Citat:
Du menar objekt som till skillnad från månen, genererar och inte bara reflekterar ljus och därför är möjliga att fotografera? Har du sett foton på någon måne eller planet, alltså jämförbara objekt, med så mycket högre upplösning än bilder på vår måne att du tycker att det avslöjar någon slags komplott om månlandningen? Vad jag kan se är detta ditt viktigaste argument så låt oss zooma in på det.
Nej nej! Det är absolut inte mitt viktigaste argument. Det finns en 3 timmar lång film på youtube med mina viktigaste argument.
https://m.youtube.com/watch?v=KpuKu3...ature=youtu.be
Detta var bara en liten sidolinje. Jag har börjat intressera mig för detta igen nu när tom farsan fattar att det är fejk. Jag tänkte igår att om man varit där så måste det ju finnas hur mkt bilder som helst från månens yta där man tydligt ser flaggan och allt annat som blev kvar. Det var rätt länge sedan jag var engagerad i det här med månlandningen. Har inte fungerat så mkt på det och har haft min övertygelse om att det inte har skett. Men så blir man ju nyfiken, har det kommit några nya bevis åt ena eller andra hållet.
Jag hittade då en artikel i SVT igår från 2012 där det stod ”Nya satellitbilder från Lunar Reconaissance Orbiter, LRO,kommer kanske som något av en knäck för de som hävdar att månlandningarnaaldrig ägt rum. På bilderna syns nämligen tydligt de flaggor som amerikanarna stolt reste på månens yta efter varje lyckad landning”
Det väckte mitt intresse och jag tänkte okej, nu kanske man blir överbevisad då för även om jag är 99% säker på att de aldrig varit där så finns det ju någon procents chans att det hände. Men när jag såg bilderna ”på bevisen” så skrattade jag bara rakt ut. Man ser alls dessa fina bilder på stjärnor och galaxer i färg medan dessa ”revolutionerande bilder som föreställer månen” med alla bevis som skall knäcka de som ifrågasätter ser ut som de är tagna med en kamera från 1969 gryniga i svartvitt. Bevisen är ditritade hjulspår och några svarta prickar som är flaggan och bilen.
Som jag tidigare skrev, det blir inte mer kejsarens nya kläder än så här. Det hjälper ju inte inte med all världens bortförklaringar. Inte ens idag 2024 finns bilder som bevisar att det finns kvar saker däruppe. Det finns bara dessa uppenbart manipulerade bilder i gråskala. Med dagens teknik borde bilderna vara av en helt annan kvalitet. Kunde man landa där 1969 och ta helt perfekta bilder trots kosmisk strålning och en temperatur på -100c utan en repa på filmerna så borde ju givetvis en satellit med dagens teknik kunna ta detaljerade färgbilder av månens yta. Nasa borde prioritera det för att överbevisa alla som inte tror på månlandningen , vilka är väldigt väldigt många som dagligen blir fler. Men nasa behöver inte bevisa någonting. De har sin lilla armé som köper allt och som skall bortförklara varenda misstag de begått. Ni jobbar bra med det här på FB oxå märker man.
Du behöver inte ödsla din tid på att försöka övertyga mig om upplösningar och objektiv mm. Det är ingen idé. Jag kommer inte bli mer övertygad för det. Tack ändå.
Senast redigerad av Tervull 2024-01-06 kl. 11:34.
Senast redigerad av Tervull 2024-01-06 kl. 11:34.