Flashback bygger pepparkakshus!
2024-01-10, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Dumheter.
Är det kanske så att du haft turen att aldrig ställas inför hot, tvång eller våld i livet?
Då hade du nämligen fått uppleva det enorma stresspåslag som en sådan situation innebär.
Stressen gör att man blir dum i huvudet och agerar på ett sätt som i efterhand framstår som irrationellt. Men agerandet kan vara mycket rationellt i stunden.

Om en kille penetrerar en hårdhänt mot ett bord, kanske man upplever det som en befrielse att ”bara” behöva sitta på honom och ha relativt sett mer kontroll över rörelserna.

Det säger ingenting om det funnits samtycke eller ej.
För i helvete, kvinnor har blivit dömda till våldtäkt för att de ridit män utan samtycke, under olika hot.

Kloka ord. Du sätter verkligen fingret på det.
Citera
2024-01-10, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Söt tjej! Men hon har i stort sett bara svenska vänner på fb. Tråkigt!

Hon är vän med en e#ik l#ndk#ist. Är han bror till gm?

nu verkar e#ik L#ndk#ist borttagen...
Citera
2024-01-10, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Sluta ljug. Rättsmedicin har totalt krossat hennes lögner där för det fanns INGA skador på hennes hals. Hon är dessutom överlägsen, det är hennes lägenhet och hon har svart bälte i judo.

Jag tror att det kan vara svårt att ta in för en del män att det inte krävs ett överfall och gärning begången utomhus för att det faktiskt är en våldtäkt. Precis som att det länge var svårt att ta in att våldtäkt kan ske inom ett äktenskap.

Det här var inte frivilligt sex.
Citera
2024-01-10, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newsmilf
Jag tror att det kan vara svårt att ta in för en del män att det inte krävs ett överfall och gärning begången utomhus för att det faktiskt är en våldtäkt. Precis som att det länge var svårt att ta in att våldtäkt kan ske inom ett äktenskap.

Det här var inte frivilligt sex.

Ingenting i det här fallet är bevisat bortom rimligt tvivel. Rättsmedicinala bevisningen styrker inte det du säger. Du har ingen aning om det var frivilligt eller inte. Allt som finns är ord mot ord.
Citera
2024-01-10, 21:03
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Kompis, Vi kan ha olika uppfattning om beviskraven men kommentera gärna incitamentet för henne att gå igenom det jag beskrev först.

Pengar kanske eller vad som helst. Med din logik behöver vi ju inga rättegångar, lås in alla som blir anmälda för varför skulle någon falsk anmäla någonting? Anmälarens berättelse ska anses som starka bevis.
Citera
2024-01-10, 21:04
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Varenda en av dina invändningar går att bemöta.

Klart det kan finnas svar på dem, det har jag ju varit öppen med hela tiden. Den stora frågan är varför rätten inte tog upp dem.

Citat:
Knappt två timmar. Rodnader i slidan som inte säkert kan sägas ha uppkommit vid tillfället men det kan inte heller uteslutas.
Parternas berättelser om hur sexet gått till är samstämmiga och sexet på bordet är den enda del som uppges ha inneburit hårdhänt grepp.

Om man blir våldtagen i 2 timmar så borde blödningar i slidan vara garanterade. Tycks mig som att hon blev våt.

Citat:
- Han var med i samma faddergrupp och de har säkert tillbringat en hel del tid ihop. Sorry, men att dela med sig om avslutade relationer är ingen sexuell signal.

Inte ensam. Men du måste se dem tillsammans med de andra.

Citat:
- Han kontaktade henne först och berättade att han missat sista bussen, varvid hon svarade att han kunde få sova hos honom i nödfall.

Och?

Citat:
- att öppna dörren i nattlinne, vad fan är problemet med det?

Sammantaget med de andra är det en sexuell signal.

Citat:
I faddergruppen har de med stor sannolikhet sovit ihop tidigare.

Vilka? När? Hur? Hitta inte bara på.

Citat:
- enligt BO var det GM som tjatade sig till att sova i sängen.

Jag skrev gick med på/ville för att täcka in båda alternativen. Läste du ens?

Citat:
Hon ville då att han skulle ligga ovanpå täcket.

Jaha?

