2023-12-11, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
kolla på fias video "familyunited anmäler" när Sulle ska göra en anmälan. Hon sitter och glor över hans axel, hans sätt att prata känns inte naturligt. Jag tyckte bara videon kändes konstig, tills jag läste din kommentar, jag tror du har en poäng.
I den där polisanmälan fanns det noll substans eftersom S uppenbarligen missuppfattat eller misstolkat vad det handlade om . Den verkliga händelsen var några palestinska män som satt och sa att de skulle ha sex med minderåriga israeliska flickor , någon hade gjort en video om dessa män och klandrade dessa S tolkade det som att det menades att personen anklagade alla palestinska män för detta
2023-12-11, 12:39
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
I den där polisanmälan fanns det noll substans eftersom S uppenbarligen missuppfattat eller misstolkat vad det handlade om . Den verkliga händelsen var några palestinska män som satt och sa att de skulle ha sex med minderåriga israeliska flickor , någon hade gjort en video om dessa män och klandrade dessa S tolkade det som att det menades att personen anklagade alla palestinska män för detta
Tack för förtydligande, jag fattade inte ens vad anmälan handlade om 😅
2023-12-11, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Du tror verkligen att det finns en större folkrörelse inom det här 😂

Skulle bli imponerad om det ens är 1000 pers som delar ”er” syn.
Du får tro vad du vill. Det är minst några tusen människor som känner någon, själv är utsatt eller är anhörig till någon som har hamnat i socialtjänstens "klor", förutom där det är motiverat. Sedan har vi alla sakkunniga; familjehem, advokater, forskare, journalister mm mm. Men vissa människor kan inte ta till sig information, så är det bara.
2023-12-11, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Sulle säger bara massa korkat och livear med personer han inte borde livea med. Så jag förstår henne. (Inte för att hon inte gör det. Men men). Minns att han för typ 1,5-2år sedan satt i en live med någon annan arabisktalande, dom hade precis haft en gäst uppe som sagt att det inte är okej att slå barn. Varpå båda direkt svarar att det inte är att slå sina barn när föräldrarna gör det utan att man då visar kärlek till sitt barn genom handlingen.
Jag tycker lite tvärt om synd om henne och inte sulle, hon försöker skämta o skoja med honom ibland o han fattar ingenting. Jag fattar inte ens vad han gör där, speciellt om exfrun har rätt.

Hon har gått den vanliga vägen lite till hälften ja. Hon har valt vilka delar hon vill vara med på och jobba på men inte riktigt gått all in.
Det är din uppfattning.
2023-12-11, 18:37
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillwill
Du får tro vad du vill. Det är minst några tusen människor som känner någon, själv är utsatt eller är anhörig till någon som har hamnat i socialtjänstens "klor", förutom där det är motiverat. Sedan har vi alla sakkunniga; familjehem, advokater, forskare, journalister mm mm. Men vissa människor kan inte ta till sig information, så är det bara.

Fia har 184 underskrifter på sin petition. Så säg att det totalt kanske rör sig om 300 pers.

Men ja det ska bli intressant att se vad sakkunniga säger i svts reportage.
2023-12-11, 20:28
Medlem
Citat:
Några tusen är väl inte mycket i en vuxen befolkning på kring 6 miljoner
2023-12-11, 23:35
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Nej, du feltolkar med flit eftersom du har ett personligt agg mot henne.
Om Fia skulle få en extern utredning, och den skulle visa att det var korrekt att hennes barn omhändertogs. Skulle du och Fia då acceptera det beslutet?
2023-12-12, 02:18
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Om Fia skulle få en extern utredning, och den skulle visa att det var korrekt att hennes barn omhändertogs. Skulle du och Fia då acceptera det beslutet?

Mycket bra fråga.
2023-12-12, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busibrallan
tittar på liven i dag..alla som inte håller med henne är illaluktande spyor och blir blockade.

kanske så att barnen mår bättre av att inte ha kontakt med diktatorn till mamma.
Här ett perfekt exempel på hur man inte kan bemöta kritik, utan hur man likt en mindre förståndsbegåvad bara bollar tillbaks ordet utan någon som helst relevans.
2023-12-12, 13:33
Medlem
Citat:
Det ska givetvis vara en rättssäker utredning enligt socialstyrelsens direktiv.
Jag och Fia? Konstig fråga.
2023-12-12, 14:24
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Det ska givetvis vara en rättssäker utredning enligt socialstyrelsens direktiv.
Jag och Fia? Konstig fråga.
Om dem gjorde en extern och rättssäker utredning, och den visade att det var korrekt att Fias barn omhändertogs. Skulle du då acceptera det beslutet?
Eller skulle du fortfarande anse att Fia ska få hem sina barn?
2023-12-12, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Några tusen är väl inte mycket i en vuxen befolkning på kring 6 miljoner
Det beror även på inom vilket tidsspann vi pratar om. Eftersom detta är så skambelagt och mörkertalet är stort, har vi ingen aning om hur många tusen som är berörda och hur många dödsfall detta har genererat.

Sedan har vi alla de andra som är införstådda med detta som inte är direkt berörda.

Nu satsar staten stora pengar på sin desinformationskampanj om socialtjänsten så att svenska folket inte ska bli informerade om vad som händer barn och ungdomar bakom kulisserna.

Men visst, vad gör väl det om hundratals, tusentals barn och ungdomar blir drabbade per år i och med socialtjänstens rättsosäkra utredningar, och blir kvar i sina dysfunktionella hem eller blir felaktigt omhändertagna från funktionella familjer och vanvårdas i familjehem?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in