2023-12-02, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maaansion
NAMN på de som åkte dit

FS3 Ledaren
Och namn på hans medhjälpare.

De bör ha bott alla i Sverige när de syssla med detta?

Är samtliga häktade nu Sverige?

Hoppas på minst 12år

Nu är det bara plocka F4 och dom andra snart hoppas jag.

Det säljs eller har åtminstone sålts massor av Kurdiska rävens varor på dessa sidor.
Finns bilder på Hasch kakor med stämpel FOXES även.

De kunder de får i listor markeras såklart i Polisens dator. Det är inget som bara kastas.
Så om just dessa ifrån listan beter sig udda på stan åker dom direkt på blodprov.
Och om fler paket torskas med samma användare som i listan i framtiden blir det razzia.
Namnen finns redan i kommenterarna samt i länk till dagboksblad.

Finns troligtvis inga listor på namn från köparna om inte admins på sajten gjort grymma misstag med krypteringen.

Läs genom tråden.
Citera
2023-12-02, 23:22
Medlem
Extremeflys avatar
Det är en hund begraven i detta fallet.
Varit helt knäpp tyst i två år, inget från media ingenting alls. Och nu fick dom ingen stor publicitet heller mer än några små artiklar i media.

Nåt stämmer inte. Polisen har verkligen gjort detta i skymundan. Antar alla har trott att dom bara försvann när dom stängde sidan. Först två år efter dom blivit häktade vet man att dom blev tagna.

Hur är det ens möjligt?

Utredningstid 2 år. Hur länge utredde dom 2.0?
Jag misstänker att polisen blev serverade inlogg och allt och att dom hållit koll på bitcoin transaktioner. En del säljare har blivit tagna sen dess.

Bara min känsla att de är något som inte stämmer med detta. Dessutom verkar dom släppt nån ur häktet, vilket tyder på att tingsrätten inte tyckt att dom hade tillräckligt på personen.
Citera
2023-12-02, 23:27
Medlem
randomdudeReloadeds avatar
varför sitter ni alla o leker detective?

hjälp inte aina för helvete, även om ni inte är kriminella, så vill aina begrava inte bara DIG utan hunden din också under ett fängelse wallah jag svär

dessa grisar är inte på din sida kompis, de är emot oss alla.
Citera
2023-12-02, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Varit helt knäpp tyst i två år, inget från media ingenting alls. Och nu fick dom ingen stor publicitet heller mer än några små artiklar i media.

Nåt stämmer inte. Polisen har verkligen gjort detta i skymundan. Antar alla har trott att dom bara försvann när dom stängde sidan. Först två år efter dom blivit häktade vet man att dom blev tagna.

Hur är det ens möjligt?

Jag misstänker att polisen blev serverade inlogg och allt och att dom hållit koll på bitcoin transaktioner. En del säljare har blivit tagna sen dess.

Bara min känsla att de är något som inte stämmer med detta. Dessutom verkar dom släppt nån ur häktet, vilket tyder på att tingsrätten inte tyckt att dom hade tillräckligt på personen.
Jag tror de saknar hårda bevis och kanske fått genom någon form av erkännande av någon av dem nu. Rena spekulationer.

Det är helt klart skumt att man inte hört något tidigare. Måste nästan bero på en miss i utredningen.

Sen är ju frågan om det är olagligt att driva sidan ens. De gör det bara möjligt för andra att sälja saker utan att sälja något själva. Posten gör det möjligt att leverera saker, då borde de också kunna åtalas för de har levererat knark och vapen runt om i landet.
Citera
2023-12-03, 00:13
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly

Hur är det ens möjligt?

Håller med dig.
Något är självklart skumt. När expressens rubrik är "40-åring omsatte nästan 3 miljarder"...

Jag har svårt att se hur att genom att endast administrera sidan omsätta miljardbelopp.

Men om man tänker att admin i sin tur för sina BTC köpt droger åt "säljare" och sedan skickar det till dom, och dom sköter all paketering/orderhantering så kanske! Han kan sitta utomlands och styra.

Ja men något känns skumt, det var länge sedan jag såg fram emot en FUP så här mycket.
Citera
2023-12-03, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maaansion
NAMN på de som åkte dit

FS3 Ledaren
——
De kunder de får i listor markeras såklart i Polisens dator. Det är inget som bara kastas.
Så om just dessa ifrån listan beter sig udda på stan åker dom direkt på blodprov.
Och om fler paket torskas med samma användare som i listan i framtiden blir det razzia.
Antingen är du snut eller bara allmänt korkad. Läs på om PGP, det är inga säljare som torskat.
Citera
2023-12-03, 04:19
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Håller med dig.
Något är självklart skumt. När expressens rubrik är "40-åring omsatte nästan 3 miljarder"...

Jag har svårt att se hur att genom att endast administrera sidan omsätta miljardbelopp.

