Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-10-19, 10:23
  #205
Avstängd
Mr. Jacks avatar
Har dubbelt kollat med polaren och visst har Svensson lekt i kolgrottan. Detta är tydligen allmänt känt på redaktionen och en av många anledningar till hans seperation.

Så hur vet du att det inte är sannt Crissan ....
Citera
2007-10-19, 11:42
  #206
Avstängd
Feinlyres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Jack
Har dubbeltkollat med polaren och visst har Svensson lekt i kolgrottan. Detta är tydligen allmänt känt på redaktionen och en av många anledningar till hans seperation.

Så hur vet du att det inte är sant Crissan ....
Det är vad jag förstått allmänt känt på alla redaktioner i Stockholm, Excessens, Aftonblodets, Sketros, Dagen Dumheters, Svenkans etc. Förmodligen t.o.m. på TV4.
Jag antar att Yamile Lindgren var en av de starkaste anledningarna och droppen som fick det att rinna över hos Marika W.
Lustigt att de fortvarande är vänner på Facebook!
Citera
2007-10-19, 14:42
  #207
Avstängd
Fireflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crissan
Vem? Svensson el Beckroth el Björn?
Beckroth tänkte jag på
Citat:
Ursprungligen postat av crissan
Men det var då ett jävla tjat om Svensson och Beckroth, dom har ju uppenbarligen inte varit tillsammans. Hon är tillsammans sedan länge med en annan som hon älskar. Han och Yamile är inte något par, hon fick bla inte följa med till TV4 som den andra tjejen Josefin Berglund tydligen har fått göra.
Menar du då m a o att Niklas varit på Jossan OCKSÅ? Eftersom hon minsann fick följa med till TV4? Du nämner den biten som om det skulle vara något slags bevis på att man "är ett par".

Jag hoppas för brudarnas skull att Niklas använder kondom!
Citera
2007-10-20, 10:05
  #208
Avstängd
Fireflys avatar
*pekar uppåt*
Sorry, såg att MissTaken redan skrivit något liknande...
Citera
2007-10-20, 10:17
  #209
Avstängd
felpost
Citera
2007-10-20, 10:44
  #210
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Feinlyre
Det pågår smutsiga saker i Stockholms journalistvärld.
Niklas Svensson som inte har någon utbildning mer än gymnasium verkar ha kommit i luven på den med journalistutbildning bestyckade, drivne kriminalreportern Anders Fallenius på Expressen. En smutskastningskampanj är förmodligen att vänta. Är det någon som vet vad det hela egentligen rör sig om?

Den verkar ha börjat

http://resume.se/nyheter/2007/10/19/...glig/index.xml

Men man ska vara sparsam med presskonferenserna, menar Anders Fallenius som tycker att även kriminaljournalistiken har blivit alltmer kommersialiserad.


En diskret känga till Svenssons kriminalblogg kanske? Oavsett vad så är det jävligt bra att Krimordförande kan vara kritisk mot kriminaljournalistiken.
Citera
2007-10-20, 11:28
  #211
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firefly
*pekar uppåt*
Sorry, såg att MissTaken redan skrivit något liknande...

Ingen fara, då är vi åtminstone två som reagerat på tokigheterna.

Crissan verkar dock inte ha nåt bra svar så vi får väl nöja oss med att det finns folk som tänker helskruvat.
.
Citera
2007-10-20, 13:34
  #212
Avstängd
Feinlyres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crissan
Men det var då ett jävla tjat om Svensson och Beckroth, dom har ju uppenbarligen inte varit tillsammans. Hon är tillsammans sedan länge med en annan som hon älskar. Han och Yamile är inte något par, hon fick bla inte följa med till TV4 som den andra tjejen Josefin Berglund tydligen har fått göra.
Citat:
Ursprungligen postat av MissTaken
Så om man inte får följa med någonstans så är det det ultimata beviset på att några inte är ett par och FÅR man följa med så ÄR man ett par?
Citat:
Ursprungligen postat av Firefly
Menar du då m a o att Niklas varit på Jossan OCKSÅ? Eftersom hon minsann fick följa med till TV4? Du nämner den biten som om det skulle vara något slags bevis på att man "är ett par".
Citat:
Men på måndagen avslöjade TV4 att man köper Politikerbloggen. Enligt källor med insyn ligger köpesumman på runt en miljon kronor. Svensson blir avlönad av TV4 samtidigt som han fortfarande får avgångsvederlag från Bonnierkollegan Expressen. I affären ingår att Svensson blir nyhetsreporter på Fyrans Nyheterna samt att Daniel Alsén blir projektledare för Politikerbloggen.
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.j...93580&rss=2216

