2023-12-19, 07:39
Moderator
OBS! Tänk på startinlägget, läs det igen om ni glömt vad det står där.
/Moderator
Citera
2023-12-19, 08:36
Medlem
zoombos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janssons87
Får köra på hur många enheter man vill men inte samtidigt. Använder man det på en enhet i taget är det ingen fara.

OK. Jag antar att det är kontodelning du menar. Men det här är ju skitsvårt att hålla koll på, om du har delat konto med dina t ex syskon och dom bor på en helt annan ort, måste du då ringa och kolla att dom inte använder den tjänsten här och nu innan du kan börja streama från samma kanal?
Citera
2023-12-19, 09:23
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoombo
OK. Jag antar att det är kontodelning du menar. Men det här är ju skitsvårt att hålla koll på, om du har delat konto med dina t ex syskon och dom bor på en helt annan ort, måste du då ringa och kolla att dom inte använder den tjänsten här och nu innan du kan börja streama från samma kanal?

Man får inte dela sitt konto. Det spelar ingen roll om ni tittar på samma kanal eller inte, du/ni får inte använda tjänsten samtidigt.
Citera
2023-12-19, 11:25
Medlem
Ser att dem flesta leverantörer erbjuder netflix, viaplay, hbo osv.
Men hur blir detta inne i appen på en androidbox, kan man välja fritt som inne i den vanliga netflixappen?
Citera
2023-12-19, 11:45
Medlem
Magnums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tttyyy
Men hur blir detta inne i appen på en androidbox, kan man välja fritt som inne i den vanliga netflixappen?
Beror på vilken app och leverantör du använder. Filmer och serier kan vara uppdelade i exempelvis streamingtjänst, genre, 4K, länder, kids, top 250 etc.
Citera
2023-12-19, 15:39
Medlem
zoombos avatar
Citat:

Nä, det dom erbjuder är kopior av sånt som tankats hem från dessa leverantörer och gjorts åtkomliga från andra servrar som dom administrerar. Därmed kan utbudet vara rätt begränsat och även rätt föråldrat.
Citera
2023-12-19, 19:57
Medlem
Citat:
Nä, det dom erbjuder är kopior av sånt som tankats hem från dessa leverantörer och gjorts åtkomliga från andra servrar som dom administrerar. Därmed kan utbudet vara rätt begränsat och även rätt föråldrat.

Okej så om min högsta prio när det kommer till TV är det senaste och bästa från streamingtjänsterna så är IPTV kanske inte högst att satsa på?
Citera
2023-12-19, 20:36
Medlem
zoombos avatar
Citat:
Okej så om min högsta prio när det kommer till TV är det senaste och bästa från streamingtjänsterna så är IPTV kanske inte högst att satsa på?

Korrekt.
Sen vet jag inte om dom absolut vassaste (och troligen dyraste) aktörerna på marknaden satsar så hårt på detta att det nästan är jämförbart med att streama direkt från dom "riktiga" aktörerna. Men troligen inte, det krävs en uppsjö människor för att kunna fixa logistiken runt detta. Finns ju hundratals serier, filmer och så och därmed tusentals objekt som ska läggas upp och uppdateras kontinuerligt.
Citera
2023-12-19, 20:42
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LazerX
Och jag har tyvärr inte hittat någon vettig player till windows.
Har t o m betalat för ett par som visat sig inte funka något vidare...:-(

edit:
Får rätta mig själv.
Såg nu att Duplex Play forfarande finns för windows på Microsoft store.
Helt okej spelare.
ProgTv
https://www.progdvb.com/index/progtv/progtv-win
Citera
2023-12-20, 08:57
Medlem
Citat:
Korrekt.
Sen vet jag inte om dom absolut vassaste (och troligen dyraste) aktörerna på marknaden satsar så hårt på detta att det nästan är jämförbart med att streama direkt från dom "riktiga" aktörerna. Men troligen inte, det krävs en uppsjö människor för att kunna fixa logistiken runt detta. Finns ju hundratals serier, filmer och så och därmed tusentals objekt som ska läggas upp och uppdateras kontinuerligt.

Min erfarenhet är lite annorlunda mot din...
Min iptv-leverantör är väldigt snabb med att lägga upp material i VOD/serie så jag som är filmentusiast kan se filmer kort efter (nåja, allt är ju relativt) de haft biopremiär i Sverige.

Så det beror säkert på vilken lev du väljer hur just VOD och serie biblioteket uppdateras - prexis som du själv är inne på!
Citera
2023-12-20, 09:14
Medlem
zoombos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elp
Min erfarenhet är lite annorlunda mot din...
Min iptv-leverantör är väldigt snabb med att lägga upp material i VOD/serie så jag som är filmentusiast kan se filmer kort efter (nåja, allt är ju relativt) de haft biopremiär i Sverige.

Så det beror säkert på vilken lev du väljer hur just VOD och serie biblioteket uppdateras - prexis som du själv är inne på!

Ja men då har du nog också en rätt dyr lösning.
Jag kan tänka mig att filmer är enklare att lägga upp då dessa ofta släpps till många olika länder ungefär samtidigt och det är då flera som kan jobba med paketeringen. Nyare filmer kan också sändas rätt frekvent hos mediabolagen och blir därför enklare att fånga in. Serier är mer komplexa då det finns massor av olika serier, avsnitt och säsonger så då måste exakt rätt objekt sändas och fångas in och är det sen en snävare produktion som bara vänder sig till t ex Skandinavien så blir det ännu svårare.

Men rent krasst: då hela IPTV-branschen omsätter så mycket pengar så bör det rimligtvis sitta rätt många på heltid som bara pysslar med detta.
Citera
2023-12-20, 15:02
Medlem
Jag går i tankarna att skaffa IPTV, men jag är lite fundersam på varför så mycket information samlas in? Epost är jag helt med på att det behövs för kontakt och få inloggningsuppgifter m.m. Men jag ser inte syftet till varför man behöver uppge namn och telefonnummer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in