Flashback bygger pepparkakshus!
2023-12-27, 14:07
Medlem
DannyButtermans avatar
Jag tänkte också på det här i år. Så otroligt viktigt för 50- och 60-talisterna. Deras ungar blev tvingade att titta hela sin uppväxt och det har blivit ett ”måste”. Helt oviktigt för deras barnbarn dock. Traditionen behöver ju inte ”läggas ned”, den kan självdö när folk är redo för det.

Helt absurt egentligen. Tänk om dagens barn tvingar hela sina framtida släkter att titta på Mr Beast Christmas Episode på den förlegade plattformen youtube varje jävla jul.
Citera
2023-12-27, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartForDrabbning
"Julen" är sataniskt dravel som djävulen lyckats trassla ihop med det Kristna glädjebudskapet om att Kristus frälser (betyder räddar) från den här världen.
Kristus vad oss om en del saker vi borde göra, fira hans födelse var dock inte en av dom. Ingenstans i Bibeln står det att Kristus föddes i December .

Sök gärna "christmass exposed" för ytterligare info
Ditt nedsvärtande av en så mysig högtid som julen äcklar mig .

Att du uppenbarligen inte gillar julen ger dig inte rätten att komma med hittepåfakta .
Citera
2023-12-27, 14:13
Medlem
DonaldBidens avatar
Precis som Jesusbarnet såg Kalles Jul så ska självklart alla nya generationer se Kalles Jul.
Svårare än så är det inte!
Citera
2023-12-27, 14:25
Först måste vi i kalle-anka-generationen (70-80-talister) dö ut. sen kan de gå vidare med jul-idol, postkodsjulen eller "hemma-hos-jul med influencern"

Kommer bli sååå kul
Senast redigerad av qaaq 2023-12-27 kl. 14:29.
Citera
2023-12-27, 14:35
Medlem
Att höjdpunkten på året, en storhelg ska kretsa runt Kalle Anka passar som hand i handsken för en befolkning av degenererade imbeciller som det nutida svenska landet består av.
Senast redigerad av larsjohansson 2023-12-27 kl. 14:38.
Citera
2023-12-27, 14:40
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ednbjuurolgn
Fullkomligt obegripligt att det blivit en tradition från första början. Kapitalismens högborg, Disney, har fick en entimmes reklamplats på bästa sändningstid på julafton i gamla kommunistsverige, där den största underhållningen var tjeckisk dockteater på TV.
Vadå reklam? Om Svt sänder Downtown Abbey är det då reklam för BBC? Förklara dig.
Citera
2023-12-27, 14:56
Medlem
Fast det är färre och färre som tittar på Kalle Anka. I år var det en bottennotering: https://www.gp.se/kultur-noje/noje-k...3-8a4defe95b5d
Citera
2023-12-27, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DannyButterman
Jag tänkte också på det här i år. Så otroligt viktigt för 50- och 60-talisterna. Deras ungar blev tvingade att titta hela sin uppväxt och det har blivit ett ”måste”. Helt oviktigt för deras barnbarn dock. Traditionen behöver ju inte ”läggas ned”, den kan självdö när folk är redo för det.

Helt absurt egentligen. Tänk om dagens barn tvingar hela sina framtida släkter att titta på Mr Beast Christmas Episode på den förlegade plattformen youtube varje jävla jul.

Precis så är det, 50- och 60-talisterna tycker det är viktigt då det var viktigt för dem men det är inte relevant för barn idag. 50- och 60-talisterna tittar nog dessutom allt mer sällan själva utan smiter väl undan och gör andra saker men hävdar ändå att det är viktigt med Kalle.

Det självdör som du säger.
Citera
2023-12-27, 15:15
Medlem
KjellKjellborns avatar
Förstår inte riktigt problemet, det är väl bara för TS familj att inte kolla på skiten klockan 15:00 den 24e december?

Det är okej man behöver inte alltid göra som alla andra, så länge det inte är olagligt.
Citera
2023-12-27, 15:25
Medlem
Jag besökte min familj på julafton som vanligt och ingen tittade på Kalle Anka. Inte ens barnbarnen. TV,N var inte i gång på julafton och barnen hade mobilförbud (och de vuxna också förutom att ta kort) tills sent på kvällen då de skulle gå och lägga sig. Vi satt alla i vardagsrummet och hade fin gemenskap från klockan 15 och framåt. Vi åt mat vid 14 tiden. Klapparna delades ut vid 17 tiden. Alla i familjen var helnöjda.
Citera
2023-12-27, 15:34
Medlem
Per-Automatiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Vadå reklam? Om Svt sänder Downtown Abbey är det då reklam för BBC? Förklara dig.

Nu var det väl 10 år sedan jag såg Kalle senast men brukar de inte visa snuttar från deras senaste filmer?
Citera
2023-12-27, 15:35
Medlem
buzzkillers avatar
Den nya generationen kommer att skapa sina egna traditioner. Min förutsägelse är att Kalle kommer att sluta sändas då denna nya, självfixerande generation hellre konsumerar skräp från instagram, tiktok eller dylikt i sina telefoner. Julskinkan, köttbullarna, prinskorvarna, m.m, kommer att försvinna från julbordet och ersättas med veganskt och fläskfria alternativ. Tillslut kommer det inte finnas en kotte kvar i Sverige som firar jul då alla firar ramadan istället.

Summa summarum, när Kalle och hans vänner skickat sin sista julhälsning till svenskarna, då står nästa tradition på tur, och det kommer att gå snabbt utför.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in