Citat:
Se ovan, hon svarade på meddelandet om att han missat sista bussen.

Och?

Citat:
Du bör då även ifrågasätta hans avsikt med detta.

Varför? Han är ju redan ärlig med att han ville ligga med henne? Finns inget att ifrågasätta.

Citat:
Hon kanske inte hann leta upp dem innan han börjat tjata om att få ligga på sängen.

Haha du tror han stod utanför dörren när de messade eller? Sluta nu.

Citat:
Stämmer inte enligt hennes berättelse.

Jo. "Han ville inte ha madrass eller filt utan ville ligga på sängen. Hon sa okej"

Citat:
Hon kan mycket väl ha varit dissocierad och dum i huvudet av stress.

Kan ha varit. Hon kan också hitta på. Poängen är att vi inte vet.vet?

Citat:
Kanske behövde samla tankarna och förstå för sig själv vad som just hänt.

Kanske. Hon kan också hitta på. Men jag gillar att du automatiskt tolkar allt till hennes fördel. Så fort det är en bedömningsfråga så är du på hennes sida. Intressant.

Citat:
Dessutom var det hennes säng och hennes hem.

Ja men då så

Citat:
Framgår inte om detta var svårt eller enkelt men hon fick i vart fall dra till med att hennes kompis skulle komma snart.

Jaha?

Citat:
Hon valde att lyda honom i andra handlingar och kanske var hon dissocierad.
Att rida kanske var det minst dåliga alternativet jämfört med att bli penetrerad hårdhänt mot ett bord.
Säger ingenting om det förelåg samtycke.

Ingenting? Inte ens en liten, liten indikation? Är du verkligen objektiv?

Citat:
Som så många andra skribenter här lägger du allt fokus på brottsoffrets beteende och tolkar det som tecken på frivillighet.

Men snälla. Vad annars kan jag göra när rätten baserat hela sitt utfall på hennes ord och trovärdighet utan att ifrågasätta? Tro fan hon ska granskas, vi lever i en rättsstat.

Citat:
Du låter som en gammal gubb-advokat som försvarar sin klient med att offret hade kort-kort kjol eller log sexigt mot honom.

Strawman.

Citat:
Hur vore det om du ägnade en gnutta energi åt att dissekera gärningsmannens beteende?

Kan jag göra om du vill. Han ville uppenbart ligga med henne (och är öppen med det) och tycks åtminstone inledningsvis ha fått en invit i den riktningen. Därefter vet jag inte vad som hänt eftersom rätten inte gjort sitt jobb. Och vet man inte så ska man fria.

Du behöver förresten inte skriva tillbaka mer, jag börjar känna att du inte är så intressant att prata med längre.
Citera
2024-01-10, 21:05
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Jag förstår faktiskt inte hur du menar,

Jag vet.
Citera
2024-01-10, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Så du tänker att hon gjorde motjuck?
Jag tänker mer att hon rörde sig något vid tillfällen för att hålla balansen.

Ja, hon borde givetvis berättat detta redan i polisförhör. Det håller jag verkligen med om.

I en annan tråd, liknande denna, var det den dömde som inte berättade saker i polisförhör, inget om direkt samtycke. Men han ändrade sig vid rättegången. Jag påpekade detta, att han ändrade sin version efterhand, men de som ville se honom friad (bla. en fd. kollega till honom) hade argument till varför han inte sagt något i polisförhören. Förmodligen hade samma personer dömt ut kvinnan denna tråd handlar om, för att hon inte sa biten om positionen "On top" vid polisförhören.

Sedan förstår jag ju att mannen (dömd) i den andra tråden och kvinnan i denna tråd (målsägande) kan komma att minnas saker efterhand. Men även det är vanskligt, då varje gång vi tänker på en sak, så ändras minnesbilden något.

Så kanske var det hon sa i polisförhör korrekt. Detaljen om att hon var "on top" kanske är ett "tillagt minne" över något som aldrig hänt. Vad vet vi?

Ah, hon har skarvat på sanningen i polisförhör alltså. Undra vad den lilla ungerskan mer har skarvat på sanningen om...
Citera
2024-01-10, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svempa86
Ja BO kan ha varit jätteledsen på sin dejt under vilken hon även messade med GM.

Men det verkar absolut som att BO ljög för pojkvännen när hon i efterhand förklarade att hon hade avstått tentafesten pga att hon var ledsen över deras uppbrott när hon i själva verket valt att gå på en dejt.

Sammantaget verkar det inte alls som att pojkvännen är informerad eller ok med att hon dejtar och har sex med andra killar.

Så du tycker att hon i minsta detalj skulle redogöra för sitt dåvarande ex att hon varit på dejt med en annan kille, samma kväll som hon blev våldtagen? Och att hon inte gjorde detta, gör så att du anser att hon ljuger om våldtäkten hon utsattes för? Märkligt synsätt du har!

Så här tänker jag:
- Fest är jobbigt att gå på om man nyss gjort slut med den man är kär i pga. bråk pga. långdistansförhållande. Och inte konstigt att man säger det till sitt ex som anledning till varför man inte gick på just festen. Det rör ju liksom exet!
- Dejt är lättare att gå på, än på fest, även om man är ledsen över att det är slut med den man är kär i. Men man vill inte kasta dejten i ansiktet på sitt ex som man själv har dumpat av hänsyn till sitt ex. I synnerhet inte om man precis kastat i ansiktet på exet att man blivit våldtagen... Blir lite för mycket för exet att hantera på en gång. En hänsynsfull person gör inte så mot sitt ex.
Citera
2024-01-10, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
De som försvarar våldtäktsmannen kommenterar inte med ett ord vad offret går igenom för att få upprättelse. Vari ligger vinningen för henne att genomgå polisförhör, läkarundersökningar av underlivet, kompletterande förhör, möten med advokat, rättegång i kanske två domstolsinstanser där hennes upplevelse och berättelse ska nagelfaras?! Inte är vinningen att finna i de futila skadestånden Sverige har för våldtäkt i vart fall. Det är oerhört sällan våldtäkter leder till fällande domar. Beviskraven är mycket höga. Det är tydligt att det finns en del incels som kommenterar här.

Det är klart att detta är en skitjobbig process för BO men hur jobbigt det skulle bli visste antagligen inte BO och hennes vänner initialt.

BO ville först inte ens anmäla men blev övertalad av sina vänner, bland annat den gråtande Andrei. När BO väl anmält blev det direkt ett målsägandeförhör, en läkarundersökning på gynakuten och GM sattes i arrest för att därefter häktas.

Bollen var snabbt i rullning och som målsägande kan man inte ta tillbaka en anmälan och stoppa en utredning av ett brott som faller under allmänt åtal.

Enda sättet att backa är att säga att man ljugit och därmed begått falsk tillvitelse/anklagelse vilket är ett brott. Inte så lockande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Ok. Så kvinnor/tjejer ska enligt dig se på män/killar som djur? Djur som inte kan behärska sina lustar och som inte tar ett nej (för de fattar inte nej, de är ju djur).

Sprid ditt budskap om detta. Du lär bli lika poppis som den där ROKS-kvinnan blev.
Berusade män mellan 15 och 25, som du inte känner speciellt bra som hör av sig mitt i natten för att ha någonstans att sova. Ja, se dom som djur som bara följer människans mest primitiva instinkter. Jag kommer inte linda in sanningen i rosa fluff för att vissa inte klarar av att höra den.
Bland annat kan man ju se att mäns prefrontalkortex utvecklas senare, vilket är väldigt centralt när det handlar om att motstå stimulanser.
Citera
Medlem
okej jag brukar mest bli förbannad på alla som blir frisläppta där det är så uppenbart våldtäkt eller annat sexuellt utnyttjande. 50 årig gubbe gör 14 tjej på smällen, men han gjorde det i sömnen och därmed frikänns han.

Oj jag råkade ta fel jag trodde det var min fru, när det är dottern/ styvdottern istället som också låg i sängen, frikänns och gud vet massa skitpåhitt.....

Men detta!! Tycker jag inte låter våldtäkt någonstans. Och killen får över 3 år!!

Påstår att hon inte vågar säga nej eller göra motstånd, utan någon som helst hot som finns. Sätter sig och rider kilen, och massa olika ställningar i 2 timmar. Utan varken ens ett litet försök till att sparka bort han eller säga nej....

nä fy man får hoppas han blir frikänd i hovrätten...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in