Hela det här låter som förvirringsteknik från crissans sida, att antyda att Josefin Berglund fick följa med till TV4 när det i själv verket bara var Niklas själv och hans vän/medägare Daniel Alsén från Politikerbloggen.se som blev anställda av TV4. Alla de andra "journalisterna" var för det första inte anställda utan frilansade bara. ( Om man nu kan kalla folk som jobbar gratis för frilansare?! Men jag antar att NS lärde sig mycket av Willy Alm på Sydöstran i Sölvesborg. Willy var den j-vla snålaste grå-sosse och arbetar-plågare som undertecknad nå'nsin försökt jobba för! )

Och att vidare hävda att CB och NS inte har haft något ihop är bara löjligt när alla vet att så är/var fallet! ( Jag garderar mig med "var", för Niklas har kanske tröttnat på trebarnsmorsan nu när han bevisligen har kommit upp sig på den sexuella rankinglistan efter att ha vunnit tillträde innanför Yamiles trosor! )
"Uppenbarligen" och "tydligen" är ord som journalister gillar att svänga sig med, de betyder att något antingen kan eller inte kan vara som skribenten påstår! Har du redan blivit skadad av journalistkursen, crissan? Eller är det allt umgänget med journalisterna som gjort det?
Citera
2007-10-20, 16:58
  #213
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Feinlyre
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.j...93580&rss=2216

Hela det här låter som förvirringsteknik från crissans sida, att antyda att Josefin Berglund fick följa med till TV4 när det i själv verket bara var Niklas själv och hans vän/medägare Daniel Alsén från Politikerbloggen.se som blev anställda av TV4. Alla de andra "journalisterna" var för det första inte anställda utan frilansade bara. ( Om man nu kan kalla folk som jobbar gratis för frilansare?! Men jag antar att NS lärde sig mycket av Willy Alm på Sydöstran i Sölvesborg. Willy var den j-vla snålaste grå-sosse och arbetar-plågare som undertecknad nå'nsin försökt jobba för! )

Och att vidare hävda att CB och NS inte har haft något ihop är bara löjligt när alla vet att så är/var fallet! ( Jag garderar mig med "var", för Niklas har kanske tröttnat på trebarnsmorsan nu när han bevisligen har kommit upp sig på den sexuella rankinglistan efter att ha vunnit tillträde innanför Yamiles trosor! )
"Uppenbarligen" och "tydligen" är ord som journalister gillar att svänga sig med, de betyder att något antingen kan eller inte kan vara som skribenten påstår! Har du redan blivit skadad av journalistkursen, crissan? Eller är det allt umgänget med journalisterna som gjort det?

Anställd blev väl bara NS, daniel alsen och Josefin blev väl projektanställda för politikerbloggen. Men det kan säkert du snoka rätt på.
Citera
2007-10-20, 23:13
  #214
Avstängd
Feinlyres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crissan
Anställd blev väl bara NS, daniel alsen och Josefin blev väl projektanställda för politikerbloggen. Men det kan säkert du snoka rätt på.
Enligt den här artikeln från den 5:e september var Josefin borta ur bilden redan då!
Citat:
Politikerbloggen tappade nyligen två frilansande medarbetare i Yamile Lindgren och Josefin Berglund. Yamile Lindgren skulle ha jobbat med Kriminalbloggen.
http://www.resume.se/nyheter/2007/09...pa-k/index.xml
Du har så rätt, det kan jag säkert snoka rätt på hur det ligger till, "with a little help from my friend" här på FB! Eller så kan jag ringa Anders Fallenius och fråga honom, han kanske vet!
Citera
2007-10-21, 07:48
  #215
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Feinlyre
Enligt den här artikeln från den 5:e september var Josefin borta ur bilden redan då!

http://www.resume.se/nyheter/2007/09...pa-k/index.xml
Du har så rätt, det kan jag säkert snoka rätt på hur det ligger till, "with a little help from my friend" här på FB! Eller så kan jag ringa Anders Fallenius och fråga honom, han kanske vet!

Nu blev jag verkligen förvirrad, vad har AF med kriminalbloggen att göra? Han sitter ju på Expressen och har väl knappast med TV4 och kriminalbloggen att göra. Ungefär som att ringa KG Svensson och fråga vem som är metrolog på tv3.
Citera
2007-10-21, 17:24
  #216
Avstängd
Feinlyres avatar
Berätta vilka dina vänner är...

...så skall jag berätta vem du är! NS på Facebook: http://www.facebook.com/s.php?k=100000080&id=661566422

Intressant att notera, Cecilia Beckroth och Yamile Lindgren finns inte med, men däremot Saga Rosén, bland NS vänner. Nej, varför ha med så'na man träffar nästan dagligen. Josefin Berglund fanns också med, vilket kan tyda på något.
Thomas Hartman är där, vilket är anmärkningsvärt med tanke på vad sossar tycker om NS!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback