2023-12-18, 13:18
Medlem
Hookes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiggeO
Vet inte om denna ledare från GP kan läsas av alla, men den är delvis en parallell till händelserna i Billdal
https://www.gp.se/ledare/gastkolumn/...c-6dd0742962c7

OT - En annan sak jag reflekterar över är att GP:s ledarspalter är bra med liberala värderingar medan deras journalister verkar ha ett fokus som ligger mer åt socialdemokrater o vänstern (och även en feministisk slagsida)
Är det månne ett försök att bibehålla/öka antalet läsare. Ledarspalterna håller kvar traditionella liberala läsare medan nyheter o frilansskribenter vänder sig mot unga vuxna (kvinnor)?
Kolumnisten (Wyndham) är inte GP-anställd, utan har en tjänst vid GU (Göteborgs Universitet)
Citera
2023-12-18, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hooke
Kolumnisten (Wyndham) är inte GP-anställd, utan har en tjänst vid GU (Göteborgs Universitet)

Hon tycks ju i alla fall vara vaken.
Citera
2023-12-18, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Jag fattar faktiskt mig inte på sådana som dig. Du anser att en hel grupp skall ändra beteende för att du har känslor för någon annan?

Du är en skitkastare bara. Har hört sådana som dig yla om värdegrunden i åratal. Sedan flyttar de till just den gruppen människor som de kritiserar och slår sig på bröstet.

Jag hade en son som fick stryk på dagis, blev totalt rasande och sa till de på förskolan att om det händer igen så kommer jag göra exakt samma sak med dem som min son fick utstå. Därefter blev det lugnt.

Tyvärr har kommunister och andra knarkare fått härja fritt i vårt land länge nog så hela landet ligger ju i ruiner. Så nu är det klansamhälle, ju snabbare Svenson fattar detta, ju bättre. Dessa i Skintebo verkar ju fatta detta, men var väl lite för fega för agera.

Jag anser inte att din metod heller är ngt att rekommendera. En vuxen som deklarerar att han minsann tänker misshandla en 5 åring för att markera att misshandel är fel..

Däremot måste sådana här missanpassade barn avlägsnas från gruppen. Det förstår/accepterar inte vänstern. Obegripligt för mig och alla andra som tänker kollektivets bästa. Billigare att ta hand om enstaka bråkstakar än ge terapi till hela gruppen - inklusive föräldrarna.

Det är också typiskt att man avundsjukt konstaterar att höginkomsttagare minsann inte vill ha missbrukare och psykiskt labila i sin närmiljö - om man kan välja. Men gärna skulle själv vilja bo på ett lugnt och välordnat område med ”bra” skolor för barn.

Precis som i detta fall där barnets föräldrar har värderingar som inte går ihop med områdets värderingar - ändå måste de med tvång bo just där och inte på Biskopssgården.

De vill förstöra för andra det de själva trånar efter..
Citera
2023-12-18, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Rektor H*len Löfgr*n söker nytt jobb på LinkedIn. Det kommer hon säkerligen att få.

linkedin /in/helen-l%C3%B6fgren-059776262?trk=public_post_feed-actor-name
twitter /lenloof?lang=en

Jovisst kommer hon att få det. Hon är kvinna och har "rätt" värdegrund. Då får man rektorsjobb.

Länken funkar ej.
Citera
2023-12-18, 14:46
Medlem
Har det kommit fram några mer uppgifter om psykopat-regnbågs-rektorn?
Citera
2023-12-18, 15:45
Medlem
MaarekSteles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Har det kommit fram några mer uppgifter om psykopat-regnbågs-rektorn?

Anv: Billdalqueen

Har postat uppdateringar i tråden.
Citera
2023-12-18, 15:48
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag anser inte att din metod heller är ngt att rekommendera. En vuxen som deklarerar att han minsann tänker misshandla en 5 åring för att markera att misshandel är fel..

Däremot måste sådana här missanpassade barn avlägsnas från gruppen. Det förstår/accepterar inte vänstern. Obegripligt för mig och alla andra som tänker kollektivets bästa. Billigare att ta hand om enstaka bråkstakar än ge terapi till hela gruppen - inklusive föräldrarna.

Det är också typiskt att man avundsjukt konstaterar att höginkomsttagare minsann inte vill ha missbrukare och psykiskt labila i sin närmiljö - om man kan välja. Men gärna skulle själv vilja bo på ett lugnt och välordnat område med ”bra” skolor för barn.

Precis som i detta fall där barnets föräldrar har värderingar som inte går ihop med områdets värderingar - ändå måste de med tvång bo just där och inte på Biskopssgården.

