Citat:
Ursprungligen postat av
HowLongIsNow
Varenda en av dina invändningar går att bemöta.
Klart det kan finnas svar på dem, det har jag ju varit öppen med hela tiden. Den stora frågan är varför rätten inte tog upp dem.
Citat:
Knappt två timmar. Rodnader i slidan som inte säkert kan sägas ha uppkommit vid tillfället men det kan inte heller uteslutas.
Parternas berättelser om hur sexet gått till är samstämmiga och sexet på bordet är den enda del som uppges ha inneburit hårdhänt grepp.
Om man blir våldtagen i 2 timmar så borde blödningar i slidan vara garanterade. Tycks mig som att hon blev våt.
Citat:
- Han var med i samma faddergrupp och de har säkert tillbringat en hel del tid ihop. Sorry, men att dela med sig om avslutade relationer är ingen sexuell signal.
Inte ensam. Men du måste se dem tillsammans med de andra.
Citat:
- Han kontaktade henne först och berättade att han missat sista bussen, varvid hon svarade att han kunde få sova hos honom i nödfall.
Och?
Citat:
- att öppna dörren i nattlinne, vad fan är problemet med det?
Sammantaget med de andra är det en sexuell signal.
Citat:
I faddergruppen har de med stor sannolikhet sovit ihop tidigare.
Vilka? När? Hur? Hitta inte bara på.
Citat:
- enligt BO var det GM som tjatade sig till att sova i sängen.
Jag skrev gick med på/ville för att täcka in båda alternativen. Läste du ens?
Citat:
Hon ville då att han skulle ligga ovanpå täcket.
Jaha?
Citat:
Se ovan, hon svarade på meddelandet om att han missat sista bussen.
Och?
Citat:
Du bör då även ifrågasätta hans avsikt med detta.
Varför? Han är ju redan ärlig med att han ville ligga med henne? Finns inget att ifrågasätta.
Citat:
Hon kanske inte hann leta upp dem innan han börjat tjata om att få ligga på sängen.
Haha du tror han stod utanför dörren när de messade eller? Sluta nu.
Citat:
Stämmer inte enligt hennes berättelse.
Jo. "Han ville inte ha madrass eller filt utan ville ligga på sängen. Hon sa okej"
Citat:
Hon kan mycket väl ha varit dissocierad och dum i huvudet av stress.
Kan ha varit. Hon kan också hitta på. Poängen är att vi inte vet.vet?
Citat:
Kanske behövde samla tankarna och förstå för sig själv vad som just hänt.
Kanske. Hon kan också hitta på. Men jag gillar att du automatiskt tolkar allt till hennes fördel. Så fort det är en bedömningsfråga så är du på hennes sida. Intressant.
Citat:
Dessutom var det hennes säng och hennes hem.
Ja men då så
Citat:
Framgår inte om detta var svårt eller enkelt men hon fick i vart fall dra till med att hennes kompis skulle komma snart.
Jaha?
Citat:
Hon valde att lyda honom i andra handlingar och kanske var hon dissocierad.
Att rida kanske var det minst dåliga alternativet jämfört med att bli penetrerad hårdhänt mot ett bord.
Säger ingenting om det förelåg samtycke.
Ingenting? Inte ens en liten, liten indikation? Är du verkligen objektiv?
Citat:
Som så många andra skribenter här lägger du allt fokus på brottsoffrets beteende och tolkar det som tecken på frivillighet.
Men snälla. Vad annars kan jag göra när rätten baserat hela sitt utfall på hennes ord och trovärdighet utan att ifrågasätta? Tro fan hon ska granskas, vi lever i en rättsstat.
Citat:
Du låter som en gammal gubb-advokat som försvarar sin klient med att offret hade kort-kort kjol eller log sexigt mot honom.
Strawman.
Citat:
Hur vore det om du ägnade en gnutta energi åt att dissekera gärningsmannens beteende?
Kan jag göra om du vill. Han ville uppenbart ligga med henne (och är öppen med det) och tycks åtminstone inledningsvis ha fått en invit i den riktningen. Därefter vet jag inte vad som hänt eftersom rätten inte gjort sitt jobb. Och vet man inte så ska man fria.