Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-12-04, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crerand
Sven-Åke Lundbäck är också en sån som där som slog alla tester. Han fick testas flera gånger för de tvivlade på resultaten. Dock en kortis på 175 cm.

Hehe, jepp. 94 ml/kg/min har jag för mig att han sa i boken "Snor, svett & svenska skidkungar".
Citera
2023-12-04, 12:07
Medlem
Crerands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
Hehe, jepp. 94 ml/kg/min har jag för mig att han sa i boken "Snor, svett & svenska skidkungar".

Precis. Håkan Mild är en tredje som hade väldigt bra resultat på Beep-test. Personligen tror jag Indurain är svårslagen i de flesta test.
Citera
2023-12-04, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crerand
Precis. Håkan Mild är en tredje som hade väldigt bra resultat på Beep-test. Personligen tror jag Indurain är svårslagen i de flesta test.

Den där Mild-storyn har man ju hört, men måste vara överdriven. Han kan aldrig matcha renodlade konditionsidrottare även om han genetiskt hade lika goda förutsättningar som Lundbäck eller något annat konditionsfenomen. Men nog är de mest konditionsstarka fotbollsspelarna en bit in på 70-talet i ml/kg/min vilket naturligtvis är imponerande i sig.

Indurain, ja. 28 i vilopuls. Hade väl enorm återhämtning också? Vill minas att jag läst om nån cyklist som droppade pulsen ner till 60-talet helt kort efter avslutad bergsetapp.

Johan Röjler hade också extremt låg vilopuls. Fourcade visat bild på 26.
Senast redigerad av MacReady 2023-12-04 kl. 12:57.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback