2024-01-10, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Frysa till is- tillståndet, spela död- reaktionen och dess mindre handlings förlamande varianter är påhitt. Det är vidskepelse och charlatanism och lika verklighetsbaserat som påståendet att någon uttalat en magisk formel som gör att offret inte kan göra motstånd eller säga ifrån.

Det är alltså inte sant i det här fallet heller.

ok, det visste jag inte.

men det är sant att hon uppgav det som skäl till varför hon inte gjorde mer motstånd?
Citera
2024-01-10, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svempa86
Det är klart att detta är en skitjobbig process för BO men hur jobbigt det skulle bli visste antagligen inte BO och hennes vänner initialt.

BO ville först inte ens anmäla men blev övertalad av sina vänner, bland annat den gråtande Andrei. När BO väl anmält blev det direkt ett målsägandeförhör, en läkarundersökning på gynakuten och GM sattes i arrest för att därefter häktas.

Bollen var snabbt i rullning och som målsägande kan man inte ta tillbaka en anmälan och stoppa en utredning av ett brott som faller under allmänt åtal.

Enda sättet att backa är att säga att man ljugit och därmed begått falsk tillvitelse/anklagelse vilket är ett brott. Inte så lockande.

Tycker att du har flera bra poänger men det går naturligtvis att backa ur och välja att inte medverka även när ett brott faller under allmänt åtal. Anmälan kan inte tas tillbaka men det är en annan sak. Man meddelar polisen att man inte vill medverka och förklarar varför. Åklagaren beslutar om han ska väcka åtal utan en målsägare som vill medverka, inte så troligt.
Jag tror att de flesta tjejer idag vet att det är en golgatavandring till en fällande dom. Hur många tjejer underkastar sig frivilligt undersökning av underlivet på sjukhus inklusive skrapning och fotodokumentation. Då måste man vara bra motiverad.
Citera
2024-01-10, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Frysa till is- tillståndet, spela död- reaktionen och dess mindre handlings förlamande varianter är påhitt. Det är vidskepelse och charlatanism och lika verklighetsbaserat som påståendet att någon uttalat en magisk formel som gör att offret inte kan göra motstånd eller säga ifrån.

Det är alltså inte sant i det här fallet heller.

alltså det kan absolut vara sant om man är under dödshot, vad har man för val? då gör man helt enkelt det denne säger. Men i detta fall var det överhuvudtaget inga hot, eller misshandel som föranledde sexakten på 2 timmar.....2 timmar! där de varierade ställning och platser etc Utan att säga ifrån annat än att hon påstår gjort det en gång i början.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Du vet absolut ingenting. Du har bara hennes ord att gå på. Hon påstår att det inte var frivilligt, mannen påstår att det var frivilligt. Rättsmedicinala bevisningen kunde inte säga någonting om en våldtäkt hade skett. Så återigen, du vet absolut ingenting för det finns inte tillräckligt starka bevis i fallet.

ja vad påstår GM egentligen?

att det var ett ONS?
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av olleph
okej jag brukar mest bli förbannad på alla som blir frisläppta där det är så uppenbart våldtäkt eller annat sexuellt utnyttjande. 50 årig gubbe gör 14 tjej på smällen, men han gjorde det i sömnen och därmed frikänns han.

Oj jag råkade ta fel jag trodde det var min fru, när det är dottern/ styvdottern istället som också låg i sängen, frikänns och gud vet massa skitpåhitt.....

Men detta!! Tycker jag inte låter våldtäkt någonstans. Och killen får över 3 år!!

Påstår att hon inte vågar säga nej eller göra motstånd, utan någon som helst hot som finns. Sätter sig och rider kilen, och massa olika ställningar i 2 timmar. Utan varken ens ett litet försök till att sparka bort han eller säga nej....

nä fy man får hoppas han blir frikänd i hovrätten...

Tänker likadant, och dessutom somnade han i sängen direkt efter knullet, varpå hon går på toaletten, för att därefter gå och lägga sig och sova med sin ”våldtäktsman”. Alltså va.

Men det värsta av allt är ju att han har blivit dömd till ett hårt fängelsestraff och skadestånd utan någon som helst bevisning mer än hennes berättelse och att hennes polare klarar av att återge ungefär vad hon har berättat för dem. Sinnessjukt.

Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
intressant att de för in judo-biten. de finns viktklasser i den sporten av en anledning. dessutom är det många kampsportare som har fått stryk i gatuslagsmål. dessutom kanske man inte är i sin bästa dagsform mitt i natten. och inte för att förringa kvinnliga judo-sporten men att man är svensk mästare säger egentligen inte så mkt. konkurrensen är inte direkt mördande.

Det handlar ju inte bara om våldskapitalet i sig utan att om man har svart bälte i någon kampsport så har man psykiskt mycket lättare att freda sig, och inte bara ligga och säga ”nää”, göra ett taffligt knuff, och sen vända röven till och låta det hända. Och bevisligen bli jävligt våt enligt gynakuten

Även om hennes historia skulle vara 100% sann så kan jag garantera att hon ville det.
Citera
2024-01-10, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Pengar kanske eller vad som helst. Med din logik behöver vi ju inga rättegångar, lås in alla som blir anmälda för varför skulle någon falsk anmäla någonting? Anmälarens berättelse ska anses som starka bevis.