De vill förstöra för andra det de själva trånar efter..

Trodde det framgick i texten att jag skulle bonka fröken duktig lika mycket mycket som mitt barn fick stryk. Du verkar vara en ytterst skum filur.
Citera
2023-12-18, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaarekStele
Anv: Billdalqueen

Har postat uppdateringar i tråden.

Int om rektorn. Däremot förekommer det uppgifter om att hon och hennes man ska ha mer skit på sitt samvete på andra ställen i tråden, men inget konkret, därav min fråga.
Citera
2023-12-18, 16:14
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Jovisst kommer hon att få det. Hon är kvinna och har "rätt" värdegrund. Då får man rektorsjobb.

Länken funkar ej.

Fungerande länk:

https://se.linkedin.com/in/helen-l%C3%B6fgren-059776262

Hon har plockat bort att hon söker nytt jobb. Det kan betyda att hon fått besked om att hon inte kommer få kicken eller att hon inser att arbetsgivaren förmodligen inte tar lika mycket strid för en anställd som uppenbarligen är på väg ut.
Citera
2023-12-18, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Fungerande länk:

https://se.linkedin.com/in/helen-l%C3%B6fgren-059776262

Hon har plockat bort att hon söker nytt jobb. Det kan betyda att hon fått besked om att hon inte kommer få kicken eller att hon inser att arbetsgivaren förmodligen inte tar lika mycket strid för en anställd som uppenbarligen är på väg ut.

Märkligt att hon har tid och sitta och uppdatera sin linkedin idag. Borde hon inte ha fullt upp med annat???
Citera
2023-12-18, 16:28
Medlem
Nytt Mail från rektor nu!

Förskolan öppnar from imorgon.
Mailet i sin helhet!

” Hej!

Nu har fackförbunden hävt skyddsstoppet som huvudskyddsombudet la på förskolan i torsdags. Förskolan är öppen som vanligt från imorgon tisdag.

Handlingsplan framtagen

Tillsammans med facket har vi taget fram en handlingsplan för att personalen ska känna sig trygga på förskolan. Åtgärderna börjar gälla idag och därför kan förskolan öppna imorgon.

Anledning till stängningen

Huvudskyddsombudet stängde förskolan på grund av att några i personalen inte kände sig trygga med att gå till sitt arbete.

Kritik från vårdnadshavare handlar om att deras barn inte känner sig trygga på förskolan. Vi har under en längre tid satt in extra åtgärder på avdelningen som det gäller, bland annat har extra personal arbetat på avdelningen. Trots en förändrad situation kommer den extra resursen fortsätta arbeta på avdelningen för att skapa trygghet. Eftersom det är många åtgärder som är personbundna när det gäller situationen på avdelningen kan vi inte gå in på detaljer, vilket beror på den starka sekretess som råder i förskolan.

Tack för visad förståelse

Det är verkligen en tråkig situation som varit och jag vill passa på att tacka alla som visat förståelse. Jag kommer att fortsätta arbeta för att alla barn och personal ska trivas och vilja komma till förskolan.

Med vänliga hälsningar”
Citera
2023-12-18, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Billdalqueen
Nytt Mail från rektor nu!

Förskolan öppnar from imorgon.
Mailet i sin helhet!

” Hej!

Nu har fackförbunden hävt skyddsstoppet som huvudskyddsombudet la på förskolan i torsdags. Förskolan är öppen som vanligt från imorgon tisdag.

Handlingsplan framtagen

Tillsammans med facket har vi taget fram en handlingsplan för att personalen ska känna sig trygga på förskolan. Åtgärderna börjar gälla idag och därför kan förskolan öppna imorgon.

Anledning till stängningen

Huvudskyddsombudet stängde förskolan på grund av att några i personalen inte kände sig trygga med att gå till sitt arbete.

Kritik från vårdnadshavare handlar om att deras barn inte känner sig trygga på förskolan. Vi har under en längre tid satt in extra åtgärder på avdelningen som det gäller, bland annat har extra personal arbetat på avdelningen. Trots en förändrad situation kommer den extra resursen fortsätta arbeta på avdelningen för att skapa trygghet. Eftersom det är många åtgärder som är personbundna när det gäller situationen på avdelningen kan vi inte gå in på detaljer, vilket beror på den starka sekretess som råder i förskolan.

Tack för visad förståelse

Det är verkligen en tråkig situation som varit och jag vill passa på att tacka alla som visat förståelse. Jag kommer att fortsätta arbeta för att alla barn och personal ska trivas och vilja komma till förskolan.

Med vänliga hälsningar”

Skall man tolka den förändrade situationen som att illbattingen inte är kvar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in