2024-01-06, 10:58
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dharmabum
Du menar objekt som till skillnad från månen, genererar och inte bara reflekterar ljus och därför är möjliga att fotografera? Har du sett foton på någon måne eller planet, alltså jämförbara objekt, med så mycket högre upplösning än bilder på vår måne att du tycker att det avslöjar någon slags komplott om månlandningen? Vad jag kan se är detta ditt viktigaste argument så låt oss zooma in på det.

Nej nej! Det är absolut inte mitt viktigaste argument. Det finns en 3 timmar lång film på youtube med mina viktigaste argument.

https://m.youtube.com/watch?v=KpuKu3...ature=youtu.be

Detta var bara en liten sidolinje. Jag har börjat intressera mig för detta igen nu när tom farsan fattar att det är fejk. Jag tänkte igår att om man varit där så måste det ju finnas hur mkt bilder som helst från månens yta där man tydligt ser flaggan och allt annat som blev kvar. Det var rätt länge sedan jag var engagerad i det här med månlandningen. Har inte fungerat så mkt på det och har haft min övertygelse om att det inte har skett. Men så blir man ju nyfiken, har det kommit några nya bevis åt ena eller andra hållet.

Jag hittade då en artikel i SVT igår från 2012 där det stod ”Nya satellitbilder från Lunar Reconaissance Orbiter, LRO,kommer kanske som något av en knäck för de som hävdar att månlandningarnaaldrig ägt rum. På bilderna syns nämligen tydligt de flaggor som amerikanarna stolt reste på månens yta efter varje lyckad landning”
Det väckte mitt intresse och jag tänkte okej, nu kanske man blir överbevisad då för även om jag är 99% säker på att de aldrig varit där så finns det ju någon procents chans att det hände. Men när jag såg bilderna ”på bevisen” så skrattade jag bara rakt ut. Man ser alls dessa fina bilder på stjärnor och galaxer i färg medan dessa ”revolutionerande bilder som föreställer månen” med alla bevis som skall knäcka de som ifrågasätter ser ut som de är tagna med en kamera från 1969 gryniga i svartvitt. Bevisen är ditritade hjulspår och några svarta prickar som är flaggan och bilen.

Som jag tidigare skrev, det blir inte mer kejsarens nya kläder än så här. Det hjälper ju inte inte med all världens bortförklaringar. Inte ens idag 2024 finns bilder som bevisar att det finns kvar saker däruppe. Det finns bara dessa uppenbart manipulerade bilder i gråskala. Med dagens teknik borde bilderna vara av en helt annan kvalitet. Kunde man landa där 1969 och ta helt perfekta bilder trots kosmisk strålning och en temperatur på -100c utan en repa på filmerna så borde ju givetvis en satellit med dagens teknik kunna ta detaljerade färgbilder av månens yta. Nasa borde prioritera det för att överbevisa alla som inte tror på månlandningen , vilka är väldigt väldigt många som dagligen blir fler. Men nasa behöver inte bevisa någonting. De har sin lilla armé som köper allt och som skall bortförklara varenda misstag de begått. Ni jobbar bra med det här på FB oxå märker man.

Du behöver inte ödsla din tid på att försöka övertyga mig om upplösningar och objektiv mm. Det är ingen idé. Jag kommer inte bli mer övertygad för det. Tack ändå.
Senast redigerad av Tervull 2024-01-06 kl. 11:34.
Citera
2024-01-06, 11:59
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Nej nej! Det är absolut inte mitt viktigaste argument. Det finns en 3 timmar lång film på youtube med mina viktigaste argument.

https://m.youtube.com/watch?v=KpuKu3...ature=youtu.be

Detta var bara en liten sidolinje. Jag har börjat intressera mig för detta igen nu när tom farsan fattar att det är fejk. Jag tänkte igår att om man varit där så måste det ju finnas hur mkt bilder som helst från månens yta där man tydligt ser flaggan och allt annat som blev kvar. Det var rätt länge sedan jag var engagerad i det här med månlandningen. Har inte fungerat så mkt på det och har haft min övertygelse om att det inte har skett. Men så blir man ju nyfiken, har det kommit några nya bevis åt ena eller andra hållet.

Jag hittade då en artikel i SVT igår från 2012 där det stod ”Nya satellitbilder från Lunar Reconaissance Orbiter, LRO,kommer kanske som något av en knäck för de som hävdar att månlandningarnaaldrig ägt rum. På bilderna syns nämligen tydligt de flaggor som amerikanarna stolt reste på månens yta efter varje lyckad landning”
Det väckte mitt intresse och jag tänkte okej, nu kanske man blir överbevisad då för även om jag är 99% säker på att de aldrig varit där så finns det ju någon procents chans att det hände. Men när jag såg bilderna ”på bevisen” så skrattade jag bara rakt ut. Man ser alls dessa fina bilder på stjärnor och galaxer i färg medan dessa ”revolutionerande bilder som föreställer månen” med alla bevis som skall knäcka de som ifrågasätter ser ut som de är tagna med en kamera från 1969 gryniga i svartvitt. Bevisen är ditritade hjulspår och några svarta prickar som är flaggan och bilen.

Som jag tidigare skrev, det blir inte mer kejsarens nya kläder än så här. Det hjälper ju inte inte med all världens bortförklaringar. Inte ens idag 2024 finns bilder som bevisar att det finns kvar saker däruppe. Det finns bara dessa uppenbart manipulerade bilder i gråskala. Med dagens teknik borde bilderna vara av en helt annan kvalitet. Kunde man landa där 1969 och ta helt perfekta bilder trots kosmisk strålning och en temperatur på -100c utan en repa på filmerna så borde ju givetvis en satellit med dagens teknik kunna ta detaljerade färgbilder av månens yta. Nasa borde prioritera det för att överbevisa alla som inte tror på månlandningen , vilka är väldigt väldigt många som dagligen blir fler. Men nasa behöver inte bevisa någonting. De har sin lilla armé som köper allt och som skall bortförklara varenda misstag de begått. Ni jobbar bra med det här på FB oxå märker man.

Du behöver inte ödsla din tid på att försöka övertyga mig om upplösningar och objektiv mm. Det är ingen idé. Jag kommer inte bli mer övertygad för det. Tack ändå.
Vad du inte förstår är att de här människorna som skickar upp satelliter och teleskop gör det för att de vill ha bilder och information till deras egen forskning.

De har inget intresse av att ta högupplösta bilder på månlandarens landningsplats eller flaggor eller andra saker i syfte att bevisa för er foliehattar att det varit människor på månen. Faktum är att de är helt ointresserade av er och vad ni tror.

Citat:
The Lunar Reconnaissance Orbiter (LRO) is a NASA robotic spacecraft currently orbiting the Moon in an eccentric polar mapping orbit.[6][7] Data collected by LRO have been described as essential for planning NASA's future human and robotic missions to the Moon.[8] Its detailed mapping program is identifying safe landing sites, locating potential resources on the Moon, characterizing the radiation environment, and demonstrating new technologies
Citera
2024-01-06, 12:26
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Vad du inte förstår är att de här människorna som skickar upp satelliter och teleskop gör det för att de vill ha bilder och information till deras egen forskning.

De har inget intresse av att ta högupplösta bilder på månlandarens landningsplats eller flaggor eller andra saker i syfte att bevisa för er foliehattar att det varit människor på månen. Faktum är att de är helt ointresserade av er och vad ni tror.

Hur vet du det? Jobbar du på nasa?

Och om så är fallet borde man inte kalla dessa kassa bilder för bevis att månlandningen har skett. De verkar bry sig mycket för att inte bry sig, så att säga.

Men när det kommer till månlandaren har du helt rätt rätt. Gällande den brydde nasa sig inte ett dugg om vad människor skulle tycka och tänka. De hävdar att astronauterna landade på månen i en ihoptejpad grej som knappt höll ihop, klädd i aluminiumfolie. Och när den åker upp från månen med en smäll. Det kan ju inte ens ha sett verkligt ut 1969 om vi skall tala klarspråk. Men nasa visste ju att om man gick ut och kallade alla som ifrågasatte månlandningen för foliehattar så tystnade alla meningsmotståndare. Ingen skillnad idag förutom att ordet foliehatt är lika uttjatat som rasist. Det biter inte längre.
Senast redigerad av Tervull 2024-01-06 kl. 12:51.
Citera
2024-01-06, 12:49
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Hur vet du det? Jobbar du på nasa?

Och om så är fallet borde man inte kalla dessa kassa bilder för bevis att månlandningen har skett. De verkar bry sig mycket för att inte bry sig, så att säga.
Man behöver inte jobba på NASA för att förstå att man bygger en sån satellit med dom prestanda som krävs för att utföra uppdraget.

