2023-12-15, 05:47
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Skön budget/dag ändå:
Bolt dit: 200
Lunch: 200
Fika:200
Bolt hem: 200
Nu bor jag inte i Stockholm, men verkar som ett SL-kort kostar 1000kr/mån. Summan skulle då kunna ligga på runt 100kr:
Medhavd matlåda: 40-50kr.
Kaffe i termos: 10kr
Tunnelbana: 30kr

Älskar att den riktiga Fredrik kikade fram. Bakom alla hjärtemojis, allt lågaffektivt bemötande och alla förnumstiga inlägg finns fortfarande en Nexiko-grabb som tar alla genvägar som finns och låter andra stå för notan.

Jag tycker han är obehaglig på sin instagram. Han ser inte frisk ut, undrar hur mycket droger han trycker i sig?

Citat:
Ursprungligen postat av MichelFoucault123
Tråkigt att han sänkte skeppet Gott Snack tillslut och tråkigt att Fredrik tog plats nummer 1 på bebishjärnelistan!

Tack för att bra program under covid-tiden. Jespers avhopp gjorde produkten bra mycket sämre.
Men Jesper hade ju vett att inse vilken typ av psykisk misshandel som skedde inne i den gamla tobaksbutiken.

Man undrar ju vad Agust, Ploj och Petrina ska göra nu med deras begränsade kvalitét

RIP. Men patreon är otippat stabil ändå. Andra kanske inte har gett upp.

Undrar vilken komiker det var han kallade ryggradslös på instagram story? Jag gissar på Thapper. Brobrännaren kör vidare
Citera
2023-12-15, 07:29
Medlem
Mr.Reids avatar
Det är ändå häpnadsväckande hur snabbt Fredrik fullkomligt havererat. Världen enligt Fredriks instagram: Erdogan är ”problematisk”. Han delar klipp med Hamas grundare eller trailers för dokumentärer med antisemitiska konspirationer. All ondska i världen är orsakat av Israel. Om du ifrågasätter detta anklagas du för att vilja styra Fredriks tankar.

Samtidigt sitter denna man och ”strejkar”. Eller strejk kanske borde innebära en faktisk uppoffring. Han verkar mer intresserad utav att andra ska driva hans radioprogram vidare vilket faktiskt möjliggör hans ”strejkande”. Vad hände med PTSD:n? Den försvann när sista likehjärtat trillat in.

Undra när han vaknar upp ur denna psykos? Är det när patreonpengarna försvinner eller när gott snack läggs ned?
Citera
2023-12-15, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Länk till klipp?

Söderholm ambivalens mellan att shittalka och vilja va kompis med standupen är talande för hans personlighet. Han vill kunna, men när det inte går börjar han hata. Som den borderlinebrud han är.

Ståuppare blir han aldrig. Man måste klara av att misslyckas då

Det ligger ett klipp uppe på hans Instagram, du får skrolla lite då det postas miljarder inlägg per dag om Palestina.
Citera
2023-12-15, 19:40
Medlem
Jag tycker GS är småputtrigt och trevligt nu senaste avsnitten utan Fredrik (har lyssnat på Spotify-varianten eftersom jag givetvis inte kommer betala Patron till freddie). Men, det är beroende av vilka från det ordinarie gänget som är i studion. Till exempel Max (tänk att han skulle bli den stabile och pålitlige brorsorna av de två), Jesper, Zorbas är så klart stabila och gör att det är trevligt. Jag tycker att Petrina är ett bra kvinnligt inslag. Micke Ljungberg blir allt starkare och är (som andra påpekat) den enda som någonsin vågar påpeka en åsikt som inte är i linje med Vardagsrasismen och Pascalidou.

Däremot har det flera gånger i senaste avsnitten blivit när det har pågått flera samtal samtidigt, och dröjt ett tag tills någon säger till att det är tjattrigt.

Årets PK-moment måste varit i dagens avsnitt när praktikant-Malin ifrågasatte Pål Hollender för att han sa att det varit oroväckande om det varit på en muslimsk friskola som läraren gett i uppgift att planera ett terrordåd, jämfört med en "vanlig" skola.
Citera
2023-12-16, 12:40
Medlem
Har det kommit något avsnitt av Palestinapodden Fredrik skulle dra igång? Eller strejkar han från den med?
Citera
2023-12-17, 20:18
Medlem
Vem är ansvarig nu för GS? Ploj eller någon annan? Och har geniet nämnt något om när/om han kmr tbx till GS?
Citera
2023-12-17, 20:58
Medlem
carlv0nlinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berguven57
Vem är ansvarig nu för GS? Ploj eller någon annan? Och har geniet nämnt något om när/om han kmr tbx till GS?
Igår skrev fredrik att "ett allvarligt samtal har ägt rum. Kanske kommer GS överleva tack vare Plojs diplomatiska förmågor" Han kallade honom även för ledstjärna och mentor.

Förstår inte vad det handlar om. Känns mest som att Fredrik vill lyfta honom eftersom han vet att GS går under utan att nån annan sköter det dagliga i studion medan han "strejkar". Sen när blev Ploj hans mentor kan man ju undra, det är väl ändå Ploj som dyrkar Fredrik...?
Citera
2023-12-17, 21:37
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlv0nlinne
Igår skrev fredrik att "ett allvarligt samtal har ägt rum. Kanske kommer GS överleva tack vare Plojs diplomatiska förmågor" Han kallade honom även för ledstjärna och mentor.

Förstår inte vad det handlar om. Känns mest som att Fredrik vill lyfta honom eftersom han vet att GS går under utan att nån annan sköter det dagliga i studion medan han "strejkar". Sen när blev Ploj hans mentor kan man ju undra, det är väl ändå Ploj som dyrkar Fredrik...?

”Diplomatiska förmågor” får det att låta som att det är internt tjafs.

Citat:
Ursprungligen postat av Ketchupalskaren
Har det kommit något avsnitt av Palestinapodden Fredrik skulle dra igång? Eller strejkar han från den med?

Det kom en trailer sen inget mer. Sjukt stel trailer också.
- Varför ska vi göra en podd om Palestina?
- …varför ska vi inte göra en podd om Palestina?

Otrolig kemi, detta vill man höra mer av
Citera
2023-12-17, 23:25
Medlem
swimp78s avatar
Är han bipolär? jag är anti-israel som fan, men jag tror inte han gör ett bra jobb för "vår" sida direkt.
Det känns mer som en besatthet än ett äkta engagemang.
Och när det är så,, då vet man att det kommer krascha till slut. Ungefär som med alla bipolära under sina maniska faser
Citera
2023-12-18, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Är han bipolär? jag är anti-israel som fan, men jag tror inte han gör ett bra jobb för "vår" sida direkt.
Och när det är så,, då vet man att det kommer krascha till slut. Ungefär som med alla bipolära under sina maniska faser

Givetvis anti-israel jag med men du har helt rätt. Varje gång man ser en ny instagramstory när Stina Wollter zoomar in på sina stora glansiga ögon och frågar varför alla just hatar henne och hennes engagemang vill man ju nästan gå till ICA och köpa 10 nät med jaffaapelsiner. Samma med Fredriks patologiska beteende. Textbook jesussyndrom från en människa som inte vet skillnaden på moral och moraliserande.
Citera
2023-12-19, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78

Likaså är jag! Låt oss leka med tanken att Sverige någon gång skulle hamna i krig. Undrar då var han skulle sätta sig och hungerstrejka. Förlåt. Strejka.
Citera
2023-12-19, 10:48
Medlem
carlv0nlinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ketchupalskaren
Igår kom första avsnittet. Har bara hört halva, det var ganska sömnigt och oförberett. Gabors son var med två minuter innan han bestämde sig för att ta ett bad istället för att prata vidare.

Och så var det förstås så ensidigt att det antagligen bara är Fredriks två strejkkompisar som orkar lyssna om det fortsätter på samma sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in