Citat:
Ursprungligen postat av
dunderC
Hade jag varit Andreas hade jag anmält Nicci och Exotph nu det är ett jäkla drev dom dragit igång. Nicci ska nog tänka både en och två gånger på vad hon lägger upp om A.
Hoppas att Andreas tystnad är för att han kommer agera i hårdast möjliga kraft mot dom.
Ok.
A.vädjar väl om att få en chans att reda ut konflikten med en kvinna som han snart ska få sitt första barn med genom att åka dit, vilket är fullt rimligt. Då anklagar N honom för Stalking?? En kille som hon i media visat all sin kärlek till behandlar hon så illa i SM.???
N beteende är så sjukligt och omoget och hon ser inte till barnets bästa fast hon intalar sig själv att hon gör det genom anmälan etc. & genom att utse A som en bandit i dramat.
Hon tror sig skydda barnet genom det, men i själva verket blir splittringen allt djupare och chansen till försoning (för barnets skull) försvåras avsevärt.
Själv framstår hon sig som fläckfri, vilket är helt absurt.
(Hade A varit en kriminell, våldsam ondsint person med labila återkommande mönster hade det varit en annan sak).
Men så är inte fallet, även om det möjligen kan ha handlats i affekt av någon anledning och i stundens hetta.
Det är en självbevarelsedrift man ofta använder för att försvara något man anser vara fel.
Ibland landar dock affekt beteende inte där det bör, men det är inget onormalt eller ovanligt.
N förstår dock ej skillnaden och att det möjligen kan vara hon el. någon annan som triggat igång konflikten?
Allt är så sjukt i mina ögon så jag saknar ord. Sedan det här med ryktet klamydia.
Där anklagas återigen A. Men vem har smittat vem? N kan ha fört över det till A likväl som tvärtom och då kanske ryktesordet "horunge" (vilket är ett ord jag ej försvarar på något sätt) kom upp på tråden. Kanske eftersom A även han är människa och inte alltid vet hur han ska hantera situationen och även han kan väl bli osäker kring trohet etc.
Men det pratas det inte om.
Varför bara skylla allt på en person?
Och om den smittan spårats och eller skett innan deras relation så varför då göra en BD av det?
N. Mamma J hjälper även till på traven med att vidga konflikten genom att reagera på att A tidigare sagt att han är osäker på om han vill ha barn. Är det något fel med att känna så?
Då helt plötsligt är A en svikare av Guds nåde.
Det är bara de själva som vet hur allt förhåller sig, men det är svårt att ingå en undran och reaktionerna här i tråden hade inte varit så starka om allt i detta varit normalt.