Att sätta dit en bättre kamera och ta mer högupplösta bilder för att försöka övertyga foliehattarna kan du vara helt säker på att de inte skulle få några extra pengar för.
Senast redigerad av Västkustskt 2024-01-06 kl. 12:53.
Citera
2024-01-06, 12:54
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Man behöver inte jobba på NASA för att förstå att man bygger en sån satellit med dom prestanda som krävs för att utföra uppdraget.

Att sätta dit en bättre kamera och ta mer högupplösta bilder för att försöka övertyga övertyga foliehattarna kan du vara helt säker på att de inte skulle få några extra pengar för.
Det handlar ju inte om att nasa inte vill bevisa det utan att det inte finns något att bevisa. Samma som när ingen av astronauterna från Apollo 11 ville svära på bibeln att de varit på månen. Om de varit där skulle de gjort det direkt. Alla 3 var troende. Men att svära på bibeln när man ljuger är att vanära gud och det innebär att du kommer bli straffad av gud. Det var deras starka tro och därför såg alla 3 helt skräckslagna ut av frågan. Buzz har sagt att de aldrig var där dessutom.
Senast redigerad av Tervull 2024-01-06 kl. 12:57.
Citera
2024-01-06, 12:59
Medlem
Citat:
Det handlar ju inte om att nasa inte vill bevisa det utan att det inte finns något att bevisa. Samma som när ingen av astronauterna från Apollo 11 ville svära på bibeln att de varit på månen. Om de varit där skulle de gjort det direkt. Alla 3 var troende. Men att svära på bibeln när man ljuger är att vanära gud och det innebär att du kommer bli straffad av gud. Det var deras starka tro och därför såg alla 3 helt skräckslagna ut av frågan. Buzz har sagt att de aldrig var där dessutom.
Ja om dom verkligen hade varit där så hade dom givetvis svarat ja på frågan.
Det finns ingen logik i att vägra svara, och det tror jag alla innerst inne förstår.
Citera
2024-01-06, 13:02
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Det handlar ju inte om att nasa inte vill bevisa det utan att det inte finns något att bevisa. Samma som när ingen av astronauterna från Apollo 11 ville svära på bibeln att de varit på månen. Om de varit där skulle de gjort det direkt. Alla 3 var troende. Men att svära på bibeln när man ljuger är att vanära gud och det innebär att du kommer bli straffad av gud. Det var deras starka tro.
Det är ni foliehattar som tror att de inte varit på månen, vi andra normala människor vet att de varit där och behöver inga mer bevis.

Ta bara som exempel, det har tagits massvis med högupplösta bilder på jorden från rymden ändå så är foliehattarna övertygade om att jorden är platt.

Så varför skulle högupplösta bilder på landningsplatsen och flaggan på månen övertyga foliehattarna?

Det skulle dom inte, dom skulle bara hävda att bilderna är fejk. Det är så foliehattar fungerar.
Citera
2024-01-06, 13:05
Medlem
HoustonYAreProblems avatar
Citat:
Det handlar ju inte om att nasa inte vill bevisa det utan att det inte finns något att bevisa. Samma som när ingen av astronauterna från Apollo 11 ville svära på bibeln att de varit på månen. Om de varit där skulle de gjort det direkt. Alla 3 var troende. Men att svära på bibeln när man ljuger är att vanära gud och det innebär att du kommer bli straffad av gud. Det var deras starka tro och därför såg alla 3 Heby skräckslagna ut av frågan.
Hade det varit bättre upplösta bilder så hade man ju kunna avfärda det också. Jag menar det finns ju redan högupplösta bilder av månlandaren "på månen".

Och om en jobbig jävel hade jagat mig med en bibel så hade jag också bara blivit irriterad, kanske tillochmed gett honom en smäll precis som Buzz gjorde..

Du verkar vilja tro lite fööör mycket, och på nått sätt har du kopplat ihop det här med invandring.. Du behöver hela tiden titta på förklarningarna som finns också, inte bara tro på konspirationen direkt.
Många av sakerna som du tycker är jätte konstigt är faktiskt inte så konstiga, vilket du lätt hade vetat om du var intresserad av att verkligen veta hur det ligger till.

Du vill ju bara tro att de är dumma som har ljugit för oss och att alla är med varandra i samma plan.

Om månlandningarna var fejakde så fejkades de av en grov rasist (Nixon). Bara så att du vet.
Citera
2024-01-06, 13:09
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HoustonYAreProblem
Hade det varit bättre upplösta bilder så hade man ju kunna avfärda det också. Jag menar det finns ju redan högupplösta bilder av månlandaren "på månen".