Vi ska ha rättegångar men vara realistiska i hur många tjejer som vill underkasta sig processen. Många i tråden hånar tjejen. Man får ju se nyktert på vad hon ska gå igenom för att det ska bli en fällande dom för våldtäkt.
Citera
2024-01-10, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olleph
alltså det kan absolut vara sant om man är under dödshot, vad har man för val? då gör man helt enkelt det denne säger. Men i detta fall var det överhuvudtaget inga hot, eller misshandel som föranledde sexakten på 2 timmar.....2 timmar! där de varierade ställning och platser etc Utan att säga ifrån annat än att hon påstår gjort det en gång i början.

2 h sexakt är lång tid. utan kådis?

hur många ställningar talar vi om?

får GM betala skadeståndet ur egen ficka eller? och är det skatt på skadeståndet?
Citera
2024-01-10, 21:29
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
ok, det visste jag inte.

men det är sant att hon uppgav det som skäl till varför hon inte gjorde mer motstånd?

Det kommer att finnas de som menar att det är finns. Det är absolut inte uteslutet att det existerar ett sådant extremt tillstånd i extrema situationer. Men det finns inga belägg för eller tecken på att det uppkommer också vid mindre extrema situationer och därav min kommentar om vidskepelse. Det hänvisas ändå generellt idag till av alla pålästa våldtäktsoffers advokater vid behov som något vedertaget, men det är det absolut inte.
Citera
2024-01-10, 21:29
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiereGoogles
Berusade män mellan 15 och 25, som du inte känner speciellt bra som hör av sig mitt i natten för att ha någonstans att sova. Ja, se dom som djur som bara följer människans mest primitiva instinkter. Jag kommer inte linda in sanningen i rosa fluff för att vissa inte klarar av att höra den.
Bland annat kan man ju se att mäns prefrontalkortex utvecklas senare, vilket är väldigt centralt när det handlar om att motstå stimulanser.

Folk som är övertygade om att det här är våldtäkt har aldrig förfört och förmodligen aldrig ens vidrört en kvinna i sitt liv. De förstår inte dansen.

Det hela är ganska enkelt. Båda vill åtminstone inledningsvis ligga med varandra. Hon har gett lite signaler innan genom att ta upp sitt jobbiga förhållande och detta tagit slut och han har säkert gett henne uppmärksamhet. Han vill ligga med henne och messar henne en del under kvällen. Men hon vill såklart inte vara nån slampa så hon skriver nåt "oskyldigt" om att han kan sova hos henne om det krisar wink, wink, han nappar, "ojdå här står jag i nattlinne", men jag är inte ute efter sex wink wink (= jobba för det, karlslok så att jag inte är en slampa) ojdå nu hamnade vi i samma säng vad tokigt det kan bli och nu ligger vi här och bara pratar. Osv.

Så långt är det här fallet ganska tydligt. Det är sen det blir otydligt.

Kan hon ha blivit våldtagen trots detta? Ja, självklart. Men vi vet inte. Vi kan bara tolka t ex dessa indikationer och sen konstatera att vi inte kan utesluta hans berättelse och då ska han frias.
Citera
2024-01-10, 21:30
Medlem
Citat:
ja vad påstår GM egentligen?

att det var ett ONS?

Att det var frivilligt sex.
Citera
2024-01-10, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ogiltig.narvaro
Tänker likadant, och dessutom somnade han i sängen direkt efter knullet, varpå hon går på toaletten, för att därefter gå och lägga sig och sova med sin ”våldtäktsman”. Alltså va.
.

Ja men eller hur man sover väl inte ihop så bara efteråt, då tar man väl sig därifrån, förslagsvis när han somnat.....
Citera
2024-01-10, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ogiltig.narvaro

Men det värsta av allt är ju att han har blivit dömd till ett hårt fängelsestraff och skadestånd utan någon som helst bevisning mer än hennes berättelse och att hennes polare klarar av att återge ungefär vad hon har berättat för dem. Sinnessjukt.

Det handlar ju inte bara om våldskapitalet i sig utan att om man har svart bälte i någon kampsport så har man psykiskt mycket lättare att freda sig, och inte bara ligga och säga ”nää”, göra ett taffligt knuff, och sen vända röven till och låta det hända. Och bevisligen bli jävligt våt enligt gynakuten

Även om hennes historia skulle vara 100% sann så kan jag garantera att hon ville det.

ok, uppenbarligen är inte rätten av samma åsikt.

vad lär detta vanliga dödliga flashback män som vill ha lite sköj en fredag kväll?

va är bästa taktiken?

ska vi utforma ett sexkontrakt som vi erbjuder kvinnan ifråga att signera? räcker det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in