Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-11-12, 10:00
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickRozay
Nej, jag sa att Ikea säng är skräp, och du bevisade min poäng. Put your money where your mouth is.
Schiz?
IKEA-säng är mycket bra och bästa värde för pengarna.
Citera
2023-11-20, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Ja det är väl bättre och inte så ovanligt att folk röker upp en miljon eller mer i cigarretter, utan att blinka.
Så visst är det idioti att köpa en redig premiumsäng för 700k…. Eller, vilka är mest korkade…?

Såå, alla som inte röker, var har ni era rediga premiumsängar för 700k... Eller, sa du korkad...?
Citera
2023-11-20, 03:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PublicEnema
Såå, alla som inte röker, var har ni era rediga premiumsängar för 700k... Eller, sa du korkad...?

Det är lätt att se (efter att ha läst din historik på forumet…) att din intelligensnivå gör det omöjligt för dig att förstå att folk kan välja att köpa en säng eller inte, oavsett om de röker eller inte, och sen är det upp till dem själva hur de ska finansiera det…

Jag röker inte, jag skulle kunna köpa flera sådana sängar kontant om jag ville, men lägger personligen mina pengar på annat som jag prioriterar högre.

Men som min andemening var, vilken du nog inte förstod… Var att det är märkligt att folk upprörs våldsamt (som i tråden…) över att det finns folk som lägger så stora pengar på en flådig säng, men knappast reagera det minsta över att det finns många om i samhället som kan röka upp ca 1 miljon.
Citera
2023-11-20, 18:06
Medlem
godboys avatar
Strutar i vad andra lägger pengar på. Själv köpte vi en säng på Mio för någonstans runt 15K för tre år sen. Vi sover hur gott som helst i den och det är ju det som räknas. Fint tyg runt om med. Stor och bred. 210 cm bred och det är riktigt gott.

Vi provade betydligt dyrare sängar med, men den vi ville ha i slutänden. Så skit i vad andra har och inte har. Samma med bilar, jag vill inte ha en MB eller BMW, detta av flera skäl. Däremot har jag kört Toyotor i rätt många år nu och det är våran typ av bilar, har råd med helt andra men VI köper det VI vill ha.
Citera
2023-11-29, 18:05
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cabernet
Zuckerberg har en hel garderob med likadana T-shirts som han tycker är de skönaste.

Just det är väl förvisso mer ett tecken på autistiska drag än något annat. Men bra för honom om han är nöjd förstås.
Citera
2023-11-29, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Just det är väl förvisso mer ett tecken på autistiska drag än något annat. Men bra för honom om han är nöjd förstås.

Haha visst, det hade onekligen varit stor autistvarning hos de flesta på detta. Men antar att Zuckerberg har annat för sig än att fundera över klädval. Han hittade en modell som passar, onödigt att behöva tänka på att bara köpa 3 st så man behöver tvätta 2 gånger i veckan. Med det sagt har han säkert asperger drag, vem fan skulle vilja köpa VR headset och gå runt i? Ingen som inte spenderat för mycket tid på kammaren.
Citera
2024-01-03, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FranzIam
Inte en chans. Folk hittar på alla möjliga ursäkter för att spendera onödigt mycket pengar för att de tror att det innebär att de får något bättre, inte bara betalar för ett märke.
Även om man är störtrik så finns det bättre saker att lägga de pengarna på.
Sunkigt att ha samma säng mer än kanske 10-15 år, för övrigt. Tänk allt flott och smuts, kvalster och hudflagor som måste finnas i en 40 år gammal säng.

Möjligen fem år, knappast tio. Jag kan sunka till en säng fort med lite otur, eller rättare sagt mitt sängumgänge: ganska stor hund som blir uppspelt och kan rivas rätt bra. Ännu värre med katter om de vill jävlas, en ung okastrerad hankatt som gör allt för att komma in i sovrummet och sätta en revirpissfläck på sängen. Det räcker med EN droppe revirpiss så är HELA prylen bara att kasta, den kommer att pyra in HELA bostaden. Hände mig med en soffa och en Ford Granada: katten FLÖG in i bilen, var därinne i 3-4 sekunder och kämpade emot när jag försökte få ut honom. Jag såg omedelbart fläcken på mattan, stor som en 1-krona, och SKAR ut den ur mattan, med bred mariginal, ändå luktade hela bilen kattpiss resten av sin existens. Finns ingen bot mot det. Kostar sängen 700 filurer? Har du katt?
Citera
2024-01-03, 03:38
Medlem
olasvenssons avatar
Om jag får en villig tjej på köpet tillhörande sängen så kanske 650 000 är värt köpet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback