2023-12-04, 20:07
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
När det gäller det med skolan så kryllar det av störfaktorer - att skolan är mer anpassad åt flickor, att flickor pluggar mer, vill vara duktiga, övar på att läsa mer, börjar läsa tidigare samt att killar tycker det är ''töntigt'' att plugga. Alla dessa faktorer är störfaktorer (confounders). Du kan inte hävda att flickor är det biologiskt sätt bättre könet i skolan utifrån detta då det finns så många faktorer som kan påverka.
Detta är en mycket viktig sak.

Skolsystemet och läroplanerna har ändrats så mycket från ”hård” kunskap till ”mjuk” kunskap att pojkar helt enkelt får dåliga betyg pga det.

Istället för fakta och tydliga krav är det diskussion och resonerande utan tydliga krav.

Kunskap bygger på fakta. Att diskutera och resonera bygger på kunskap. Enligt praxis.

Men här hoppar man över kunskap och går på diskussion och resonemang. Vad blir det då? Svammel.

Många (till ”höger” så klar) har pekat på denna villfarelse. Att barn skulle kunna resonera och debattera om de inte har verktygen för det. Och verktyg nummer ett är kunskap.

Vänstermänniskor tycker det är borgligt att veta huvudstaden i Pakistan. Vilka religioner Pakistan har, och dess fördelningar. Vilken geografi har Pakistan och hur påverkar den landet? Vilket statsskick har Pakistan? Hur bildades Pakistan? Vilken är dess historia?

Om du inte vet nåt om det, hur ska man då kunna ”resonera” om hur flickor i Pakistan har det? (Vilket var en snarlik fråga min son fick i högstadiet).
Citera
2023-12-04, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Kvinnor har givetvis positiva egenskaper,
Åh fan.
Citat:
tex:

- Öga för detaljer (aka klagar på skitsaker, men det finns säker en evolutionär förklaring dill det).
Jag har träffat många kvinnor som saknar det och många män som bitchar sjuuukt mycket, *host, män på Flashbacks feminismforum, host*

Citat:
- Bryr sig om sitt utseende (aka ödslar stor tid på sitt utseende som ingen man bett om så det är ren fåfänga, men det är väldigt oklart om det finns en evolutionär förklaring till det).
Den enda anledningen att bry sig om sitt utseende eller om sig sjäkv i stort är för just ens egen skull.

Brukar inte ni antifeminister här förresten alltid bitcha om att kvinnor inte längre bryr sig om sitt utseende pga feminism?

Citat:
Där är kvinnor överlägsna män. En guldmedalj till er.

Sedan föder kvinnor barn. Det är en överlägsen förmåga. Ingen man kommer i närheten.

Sedan är det blankt för mig.
Höhö.
Senast redigerad av sardellini 2023-12-04 kl. 20:15.
Citera
2023-12-04, 20:28
Medlem
Citat:
Immunförsvar? Källa tack? För jag har läst det motsatta.

Muskulär uthållighet? Vad betyder ens det? De starkaste människorna är män. De uthålligaste människorna är män.

Kvinnor har givetvis positiva egenskaper, tex:

- Öga för detaljer (aka klagar på skitsaker, men det finns säker en evolutionär förklaring dill det).

- Bryr sig om sitt utseende (aka ödslar stor tid på sitt utseende som ingen man bett om så det är ren fåfänga, men det är väldigt oklart om det finns en evolutionär förklaring till det).

Där är kvinnor överlägsna män. En guldmedalj till er.

Sedan föder kvinnor barn. Det är en överlägsen förmåga. Ingen man kommer i närheten.

Sedan är det blankt för mig.

Kvinnor har ett starkare imunförsvar än män.
kan du läsa om här...
https://fof.se/artikel/darfor-blir-man-sjukare-an-kvinnor-i-covid-19/
Det förklarar ex. att män oftare blir svårare förkylda än kvinnor, och att fler män dog av Covid, trots att det finns betydligt fler äldre kvinnor än dito män, de tborde alltså ha dött fler kvinnor, men det dog fler män.
Men det ger också nackdelar, då en del sjukdomar drivs av "för starkt imunförsvar" dvs immunförsvaret slår mot den egna kroppen, den typen autoimmuna sjukdomar drabbar alltså kvinnor mer än män.
men kontentan är att kvinnor har ett starkare och därmed bättre imunförsvar än män.

Kvinnors muskler är uthålligare än mäns.
https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/forskare-da-ar-kvinnor-starkare-an-man

Muskelär uthållighet betyder att kunna hålla en statisk spänning längre tid, och det klarar alltså kvinnors muskler generellt bättre än män.

