligt att veta vem som har mest motiv att ljuga eller inte. Dock ett känt faktum att alla brottslingar i Sverige, både vanebrottslingar och vanliga svenskar, alltid ljuger för att slippa ta ansvar så det är trickigt att vara domare och man måste döma på annat än exakt vad som sägs, t.,ex vad som inte sägs eller om man motsäger sig själv.

Som jag redan skrivit är det helt otänkbart att en vanlig svensk kille tror han skulle komma undan med våldtäkt av en person som kunde namnge honom. Jag vet därför att han aldrig tänkte "detta är våldtäkt". Under förutsättning att hjärnan fungerade och inte var utslagen av droger eller alkohol. Vilket i så fall kan styrkas med vittnen.

Det som han gjorde sker dagligen , bara man räknar studentrum. Och chansen man kommer undan är 99%.
Jag tror de flesta tjejer antingen varit med om det eller haft en nära vän som varit.
Så jag har svårt tro varför alla killar i tråden vägrar tro på det hon beskriver.
Citera
2024-01-12, 23:53
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 800kg
Tänkte först svara Grelin och skriva att det var bra att han pekade ut det där (att det felaktigt sägs att hon öppnat dörren i nattlinnet) - viktigt att vi får detaljerna rätt. Men sen ser jag att han alltså verkar ha fel i den kritiken, då domen, vad jag ser inte säger något om det.

Men: beroende på vad som menas med "Hon gick ner för att möta V*king" så skulle jag ändå gissa att hon bytte till nattlinne senare. Är väl knappast en jätteviktig detalj, dock.

Nej precis, det intressanta är ju att hon visar upp sig i nattlinne fastän det enligt henne var "skumt" att han tackade ja, att hon inte ville att han skulle komma dit, att hon inte vill dela säng osv osv. Exakt när hon tog på sig det är ju egentligen sekundärt.

Men i den här tråden tycks vissa tro att hon typ skulle kunna böja sig fram i string och buttplug utan att det ska tolkas som en sexuell invit.

Det finns helt enkelt allvarliga problem med hennes berättelse ändå finner man henne trovärdig och dömer honom för att han inte kan förklara hennes beteende efteråt. Sinnessjukt.
Citera
2024-01-12, 23:56
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Ljuger BO, vilket flera inläggare här är inne på, är det väl solklart att Viking och advokaten skall anmäla BO för falsk tillvitelse?

Nej. Det skulle inte bli lätt att få henne dömd för det. Skulle sannolikt inte ens gå till åtal.

Citat:
Vi vet väl inte ens om Viking kommer att överklaga Tingsrättens dom, vilket ju är ett indirekt erkännande/accepterande

Gör han inte det är både han och hans ombud urbota korkade. Hovrätten kommer närmast garanterat riva upp det här tramset.
Citera
2024-01-13, 00:05
Medlem
Snedsneglares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Försöker du bli uttagen till OS i halmgubbe just nu eller? Svara inte folk om du inte kan läsa och förstå konversationen. Jag säger att hon påstår något som är en lögn. I bästa fall för dubbla SM mästaren i Judo så saknas det bara helt och hållet bevis för vad hon påstår ytterst märkligt nog. Att då sitta i tråden och prata om vad strypgrepp innebär för personlighetstypen för våldtäktsmannen är djupt stört. Era lögner och manipulerande av sanningen avslöjar er. Ni är empatistörda vrak.

Du verkar vara i en psykos.
Du framstår även som någon som precis lärt sig begreppet Halmgubbe!

Av dina tidiga inlägg framgår att du tolkar domen som att den vilar på blåmärkens uppkomst. Kaxigt att ha åsikter om folks läsförståelse med den tolkningen...
Citera
2024-01-13, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Nej. Det skulle inte bli lätt att få henne dömd för det. Skulle sannolikt inte ens gå till åtal.

Gör han inte det är både han och hans ombud urbota korkade. Hovrätten kommer närmast garanterat riva upp det här tramset.

Är han uppenbart oskyldig, som du och några till är inne på, så får han väl skaffa en bättre advokat. Vore jag Viking och vet att jag inte begått någon våldtäkt, utan snarare fått "grönt ljus" för sex, skulle jag göra allt som står i min makt för att få domen hävd och få kvinnan dömd. Nu vet vi ju inte vad den dömde sagt till advokaten i möten/förberedelser o s v. Den stora boven, förutom någon av de 2 som uppenbart ljuger, är ju den förbannade alkoholen (och även droger) som förstör så många liv dagligen i vårt land. Man tappar omdöme, konsekvenstänk, spärrar o s v. Kan ju vara så att advokaten inte rekommenderar ett överklagande, men borde väl vilja det bl a av egna ekonomiska skäl kan man tänka.
Citera
2024-01-13, 00:48
Medlem
Vet man när överklagandet kommer om det kommer?
Citera
2024-01-13, 01:09
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Är han uppenbart oskyldig, som du och några till är inne på,

Förstår du skillnaden mellan att vara oskyldig och att vara icke-skyldig i lagens mening?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in