Och om en jobbig jävel hade jagat mig med en bibel så hade jag också bara blivit irriterad, kanske tillochmed gett honom en smäll precis som Buzz gjorde..

Du verkar vilja tro lite fööör mycket, och på nått sätt har du kopplat ihop det här med invandring.. Du behöver hela tiden titta på förklarningarna som finns också, inte bara tro på konspirationen direkt.
Många av sakerna som du tycker är jätte konstigt är faktiskt inte så konstiga, vilket du lätt hade vetat om du var intresserad av att verkligen veta hur det ligger till.

Du vill ju bara tro att de är dumma som har ljugit för oss och att alla är med varandra i samma plan.

Om månlandningarna var fejakde så fejkades de av en grov rasist (Nixon). Bara så att du vet.

Ja det var en tvärvändning som heter duga. Hur får du ihop detta med invandring? Går du på någon olaglig substans? Jag tror inte på konspirationer direkt men när fakta presenteras på ett trovärdigt sätt så tar jag till mig det.
Senast redigerad av Tervull 2024-01-06 kl. 13:13.
Citera
2024-01-06, 13:18
Medlem
HoustonYAreProblems avatar
Citat:
Ja det var en tvärvändning som heter duga. Hur får du ihop detta med invandring? Går du på någon olaglig substans?
Nej, jag har hela tiden sagt att jag bara inte vet. Det är ingen tvärvänndnig.
Jag vet inte om den är borttagen men en av de första inläggen du skrev var nått i stil med: "de har ljugit för oss om månlandningen precis som med invandringen".

Det verkar som att du vill jätte gärna att det ska visa sig att "de" har ljugit om allt.. Men som sagt om de har ljugit om månlandningen så är det en grovrasist som bestämde det. Kolla på Nixon Tapes. Så får du höra vad han tycker om judar, svarta och mexikaner, det var grov hat som han ofta ältade om.. Men man får också höra honom säga att han minsann aldrig skulle gå med på att misslyckas med nått under sin president tid och se dålig ut. Så det var inte ett alternativ för honom även om NASA hade sagt att de inte kommer nå deadlinen som Kennedy hade satt..
Senast redigerad av HoustonYAreProblem 2024-01-06 kl. 13:21.
Citera
2024-01-06, 13:28
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HoustonYAreProblem
Nej, jag har hela tiden sagt att jag bara inte vet. Det är ingen tvärvänndnig.
Jag vet inte om den är borttagen men en av de första inläggen du skrev var nått i stil med: "de har ljugit för oss om månlandningen precis som med invandringen".

Det verkar som att du vill jätte gärna att det ska visa sig att "de" har ljugit om allt.. Men som sagt om de har ljugit om månlandningen så är det en grovrasist som bestämde det. Kolla på Nixon Tapes. Så får du höra vad han tycker om judar, svarta och mexikaner, det var grov hat som han ofta ältade om.. Men man får också höra honom säga att han minsann aldrig skulle gå med på att misslyckas med nått under sin president tid och se dålig ut.

Okej nu är det ju du som får det här att handla om invandring dock. Jag har mig veterligen inte skrivit det du påstår och har heller aldrig påstått att Nixon inte var rasist. Har inte uttryckt en enda åsikt om Nixon. Det enda jag har skrivit är att ordet foliehatt är lika uttjatat som ordet rasist vilket jag står för. Det är väldigt beklagligt för alla de som utsätts för rasism när ordet används felaktigt och helt förlorar sin innebörd pga det. Men det kanske inte du tycker? Nu blir det OT här.

Jag har sagt det jag vill säga om månlandningen nu. Fram till den dagen som riktiga bevis läggs fram kommer jag aldrig någonsin tro på detta och det kommer ju aldrig ske, eftersom det redan hade varit bevisat i så fall. Däremot hoppas jag att konkreta bevis kommer läggas fram att de inte var där så denna enorma bluff och lögn kan få ett avslut.
Citera
2024-01-06, 13:34
Medlem
trickydicks avatar
Den japanska sonden Kaguya 3d-scannade månytan och man fick en 3D karta med ca 5 meters upplösning, Lägger man sondens 3d genererade karta ovanpå bilderna som Apolloastronauterna tog så överensstämmer dom.

https://moonhoaxdebunked.blogspot.co...moon-maps.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in