2023-12-03, 10:03
Medlem
Contragulationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bhadrakali
Just nu diskuteras detta i tjejgruppen Pink Room på facebook som har 184 000 medlemmar. Det skrivs som en sanning att han strypt Nicci. Detta för att någon la ut vad hon skrivit och vad exonph skrivit. Är detta verkligen okej? Vad jag vet så betyder inte en polisanmälan att en person är skyldig? Man anses oskyldig tills dom fallit..

Känslan är att Andreas skulle ha goda chanser att vinna ett förtalsmål. Många "influencers" har blivit anmälda och friade för förtal. Oftast frias det för att det gått fram och tillbaka. Andreas har dock varit tyst hela tiden och bara bett folk sluta spekulera. Är han oskyldig till misshandeln vore det enda rätta att polisanmäla med tanke på spridningen. Att man sprider det i gåtor (som Nicci och Skvallerkvinnan) är inget försvar när det är så uppenbart.

Absurt att psyksjuka människor kan dra till sig ett så stort följe f.ö.
2023-12-03, 10:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bhadrakali
Just nu diskuteras detta i tjejgruppen Pink Room på facebook som har 184 000 medlemmar. Det skrivs som en sanning att han strypt Nicci. Detta för att någon la ut vad hon skrivit och vad exonph skrivit. Är detta verkligen okej? Vad jag vet så betyder inte en polisanmälan att en person är skyldig? Man anses oskyldig tills dom fallit..
Inte ok nånstans! Han är oskyldig tills motsatsen är bevisad . Sen hur kan man sitta och säga att han gjort det när ingen egentligen vet vad det handlar om utan är skapat pga rykten pga en konversation som läkt till exphon då nån tolkat stryptag och genast är häxjakten igång medans nån skriver det står ej det utan tar tag
2023-12-03, 15:13
Medlem
TjejenMedLilaSkors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Contragulations
Känslan är att Andreas skulle ha goda chanser att vinna ett förtalsmål. Många "influencers" har blivit anmälda och friade för förtal. Oftast frias det för att det gått fram och tillbaka. Andreas har dock varit tyst hela tiden och bara bett folk sluta spekulera. Är han oskyldig till misshandeln vore det enda rätta att polisanmäla med tanke på spridningen. Att man sprider det i gåtor (som Nicci och Skvallerkvinnan) är inget försvar när det är så uppenbart.

Hoppas verkligen att Andreas går till domstolen om detta. Nicci och Nessa har förstört hans rykte. Plus, skulle inte sitta fel i att Nessa (exonthephspoiler, skvallekvinnan) skulle få hoppa av sin höga häst
2023-12-03, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millan75
Så bra skrivet!!
Känner som du blir så frustrerad av hela den här situationen då det handlar om ett litet liv som ska komma till världen .
Ingen jäkla trofé el leksak som N tycks tro att hon ska få .
Blir ännu mer arg hur en människa gång på gång kan få hålla på så här mot andra människor och Ingen sätter stop
Som mamma hade jag fan skakat om dottern oh frågat vad fan hon håller på med och inte uppmuntra som i detta fall

Ja jag blir vansinnig! Så jäkla synd om Andreas som missar sitt första barns födseln för mamman är sjuk (återkommande problem med med hennes fd män). Så många som blir så hårt straffande pga hon är sjuk och att hon inte uppsöker hjälp.

Andreas föräldrar som ser framemot rollen som farmor och farfar kommer istället få behöva fokusera på sin son så han inte bryter ihop av allt hat han får och att mamman står för föräldraalliation innan ens barnet är fött..

Kommer ta Andreas rygg till 100% och detta ska inte Nicci komma undan med. Fyra män nu. Hon ska ställas till svars.
2023-12-03, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjejenMedLilaSkor
Hoppas verkligen att Andreas går till domstolen om detta. Nicci och Nessa har förstört hans rykte. Plus, skulle inte sitta fel i att Nessa (exonthephspoiler, skvallekvinnan) skulle få hoppa av sin höga häst

Nu har Exonthephspoiler iaf skrivit i sina stories att det inom kort kommer ut vad som har hänt. Det gjordes en anmälan i september. Hon skriver även att Andreas inte varit otrogen.
Något om att Andreas knackat på hemma hos Nicci också..
2023-12-03, 22:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Esseret
Nu har Exonthephspoiler iaf skrivit i sina stories att det inom kort kommer ut vad som har hänt. Det gjordes en anmälan i september. Hon skriver även att Andreas inte varit otrogen.
Det är bla det som fått N att säga att A stalkar henne och för att han vill bo nära sin dotter . Klart hon skriver att vi ska få veta för att hålla hela den här cirkusen igång så att både hon och N vinner på det i sociala medier . För det är väl den ända vän Nicci har just nu och Frida sen morsan får hoppas folk börjar få upp ögon på henne
Senast redigerad av Millan75 2023-12-03 kl. 22:41. Anledning: Fel formulerat
2023-12-03, 22:14
Medlem
Citat:

Han knackade nog på för att försöka in i de sista kunna prata om det som hänt för dottern skull. Men hon målar ju upp honom som en stalker nu med
2023-12-03, 22:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Han knackade nog på för att försöka in i de sista kunna prata om det som hänt för dottern skull. Men hon målar ju upp honom som en stalker nu med
Det är så jag oxå tolkar det att han knackat på vill reda ut saker . Och som jag skrev tidigare det spåra ut med hårda ord han ville bara komma in N knuffar till honom bråk uppstår han tar tag i henne vilket gör att hon ser rött så hennes fam börja lägga sig . Det ända A ville göra var att stå upp för sig och deras dotter . Sen hur folk får det till stryptag mm när en skrev det står faktiskt tagit tag i N på den konversation dom skicka
2023-12-04, 03:46
Medlem
Citat:

Herregud vilka hjärndöda människor. Andreas måste göra en motanmälan för förtal. Lilla slampan Nicci är hon verkligen såhär dum i huvudet? Andreas knacka på för att lösa detta för deras dotter och hon hänger ut honom som en stalker?
2023-12-04, 05:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Contragulations

Det värsta är att dom är 2 mot 1 i förhöret då N tog med sig Brosan , för att diktera ihop en historia som inte stämmer . Men som sagt det han kan vinna på är att han inte hänger ut Nicci el baktalar henne offentligt. Och som du säger hoppas jag att båda åker dit som kör detta drev mot A 24/7 ska bli jäkligt intressant och se om håller på likadant när dottern är född .
Senast redigerad av Millan75 2023-12-04 kl. 05:45.
2023-12-04, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millan75
Det värsta är att dom är 2 mot 1 i förhöret då N tog med sig Brosan , för att diktera ihop en historia som inte stämmer . Men som sagt det han kan vinna på är att han inte hänger ut Nicci el baktalar henne offentligt. Och som du säger hoppas jag att båda åker dit som kör detta drev mot A 24/7 ska bli jäkligt intressant och se om håller på likadant när dottern är född .

Hade jag varit Andreas hade jag anmält Nicci och Exotph nu det är ett jäkla drev dom dragit igång. Nicci ska nog tänka både en och två gånger på vad hon lägger upp om A.

Hoppas att Andreas tystnad är för att han kommer agera i hårdast möjliga kraft mot dom.
2023-12-04, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dunderC
Hade jag varit Andreas hade jag anmält Nicci och Exotph nu det är ett jäkla drev dom dragit igång. Nicci ska nog tänka både en och två gånger på vad hon lägger upp om A.

Hoppas att Andreas tystnad är för att han kommer agera i hårdast möjliga kraft mot dom.

Ok.
A.vädjar väl om att få en chans att reda ut konflikten med en kvinna som han snart ska få sitt första barn med genom att åka dit, vilket är fullt rimligt. Då anklagar N honom för Stalking?? En kille som hon i media visat all sin kärlek till behandlar hon så illa i SM.???
N beteende är så sjukligt och omoget och hon ser inte till barnets bästa fast hon intalar sig själv att hon gör det genom anmälan etc. & genom att utse A som en bandit i dramat.
Hon tror sig skydda barnet genom det, men i själva verket blir splittringen allt djupare och chansen till försoning (för barnets skull) försvåras avsevärt.
Själv framstår hon sig som fläckfri, vilket är helt absurt.
(Hade A varit en kriminell, våldsam ondsint person med labila återkommande mönster hade det varit en annan sak).
Men så är inte fallet, även om det möjligen kan ha handlats i affekt av någon anledning och i stundens hetta.
Det är en självbevarelsedrift man ofta använder för att försvara något man anser vara fel.
Ibland landar dock affekt beteende inte där det bör, men det är inget onormalt eller ovanligt.
N förstår dock ej skillnaden och att det möjligen kan vara hon el. någon annan som triggat igång konflikten?
Allt är så sjukt i mina ögon så jag saknar ord. Sedan det här med ryktet klamydia.
Där anklagas återigen A. Men vem har smittat vem? N kan ha fört över det till A likväl som tvärtom och då kanske ryktesordet "horunge" (vilket är ett ord jag ej försvarar på något sätt) kom upp på tråden. Kanske eftersom A även han är människa och inte alltid vet hur han ska hantera situationen och även han kan väl bli osäker kring trohet etc.
Men det pratas det inte om.
Varför bara skylla allt på en person?
Och om den smittan spårats och eller skett innan deras relation så varför då göra en BD av det?
N. Mamma J hjälper även till på traven med att vidga konflikten genom att reagera på att A tidigare sagt att han är osäker på om han vill ha barn. Är det något fel med att känna så?
Då helt plötsligt är A en svikare av Guds nåde.
Det är bara de själva som vet hur allt förhåller sig, men det är svårt att ingå en undran och reaktionerna här i tråden hade inte varit så starka om allt i detta varit normalt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in