Återigen..."fysik" är en mängd saker mer än enkom lyfta tungt eller springa fort.

¨
Citera
2023-12-04, 20:59
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Kvinnor har ett starkare imunförsvar än män.
kan du läsa om här...
https://fof.se/artikel/darfor-blir-man-sjukare-an-kvinnor-i-covid-19/
Det förklarar ex. att män oftare blir svårare förkylda än kvinnor, och att fler män dog av Covid, trots att det finns betydligt fler äldre kvinnor än dito män, de tborde alltså ha dött fler kvinnor, men det dog fler män.
Men det ger också nackdelar, då en del sjukdomar drivs av "för starkt imunförsvar" dvs immunförsvaret slår mot den egna kroppen, den typen autoimmuna sjukdomar drabbar alltså kvinnor mer än män.
men kontentan är att kvinnor har ett starkare och därmed bättre imunförsvar än män.

Kvinnors muskler är uthålligare än mäns.
https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/forskare-da-ar-kvinnor-starkare-an-man

Muskelär uthållighet betyder att kunna hålla en statisk spänning längre tid, och det klarar alltså kvinnors muskler generellt bättre än män.

Återigen..."fysik" är en mängd saker mer än enkom lyfta tungt eller springa fort.

¨
Jag uppskattar att du svarade med länkar!

Men jag måste ändå vara tveksam till hela SVTs artikel.
Citat:
I Hunters studie skulle man hålla armmuskeln spänd till 20 procent av sin förmåga så länge som möjligt och kvinnorna klarade i genomsnitt 30 minuter medan männen slutade efter 14 minuter.

”hålla armmuskeln spänd till 20% av sin förmåga”. Seriöst, vad betyder det ens. Förmåga av vad? Detta är viktigt för det leder till ditt ”kvinnor är bättre än män”. 30 min mot 14 min.

För mig låter det som skit. Ingen förklaring överhuvudtaget.

Vad händer vid 40% eller 60%? Av det obegripliga ”av sin förmåga”.

Skräp rent utsagt. Om du har nått och gått universitet och avlutat nån vettig kurs så har du väl ändå lärt dig det basala om källkritik?

Och då menar jag inte källkritik som autister, ungdomsförbundare och utstötta här på Flashback menar.

Utan jag menar det som man lär sig på universitet när man skriver uppsats.

Det du länkade till, även om det är SVT, skulle få mig att vilja veta mera om Sandra Hunter, professor i idrottsvetenskap vid Marquetteuniversitetet i Milwaukee, USA.

Vad SVT tog för godbitar. Just 20% får mig att undra, varför så specifikt just 20%? Inte 15%, 25, 40, 50 osv.

Well, well. Jag struntar i Sandra Hunter och SVT just nu. Men mina vibbar säger att det finns mer där att veta.
Senast redigerad av TyrgilScramasax 2023-12-04 kl. 21:07.
Citera
2023-12-04, 21:29
Medlem
Citat:
Jag uppskattar att du svarade med länkar!

Men jag måste ändå vara tveksam till hela SVTs artikel.

”hålla armmuskeln spänd till 20% av sin förmåga”. Seriöst, vad betyder det ens. Förmåga av vad? Detta är viktigt för det leder till ditt ”kvinnor är bättre än män”. 30 min mot 14 min.

För mig låter det som skit. Ingen förklaring överhuvudtaget.

Vad händer vid 40% eller 60%? Av det obegripliga ”av sin förmåga”.

Skräp rent utsagt. Om du har nått och gått universitet och avlutat nån vettig kurs så har du väl ändå lärt dig det basala om källkritik?

Och då menar jag inte källkritik som autister, ungdomsförbundare och utstötta här på Flashback menar.

Utan jag menar det som man lär sig på universitet när man skriver uppsats.

Det du länkade till, även om det är SVT, skulle få mig att vilja veta mera om Sandra Hunter, professor i idrottsvetenskap vid Marquetteuniversitetet i Milwaukee, USA.

Vad SVT tog för godbitar. Just 20% får mig att undra, varför så specifikt just 20%? Inte 15%, 25, 40, 50 osv.

Well, well. Jag struntar i Sandra Hunter och SVT just nu. Men mina vibbar säger att det finns mer där att veta.

