Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-12-17, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Ja Frida kanske bara har TDS i huvudet denna säsong, därav bristande fokus och motivation nu inledningsvis. Hon känner väl att hon vill korsa mållinjen uppe i berget med stil denna gång och ledas ut i bår.

Jonna och klättring är väl ingen hit eller?
Nej, Jonna är nog kanske inte en vinnarkandidat p g a klättringen. Men intressant att se var hon står, verkligen en dark horse. Frida har nog tagit säsongen ganska lätt hittills, hon är väl lite som Kalla. Mästerskap o TdS väger tungt.
Citera
2023-12-17, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PynchonsApa
Nej, Jonna är nog kanske inte en vinnarkandidat p g a klättringen. Men intressant att se var hon står, verkligen en dark horse. Frida har nog tagit säsongen ganska lätt hittills, hon är väl lite som Kalla. Mästerskap o TdS väger tungt.

Det är sant, alla pallplatser där svenskar kan placera sig är intressanta. Men vad tror du Jonna måste ha i försprång på en sådan som Weng för att hålla undan i sista backen?
Citera
2023-12-17, 20:47
Medlem
Citat:
Det är sant, alla pallplatser där svenskar kan placera sig är intressanta. Men vad tror du Jonna måste ha i försprång på en sådan som Weng för att hålla undan i sista backen?

Typ 1,5 minut från start kanske och då bör hon gärna hålla det in i backen. Weng har ju en jävla rutin på TdS asså o verkar ju ha hittat form. Diggins är inte heller dållg uppför. Eller Ebba o Frida.
Blir svårt för Sundling. Å andra sidan har vi ju aldrig sett en motiverad Jonna i backen.
Senast redigerad av PynchonsApa 2023-12-17 kl. 20:56.
Citera
2023-12-17, 21:04
Medlem
Citat:
Typ 1,5 minut från start kanske och då bör hon gärna hålla det in i backen. Weng har ju en jävla rutin på TdS asså o verkar ju ha hittat form. Diggins är inte heller dållg uppför. Eller Ebba o Frida.
Blir svårt för Sundling. Å andra sidan har vi ju aldrig sett en motiverad Jonna i backen.

Nu vet jag inte hur man räknar ihop tid i TDS numera men med tanke på hur överlägsen Jonna brukar vara i sprintarna i kval och finaler så kan hon ju roffa åt sig rejält med tid där. Men jag kan tänka mig att hon är en extremt bra hängåkare i backen om hon har vittring på något bra.
Citera
2023-12-17, 21:06
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:

Lotta Weng tappade 1:48 mot Heidi på sträckan i fjol, varav 1:43 i själva slalombacken. Det kan nog vara något liknande för Jonna.
Citera
2023-12-17, 21:08
Medlem
Citat:
Nu vet jag inte hur man räknar ihop tid i TDS numera men med tanke på hur överlägsen Jonna brukar vara i sprintarna i kval och finaler så kan hon ju roffa åt sig rejält med tid där. Men jag kan tänka mig att hon är en extremt bra hängåkare i backen om hon har vittring på något bra.
Precis. Hon är lite av ett oprövat kort i de sammanhangen. Men jag minns hennes ofantliga slutsträcka på OS så det finns nog en vinnarskalle därinne om det är skarpt läge.
Senast redigerad av PynchonsApa 2023-12-17 kl. 21:12.
Citera
2023-12-17, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Lotta Weng tappade 1:48 mot Heidi på sträckan i fjol, varav 1:43 i själva slalombacken. Det kan nog vara något liknande för Jonna.
Låter rimligt. Vore intressant att se hursomhelst. I o m att man går ut i en masstart gäller det ju att hitta en rimlig rygg o jävlar i mig inte släppa den. 😁
Citera
2023-12-17, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Festis
Håller detta i sig kommer Calle vara på pallen på touren. Känns som herrarna är på gång.
Willes rygg och form blir bättre och Burman som jag gett upp att nå topp 20 denna säsong har nu två topp 10-platser. Vilken vändning han gjort !

Edvin blandar och ger men tror han närmar sig pallen på sprint och topp 10 på distans.

Sen kan Oskar gå till semi någon gång och överlag har herrarna lyft bredden när vi har många i kvartsfinalerna. Toppen kommer snart även på sprint.

Dessutom börjar det yngre gardet bli lite bättre. Fler går vidare från sprintkval och inte lika många harvar vid placering 50 utan flera har placerat sig på plats 20-30

Kan bli islossning i herrlaget snart.

Pallen i toruren är inte det att hoppas på för mycket? Backen passar väl honom synnerligen dåligt tänkte jag säga. Men det är mycket fram til dess och allt annat är bättre då han är rätt allround. Vi får se, hoppas alltid på honom.
Citera
2023-12-17, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4

Dock är väl Heidi i bättre slag denna säsong än förra, och vad gäller Jonna så är det som vanligt, ovvist.

Men minst 1.30 tror jag hon behöver så hon kan åka i sitt eget tempo en bit utan att knna att hon måste tokåka från start.
Citera
2023-12-17, 21:35
Medlem
Citat:
Precis. Hon är lite av ett oprövat kort i de sammanhangen. Men jag minns hennes ofantliga slutsträcka på OS så det finns nog en vinnarskalle därinne om det är skarpt läge.

Ja, man längtar redan för att så vad alla går för! Man får hoppas de äter lagom med julmat och låter bli att umgås med Wille-Virus.
Citera
2023-12-17, 21:37
Medlem
Citat:
Ja, man längtar redan för att så vad alla går för! Man får hoppas de äter lagom med julmat och låter bli att umgås med Wille-Virus.
😄 Ja, Jonna har ju fått sin beskärda del. O Frida o Linn.
Citera
2023-12-17, 21:46
Avstängd
Calle klarar ng inte sista backen så bra tyvär som nån da. Hopps han lyckas med en bra placering i totalen ändå. Mannen behöver nåka i läderpungen sin för att motivera dig inför nästa år.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback