Citat:
Att enskilda politiker säger något betyder inte avsikt. Det finns några ministrar inklusive Netanyahu, som uttalat sådant som möjligen kan tolkas som avsikt till folkmord. Men samtidigt har Netanyahu tystat ministrar.
Nu hittar du på. Inte alla intellektuella säger det är folkmord. Jag gav dig en video där en säger det inte är det. Så sluta ljug. Omplacera inom området är ju förståeligt, då israeler försöker miniminera antalet döda civila. Det blir ett folkmord om de inte får återvända.
Nej alla vet inte att Israel begår krigsbrott. Finns det någon dömd? Du är inte någon överdomare. Jag misstänker att det kan ha begåtts krigsbrott. Jag har mer bevis för Hamas krigsbrott, men det tar inte bort Israels skuld, om de har begått brott.
Israel använder sig inte av "carpentbombing" då hade vi sett 100 000+ döda.
Det är uppenbart att vi har olika åsikter. Så jag tror inte vi kommer längre i denna diskussion.
Nu hittar du på. Inte alla intellektuella säger det är folkmord. Jag gav dig en video där en säger det inte är det. Så sluta ljug. Omplacera inom området är ju förståeligt, då israeler försöker miniminera antalet döda civila. Det blir ett folkmord om de inte får återvända.
Nej alla vet inte att Israel begår krigsbrott. Finns det någon dömd? Du är inte någon överdomare. Jag misstänker att det kan ha begåtts krigsbrott. Jag har mer bevis för Hamas krigsbrott, men det tar inte bort Israels skuld, om de har begått brott.
Israel använder sig inte av "carpentbombing" då hade vi sett 100 000+ döda.
Det är uppenbart att vi har olika åsikter. Så jag tror inte vi kommer längre i denna diskussion.
Vi kommer ingenstans eftersom du precis som de flesta hycklare i den korrupta västvärlden är totalt förblindad av det faktum att Israel av en händelse råkar vara judar och dessutom allierad med Washington. Därför har man redan bestämt att även om Israel begår krigsbrott så är det plötsligt inte krigsbrott längre eftersom det är vår kompis den här gången. Är det inte vår kompis, då är det krigsbrott.
Det är narrativet som råder. Det är så politik fungerar, det beror enbart på vem man är kompis med.
Om Ryssland eller Syrien bombar sjukhus och skolor och dödar 20 000 civila på 8 veckor därav 60 % kvinnor och barn, det finns ingen som försvarar det. Men om Israel gör det, då hittar man alltid ursäkter och försöker legitimera systematiska massbombningar mot civila. Som Norman Finkelstein sa: om man kan komma undan med att bomba sjukhus, då kommer man undan med vad som helst. Israel vet det. Även när det kommer fram att de ljugit, som när de falsifierade bevis för att legitimera belägringen och attacken mot al-Shifa när man tvingade läkarna att lämna spädbarn att dö, gastande efter syre.
Tänk att som fredsskadad svensk sitta i trygga Sverige i juletider och mysa framför brasan och lyssna på lite god julmusik medan man sitter och försvarar tiotusentals människors död i fjärran land. Genomvidrigt.
Senast redigerad av -DaRude- 2023-12-04 kl. 12:03.
Senast redigerad av -DaRude- 2023-12-04 kl. 12:03.
Att logga in här, det är som att kliva in i en tidsmaskin. Ni sionister pratar som att det är år 2003 och folk fortfarande inbillar sig att USA ska invadera Irak av legitima skäl.