Du forstår inte vad hålla en muskel spänd till 20% av sin förmåga betyder?
Du kan googla detta med muskelär uthållighet och kön själv, finns mängder med artiklar i saken, eftersom det är en relativt ny upptäckt.
Citera
2023-12-04, 22:17
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Du forstår inte vad hålla en muskel spänd till 20% av sin förmåga betyder?
Du kan googla detta med muskelär uthållighet och kön själv, finns mängder med artiklar i saken, eftersom det är en relativt ny upptäckt.
”Du forstår inte vad hålla en muskel spänd till 20% av sin förmåga betyder?

Kan du förklara vad ”hålla en muskel spänd till 20% av sin förmåga” innebär?

Är det så här du tänker:

Min maximala förmåga att hålla en hantel på 5 kg framför mig i 90 grader är 10 sekunder.

Om jag håller en 1 kg hantel (dvs 20%) på samma sätt så kan göra det i 60 sekunder.

Biffen Bert kan göra samma sak med 25 kg resp 5kg.

Merapis maximala förmåga är att hålla en 2,5 kg hantel i 10 sekunder.
Men hon höll 0,5 kg hanteln, 20% av hennes förmåga, i 61 sekunder.

Slutsats: Merapi är starkare än mig och Biffen Bert

Merapi är starkast men jag är lika stark som Biffen Bert i alla fall.
Citera
2023-12-10, 21:16
Avslutad
Vilket jävla dravel. Ingen kvinna född på jorden har orkat i mitt tempo när jag lever i skog och mark. Sorry. Och jag har känt erkänt starka kvinnor bla med militär bakgrund.

Det lustiga är att DE har minsann inga problem med att erkänna sina svagheter....???!!!

De får attackera problematik efter DERAS förutsättningar...

Men innan en vanlig svennefetta NÅGONSIN kommer erkänna att hon kanske ev är underlägsen manlig styrka, innan dess kommer hela världen ändå frusit till is. Ni är helt enkelt bäst.

Det är så ni uppfostrats.

Det enda som hade räddat det svenska kvinnliga könet hade varit ett rejält krig med massvåldtäkter osv etc.
Så det är jävligt kört för er. Njut medans ni kan attrahera lite kul, för sedan är ni körda.
Citera
2023-12-14, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ossianassar
Vilket jävla dravel. Ingen kvinna född på jorden har orkat i mitt tempo när jag lever i skog och mark. Sorry. Och jag har känt erkänt starka kvinnor bla med militär bakgrund.

Det lustiga är att DE har minsann inga problem med att erkänna sina svagheter....???!!!

De får attackera problematik efter DERAS förutsättningar...

Men innan en vanlig svennefetta NÅGONSIN kommer erkänna att hon kanske ev är underlägsen manlig styrka, innan dess kommer hela världen ändå frusit till is. Ni är helt enkelt bäst.

Det är så ni uppfostrats.

Det enda som hade räddat det svenska kvinnliga könet hade varit ett rejält krig med massvåldtäkter osv etc.
Så det är jävligt kört för er. Njut medans ni kan attrahera lite kul, för sedan är ni körda.
Ingen med allmänt folkvett tror att kvinnor har mer "muskeluthållighet", enbart en lågintelligent feminist som aldrig varit ute i verklighetens, som Merapi, kan tro något sådant.
Citera
2023-12-14, 11:50
Medlem
BigBusinesss avatar
Om en man inte tillhör topp 1% inom ett område så finns det en kvinna som är bättre på precis alla områden i respektive område.

Fattar inte vart man som man vill komma i den här diskussionen? Vem bryr sig?
Citera
2023-12-14, 16:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BigBusiness
Om en man inte tillhör topp 1% inom ett område så finns det en kvinna som är bättre på precis alla områden i respektive område.

Fattar inte vart man som man vill komma i den här diskussionen? Vem bryr sig?

Haha. Lev i din bubbla.
Citera
2023-12-14, 18:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dansksisu
Ingen med allmänt folkvett tror att kvinnor har mer "muskeluthållighet", enbart en lågintelligent feminist som aldrig varit ute i verklighetens, som Merapi, kan tro något sådant.
Större muskler kräver mer syre. Kvinnors muskler klarar sig alltså längre innan syret tar slut och har därför större uthållighet.
Citera
2023-12-14, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Större muskler kräver mer syre. Kvinnors muskler klarar sig alltså längre innan syret tar slut och har därför större uthållighet.

Nej, dom gör ju inte det. LÄS STUDIERNA.

Det är då helt otroligt vad korkade vissa kvinnor är, saknar ni helt och hållet tänk öht eller?

SE SAMTLIGA SPORTER SOM KRÄVER MUSKELUTHÅLLIGHET, VILKA DOMINERAR? ÄR DET KVINNOR?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in