Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2023-12-02, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prestost
Det är bara fåniga detaljer vad man väljer att kalla det. Man ansöker om inköpstillstånd och väljer om det är för ändamål jakt, målskytte, samling eller annat godkänt ändamål. Sen köper man sitt vapen och får papper som heter vapenlicens och lite längre ner står det vilket ändamål som gäller.

För den som har sin jägarexamen klar och godkänt vapenskåp är det bara att prova lyckan i licenslotteriet. Det enda man kan förlora är 320 kr i handläggningsavgift. Jag har redan mina sex vapen vilket polisen anser är max för jakt, annars hade jag sökt bara för att se vad dom släpper igenom med nya direktiven.

Skytteföreningen jag är med i har medlemmar som skjuter .50 och alla våra skjutbanor för kula har godkännande för kalibern.
Man behöver inte söka inköpstillstånd.
Har gjort det du beskriver ett tjugotal gånger. Både med inköpstillstånd och sökt på specifikt vapen. Har både på jakt och målskytte
Citera
2023-12-02, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nittrick
Man behöver inte söka inköpstillstånd.
Har gjort det du beskriver ett tjugotal gånger. Både med inköpstillstånd och sökt på specifikt vapen. Har både på jakt och målskytte

Det står ”ändamål jakt” på min vapenlicens.
Vad är din poäng egentligen? Kom du in i tråden bara för att påpeka att det formellt sätt inte heter ”jaktlicens”?

Har du något att säga om trådens ämne?
Citera
2023-12-02, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lkfl
Det står ”ändamål jakt” på min vapenlicens.
Vad är din poäng egentligen? Kom du in i tråden bara för att påpeka att det formellt sätt inte heter ”jaktlicens”?

Har du något att säga om trådens ämne?
Jaha grattis eller vad vill du höra?
Vad är din poäng? Det gör det ej till en jaktlicens.

Formellt???? Aldrig träffat någon som har vapen eller jägarexamen som kallat det jägarlicens/jaktlicens. Dessa är allt inkompetent militär/vapen kåta nollor.
Hur svårt ska det vara att lära sig om ens är lite intresserad och klarar av att knyta skorna själv?
Citera
2023-12-05, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nittrick
Jaha grattis eller vad vill du höra?
Vad är din poäng? Det gör det ej till en jaktlicens.

Formellt???? Aldrig träffat någon som har vapen eller jägarexamen som kallat det jägarlicens/jaktlicens. Dessa är allt inkompetent militär/vapen kåta nollor.
Hur svårt ska det vara att lära sig om ens är lite intresserad och klarar av att knyta skorna själv?

Oj vilken projicering här.
Hur korrelerar användandet av ordet ”jaktlicens” med ”militär/vapen kåta nollor”?
Jag kanske inte kan knyta mina skor men jag särskriver inte åtminstone.

Det går för övrigt att läsa dina tidigare inlägg och jag ser att du försökt fixa en ”full auto ar-15”.
Inget fel med det, jag hade gärna haft en men jag hade inte kallat andra för ”vapen kåta nollor” [sic].
Senast redigerad av Lkfl 2023-12-05 kl. 15:13.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback