2023-12-19, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Condottieri
Vänligen försök själv att tillägna dig elementär kunskap i den skrivna svenskan.
Visst, USA:s groteska krigsbudget kommer verkligen att frälsa hela mänskligheten. Låt dem sprida sitt perversa PK-rövknulleri omkring sig världen över, det gör verkligen mänskligheten bättre.

Vad menar du att Ryssland har att erbjuda som inte usa har? Saken hade ju varit biff för Ryssland för 70 år sedan om de inte var så jävla efterblivna, korrupta och odugliga. Gång på gång ska världen behöva genomlida Rysslands hopplösa och destruktiva försök att mopsa upp sig. Nu har t.o.m. Kina och Indien passerat Ryssland i utveckling och relevans. Detta trots att Ryssland fick ett gyllene läge att starta om för ca 25 år sedan. Men vad gjorde Ryssland? Pumpade mer olja, skickade mer folk till gruvorna, byggde palats till eliten och stal folkets pengar. Nu har man kört fast i ett krig med Ukraina och börjar då tillämpa gammal hederlig rysk köttvågs-taktik.

Mycket kan man beskylla och anklaga USA för….men de gör i varje fall framsteg på flertalet områden.
Citera
2023-12-19, 13:53
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViktigSynpunkt
Tänk på att andelen av dessa som är stridande bara är ca 15%.

Vad det gäller de som rekryteras till stridande roller i ryska armén, så är det i de flesta fall de med lägst IQ i den ryska befolkningen, som inte klarar att få andra jobb.

Och därför finns det också positiva effekter för hela den ryska befolkningen, att de med lägst IQ elimineras ur befolkningen.

Kriget är helt enkelt ett sätt att höja kvaliteten på den ryska befolkningen. Och detta är troligen Putlers främsta anledning för att inleda kriget.

Vad tror du om detta?

Glöm inte intellektuella, politiska motståndare, bögar, kriminella , migranter mm

Ukraina är lite som Gulag för Putin.
Senast redigerad av donald12 2023-12-19 kl. 13:56.
Citera
2023-12-19, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnClark
Det här är ett typexempel på hur många av er totalt tappat verklighetsuppfattningen. Oavsett hur mycket man må hata ryssar så är inte en uppgörelse med kärnvapen vi önskar. Kan inte förstå att ni kan skriva något sådant. Antingen har ni inga barn, bryr er inte eller så är ni självmordsbenägna. Nä, tror ett inlägg som detta i framtiden visar hur till vilken sjuk grad ”krigsförespråkarna” blivit hjärntvättade. Ofattbart…

Det är ryssarna som skramlar med kärnvapen, ingen annan. Och så har det varit hela tiden. Och den enda jag sett förespråka en sådan lösning här är användaren Vattendealaren, notorisk lögnare och Putin-apologet.
Citera
2023-12-19, 13:54
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odenplan69
Absolut, det kanske de redan har gjort. Vad vet du eller jag om det? Hoppas du förstår att det inte handlar om 1,500,000 trupper i Ukraina, fast du verkar ju å andra sidan inte förstå särskilt mycket och du är långt ifrån ensam om det i flashbacks tramsigaste tråd, så du behöver inte skämmas för det… än.
Men iallafall poängen med inlägget var att påvisa att rysslands militär inte minskar utan den ökar succesivt utan peoblem. Och det var till den jag svarade. Om du vill kan du ju gräva djupare i ämnet om du är intresserad. Men nä det är Passa-kiwin och andra källor samt önskedrömmar som florerar här. Annars blir man kallad vatnik, skrattretande. Rätt kul att ni tror någon tar åt sig av det. Oerhört patetiskt. Skulle du bry dig om jag kallar dig eller andra för Mykola? Nä trodde inte det heller.

Så du vet alltså inte. Det var syftet med min fråga.
Varför tar du upp något som du inte vet svar eller fakta på?
Dessutom i denna tramstråd. Man kan tro att du bara vill spamma?
Jag kommer inte skämmas för det jag skriver. Det står jag för. Det kanske inte är samma för dig?
Som sagt var, du vet inte status, då du inte gjort räkneoperationen.
Ingående balans.
Under perioden förbrukade.
Utgående balans.
Bara för att någon drar ett streck i en bok, så är det inte samma sak som fakta och verklighet. Men du kanske trodde att det stod tusentals nya soldater på plats, redan efter att bläcket torkat? Det är lite skämsvarning på det!
Jag kommer inte gräva vidare i det skitämne som du drar upp. Men du får gärna luska i skitlandet Ryssland och se om du får fram någon sanning. Lycka till.

En sista fråga. Dina 1 500 000 som önskas på pappret, hur många av de finns/fanns/kommer finnas i Ukriana. För dina terorier ska väl ha bäring på topic för tråden?

Du får kalla dig för vad du vill. Det struntar jag i.
Citera
2023-12-19, 13:57
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Det här är ett typexempel på hur många av er totalt tappat verklighetsuppfattningen. Oavsett hur mycket man må hata ryssar så är inte en uppgörelse med kärnvapen vi önskar. Kan inte förstå att ni kan skriva något sådant. Antingen har ni inga barn, bryr er inte eller så är ni självmordsbenägna. Nä, tror ett inlägg som detta i framtiden visar hur till vilken sjuk grad ”krigsförespråkarna” blivit hjärntvättade. Ofattbart…
Lilla du, det är faktiskt din lilla putin som ständigt och jämt hotat med kärnvapen.
Citera
2023-12-19, 13:58
Medlem
JohnClarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sidlinjen18
Det är ryssarna som skramlar med kärnvapen, ingen annan. Och så har det varit hela tiden. Och den enda jag sett förespråka en sådan lösning här är användaren Vattendealaren, notorisk lögnare och Putin-apologet.

Haha, kan du inte läsa? Jag svarade ju just på ett inlägg som hoppades på en sådan lösning. Och det finns fler i den här tråden. Vad jag sett så är det i första hand ”NATO-sidan” i den här tråden som förespråkat detta.
Citera
2023-12-19, 14:05
Medlem
Area55s avatar
Citat:

Du är nog det bästa exemplet på att ha tappat kontakt med verkligheten.
1. Detta är FB och inte vare sig FN eller någon annan del av verkligheten/IRL.
2. Jag såg också vad Gnomgirl svarade på. Och backar man till det inlägget och var detta kom ifrån, som Gnomegirl svarade på, så får man upp två tankar
a. ska man önska fred, en Putin-fred
b. ska vi istället välja världskrig
Ja, man kan ana en viss ironi i svaren.
För grundfrågan var så dum i sin linda.
Prova och försök att kolla var allt har sitt ursprung i. Det hjälper nog dina nerver.

Annars andas ditt inlägg en viss dysfunktionalitet.
Aspberger?

För att komma till topic.
Hata ryssar?
Varför skulle någon här hata ryssar? Vad skulle vara ett skäl till att hata ryssar? Finns väl inga skäl till att hata ryssar. Ingenting, vad jag vet.
Vet du?
Citera
2023-12-19, 14:05
Medlem
Citat:

Vad det gäller de som rekryteras till stridande roller i ryska armén, så är det i de flesta fall de med lägst IQ i den ryska befolkningen, som inte klarar att få andra jobb.

Och därför finns det också positiva effekter för hela den ryska befolkningen, att de med lägst IQ elimineras ur befolkningen.

Kriget är helt enkelt ett sätt att höja kvaliteten på den ryska befolkningen. Och detta är troligen Putlers främsta anledning för att inleda kriget.

Det är också därför som man sett till att rekrytera dömda brottslingar till ryska armén, vilka också är befolkningselement som man vill eliminera.

Vad tror du om detta?

Ja det ligger nog lite i det, inte helt orimligt att det är en del av orsaken. Där gjorde du faktiskt skäl för ditt alias. Först och främst yttre hot men det vägrar många att förstå. Läs mitt svar till en HBTQ+ vurmare (+ står för pedofili) och det kan väl aldrig anses som okej?
Det är sådant zionister håller på med och prackar på västvärlden, går inte lika bra med Ryssland, dom står emot. Det var annat när det var Soviet och Stalin, han var ju trots allt ägd av dom. Putin, jag vet inte men tror och hoppas att han verkar för Ryssland och deras folks bästa. Anfall är bästa försvar.

(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)
Citera
2023-12-19, 14:27
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odenplan69
Skit i det då. Ni alla hoholister drar ju såkallad fakta från röven av Zeleboba lika bra som han snortar kola och ljuger. Han ser just nu ut som ett mobboffer och luffare i sina olivgröna tischor medans stödet minskar. Verkligheten är hård och inte alltid rättvis för alla. Jämför mina inlägg mot dina innan du börjar yra om spam, du verkar full eller också en kokainist. Kanske både och. Slutsnackat med dig.

Mycket spam igen.
Men du tror alltså på att när bläcket torkat står dina nya soldater på plats?
I Ukraina eller var i världen hittar du de?

Kan du svara utan en massa off topic och andra oförskämdheter?
Citera
2023-12-19, 14:35
Medlem
Citat:

Det är också därför som man sett till att rekrytera dömda brottslingar till ryska armén, vilka också är befolkningselement som man vill eliminera.

Vad tror du om detta?

Inte fan höjdes den ryska IQn efter dom oerhörda förlusterna i andra världskriget.
Citera
2023-12-19, 14:55
Medlem
Citat:
Haha, kan du inte läsa? Jag svarade ju just på ett inlägg som hoppades på en sådan lösning. Och det finns fler i den här tråden. Vad jag sett så är det i första hand ”NATO-sidan” i den här tråden som förespråkat detta.

Man kan vara Putinanhängare och förespråka en sådan lösning för att ryssjävlarna ska "vinna" kriget, eller man kan vara Putinmotståndare och "hoppas" att Putin i desperation ska ta till kärnvapen och därmed skriva under sin egen dödsdom. Det är två helt olika saker, men det fattar uppenbarligen inte du.
Citera
2023-12-19, 15:35
Medlem
TheNightTrippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Jag kollade igen det där finska föredraget från 2018 jag skrev om tidigare. Kolla in den videon så får du svar på varför ryzzarna (narodnost) är så villiga att lyda och offra sig för auktoriteter som dom är. Korruption. Lögnande. Kleptomani.

Det är grundat redan på 1200-talet av mongolerna, ett genetiskt arv i den ryzzka folksjälen. Avändaren Raskens gjorde en länk några inlägg upp..

Du kommer att få svar på 100 ryska fenomen som bara finns i ryzzland. Du kommer oxå bli pessimist när det gäller ryzzland.

Mvh.

Tack för den, den var mycket intressant.
Ryssland som land har jag alltid tyckt illa om, men har några ryska vänner som är riktigt bra, men vi pratar aldrig politik på djupet, men dom är i alla fall emot kriget och om Putin så skrattar dom bara och säger att det är som det är och att dom inte bryr sig om politik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in