Men om man tänker att admin i sin tur för sina BTC köpt droger åt "säljare" och sedan skickar det till dom, och dom sköter all paketering/orderhantering så kanske! Han kan sitta utomlands och styra.

Ja men något känns skumt, det var länge sedan jag såg fram emot en FUP så här mycket.
Inte en chans att en sådan sida drar in miljarder kronor. Då sitter man ju knappast i Sverige och lökar i väntan på att polisen ska komma på hembesök.

Gissningsvis har han växlat pengarna i omgångar och försökt plocka ut dem vita. Därav hög omsättning på verksamheten som helhet.
Citera
2023-12-03, 04:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FemKiloGuld
Inte en chans att en sådan sida drar in miljarder kronor. Då sitter man ju knappast i Sverige och lökar i väntan på att polisen ska komma på hembesök.

Gissningsvis har han växlat pengarna i omgångar och försökt plocka ut dem vita. Därav hög omsättning på verksamheten som helhet.

Alla utom Fredrik verkar vara skrivna i Sverige dock, ser ut som att ena snubben (Adam) bodde i ryssland ett tag men varit häktad här i Sverige så oklart om han är här eller inte.

De menar inte heller att han huvudmannen omsatt 3miljarder utan att sajten omsatt så mycket cash genom sin livstid och dem tog väll ca 3% av vinsten om jag kommer ihåg rätt?
Senast redigerad av FunkyDunky 2023-12-03 kl. 04:33.
Citera
2023-12-03, 04:33
Citat:
Ursprungligen postat av c3E1RkUADAZ2Ewu
Hampus häktades i december 2022 och Adam i januari i år om jag läser rätt. Kan inte de juridiska termerna, men om texten FORTSATT HÄKTAD inte kommer med 3-4 veckors mellanrum betyder det att de är släppta? I så fall verkar H släppts i februari (och avskriven misstankar? Han är inte med på FORTSATT KVARSTAD som de andra två, vad nu det betyder). De andra två ska då ha släppts runt juni? Men Adam med reseförbud.
Kvarstad är ett interimistiskt beslut att beslagta tillgångar innan en dom har fallit. Det är alltså ett beslut som berör pengar eller lösöre. Det används om det finns risk för att tillgångarna minskas eller undanhålls vid slutlig beslut genom att den åtalade förfogar över sina egna tillgångar.

Det är alltså beslagtagen egendom som inte är i sig brottslig, men som sannolikt går att härröra till själva brottet som åtalet gäller.
Senast redigerad av FemKiloGuld 2023-12-03 kl. 04:37.
Citera
2023-12-03, 04:47
Citat:
Ursprungligen postat av FunkyDunky
Alla utom Fredrik verkar vara skrivna i Sverige dock, ser ut som att ena snubben (Adam) bodde i ryssland ett tag men varit häktad här i Sverige så oklart om han är här eller inte.

De menar inte heller att han huvudmannen omsatt 3miljarder utan att sajten omsatt så mycket cash genom sin livstid och dem tog väll ca 3% av vinsten om jag kommer ihåg rätt?
Skriven i Sverige kan man ju alltid vara. Sen behöver man ju inte vara här för det.

Om så är fallet så borde de dragit in 90 000 000 på sidan (3 MKR * 0,03 = 90 mkr). Låter lite väl mycket.
Citera
2023-12-03, 05:50
Medlem
Jag tycker det är bra om en eventuell köplista offentliggörs.

1. Samhället kommer kanske äntligen inse att "knarkare", som folk föreställer sig, är tydligen en tredjedel av mina arbetskamrater som jag gillar.

2. Alla ni ynkryggar som gömt er i skam i alla år kanske äntligen slipper vara såna fittor, när ni inte längre kan gömma er bakom blåa ögon. Något som bara kan hjälpa svenskar.

3. Polisen kommer inse att om de ska gå efter alla köpare, kan de likaväl stänga ner samhället. Alla, och jag menar ALLA, knarkar.

Edit:
4. vad ska de göra med alla knarkare inom rättsväsendet? Stänga ner myndigheten?
Senast redigerad av boetsman 2023-12-03 kl. 05:52.
Citera
2023-12-03, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boetsman
Jag tycker det är bra om en eventuell köplista offentliggörs.

1. Samhället kommer kanske äntligen inse att "knarkare", som folk föreställer sig, är tydligen en tredjedel av mina arbetskamrater som jag gillar.

2. Alla ni ynkryggar som gömt er i skam i alla år kanske äntligen slipper vara såna fittor, när ni inte längre kan gömma er bakom blåa ögon. Något som bara kan hjälpa svenskar.

3. Polisen kommer inse att om de ska gå efter alla köpare, kan de likaväl stänga ner samhället. Alla, och jag menar ALLA, knarkar.

Edit:
4. vad ska de göra med alla knarkare inom rättsväsendet? Stänga ner myndigheten?

"Gömma er bakom blåa ögon?" "Något som bara kan hjälpa svenskar?"

Hatet från blattarna är så tydligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in