Citat:
Ursprungligen postat av
Truefighter
Risken är att det har blivit en trend nedåt för denna aktie men jag tror på bolaget på längre sikt och många insynsköp talar sitt tydliga språk.
Det säger inte mer än att de verkar hata pengar för de har köpt hela vägen ner. Bara titta på historiken av
insynsköp på FI.se.
DI uppmärksammade nyligen att tunga investerare som 2:a AP-fonden och Creades lämnat det sjunkande skeppet (en gåta hur de kunde vara så dumma att la in pengar i detta skräpet från början). Samt att lock up-avtalen för ägarna av en stor andel av Vestums aktier löper ut i år och nästa år (13+10 %) så man kan förvänta sig ett fortsatt säljflöde framöver från de som vill komma ur skiten men varit förhindrade att göra det innan pga de avtalen.
https://www.di.se/nyheter/massivt-sa...schade-vestum/
Givet det och att Vestum är hårt skuldsatt (nettoskuld/EBITDA 3,2 enligt
börsdata) samt att det finns massvis med bolag inom bygg som är lågt värderat och inte dras med Vestums problem har jag svårt att förstå varför någon skulle vilja köpa denna aktien.
Citat:
Ursprungligen postat av
Truefighter
Ja! Jag köper bara och har slutat hoppas på en dipp. Kommer den så är jag redo att köpa mer.
Postat 2021-11-05 strax innan toppen. Truefighter-indikatorn har bevisat sig i ytterligare ett case

Men du har ju iaf haft tillfälle att "dippköpa" nu i snart ett par år...