Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-12-17, 15:13
Medlem
-AIR-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totentanz
Fast det här handlar ju om den fullständigt hysteriske TenBagger, som nog är den sista personen i världen kapabel att ställa en diagnos. Finns väl ingenting som säger att Sturla gjort något annat än ett mänskligt fel? Han har väl knappast gått runt och siktat på folk i fyllan?
Det håller jag med om, tror också det var ett mänskligt fel. Shit happens ibland, å gott att vi vann Swiss hockey tour precis 😁🍻
Citera
2023-12-17, 15:14
Medlem
Addhocs avatar
Nu vill man ju att Ponsi-pojken skjuter fullt och att en röding drar en bom
Citera
Medlem
Stefan4s avatar
Bränholm: "Jag tror ju inte att Ponsiluoma kan åka in tid på norrmännen på ett spurtvarv."

Helena: "Men han har tagit in tid sedan förra mellantiden..."

Bränholm: "Mm, mm, mm!"
Citera
Medlem
welcometorealitys avatar
JTB vann igen, trots sämre skytte.
Citera
2023-12-17, 15:16
Medlem
5 norrmän topp 6. Det är ROLIGT med vintersport.
Citera
2023-12-17, 15:16
Medlem
Ponsi best of the rest👏💪
Citera
2023-12-17, 15:18
Medlem
Addhocs avatar
Jag såg inte tävlingen från start. Tappade Ponsi mycket på sitt stavbrott?
Citera
2023-12-17, 15:24
Medlem
-AIR-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Jag såg inte tävlingen från start. Tappade Ponsi mycket på sitt stavbrott?
Nej, men han hade en bom för mycket för pallen
Citera
2023-12-17, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lexiania
Doro gör helt rätt. Hon är tvåfaldig vinnare av totalen, flera VM guld. Trots det väljer hennes tränare att förråda henne och Italien för en säck med smutsiga oljepengar.

Eckhoff eller Röiseland hade knappast vunnit totalen utan Oberegger. Samma gäller för skurken Mazet såklart. Lämnar det franska laget mitt under Forucades dominans. Mazet och Oberegger fixade JTB, Eckhoff, Tandrevold och Röiselands skakiga skytten.

Det är så jävla synd om mikrostaten Frankrike som alltid kämpar i uppförsbacke mot stormakterna. När det går bra för grodorna är det alltid "...trots...trots...trots..."
Citera
2023-12-17, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totentanz

Det är så jävla synd om mikrostaten Frankrike som alltid kämpar i uppförsbacke mot stormakterna. När det går bra för grodorna är det alltid "...trots...trots...trots..."
Det är fakta att Sverige och Norges förbund har betydligt fler resurser än det franska förbundet i skidskytte. Det är bara att acceptera. Och jag kan tänka mig att Italien är långt efter. Så Wierer dubbla vinster i totalen är mycket, mycket mer imponerande än Eckhoffs eller Röiselands totalvinster.
Citera
2023-12-17, 16:41
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Kan han rentav bli diskad retroaktivt, om det framkommer att IBU inte blev informerade direkt efter incidenten?

"Norges skyttetränare Siegfried Mazet säger att det är tredje gången han upplever något liknande efter över 20 år i skidskytte. Våtskottet träffade inför fredagens sprint, men det fick han inte reda på förrän på kvällen.

– Vi har VM här nästa år. Det är väldigt viktigt att vara ärlig här, säger tränaren och fortsätter:

– I natt var jag väldigt irriterad över situationen. Det är mycket allvarligt för oss. Vi har gjort ett stort misstag. Jag blev också irriterad eftersom jag inte blev informerad direkt när det hände."
Citera
2023-12-17, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lexiania
Det är fakta att Sverige och Norges förbund har betydligt fler resurser än det franska förbundet i skidskytte. Det är bara att acceptera. Och jag kan tänka mig att Italien är långt efter. Så Wierer dubbla vinster i totalen är mycket, mycket mer imponerande än Eckhoffs eller Röiselands totalvinster.

Det här är ett så jävla billigt argument som du konstant använder för att helgardera dig vad som än händer. Det går bra för Sverige/Norge - "budget". Det går bra för Frankrike - "trots budget".
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback