Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-12-11, 07:27
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Tror tyvärr inte det. Hon var i alla fall inte tillbaka i träning i mitten av denna vecka vad hon sa själv.
Vill minnas att jag läst att nån sett henne i spåren denna helgen?
Hon kan ju mycket väl köra ett eller två lopp i Trondheim i så fall, även om formen inte lär vara på topp.
Citera
2023-12-11, 08:32
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Vill minnas att jag läst att nån sett henne i spåren denna helgen?
Hon kan ju mycket väl köra ett eller två lopp i Trondheim i så fall, även om formen inte lär vara på topp.

Jo, det är möjligt att hon kände sig helt fri från symtom till helgen men man kan i alla fall konstatera att av de svenska covidfallen så var hon den som i så fall blev symtomfri sist. Jag hoppas naturligtvis att vi får se henne i Trondheim men jag tor inte det är så stor sannolikhet för det.
Citera
2023-12-11, 08:56
Medlem
Jessie Diggins är världens bäste på 10 kilometer fristil.
Ebba torde dock ha varit tvåa igår med vettigt material under fötterna..men lika vass som Diggins i den fria stilen är hon inte..åtminstone inte just nu.
Citera
2023-12-11, 20:42
Medlem
En hyfsad motionär skidåkare skulle åka fortare än Ebba på 10km om Ebba fick åka på vallningsfria skidor och motionären på vallade proffsskidor.

Så stor skillnad gör dåliga skidor.
Citera
2023-12-11, 23:22
Avstängd
BullitProofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pizzaland
En hyfsad motionär skidåkare skulle åka fortare än Ebba på 10km om Ebba fick åka på vallningsfria skidor och motionären på vallade proffsskidor.

Så stor skillnad gör dåliga skidor.

Så enkelt är det inte!

Hur jämför du då?
Klassiskt eller fristil?

En riktigt tuff kuperad bana lär göra Ebba mycket mycket snabbare än en ”motionär”.

Du är helt fel ute.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback