Flashback bygger pepparkakshus!
2023-12-02, 01:08
Medlem
Tralfamadores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Lite tragiskt ändå med alla dessa hjon i Kiev-klacken som sitter och gottar sig åt klipp där ryska soldater lemlästas. Finns givetvis mängder av dito där vanliga AFU-soldater faller offer, men vilken sjuk individ länkar sånt bara för det sadistiska nöjets skull?

Det visar å andra sidan med all tydlighet att den massiva hjärntvätten i media tagit rejäl skruv....
Ryska soldater är den invasiva parten i kriget som är i Ukraina för att mörda och erövra. Om tillräckligt många ryska soldater dör så misslyckas invasionen. Är det så svårt att begripa?

Ryssar däremot verkar glädjas åt att ukrainska civlla barn dör.

https://www.businessinsider.com/russ...23-8?r=US&IR=T
Citera
2023-12-02, 01:12
Medlem
Enterprises avatar
Citat:

Det visar å andra sidan med all tydlighet att den massiva hjärntvätten i media tagit rejäl skruv....
Till skillnad från er rysshjons fullständigt opartiska media som belyser alla konfikter från alla vinklar och vrår
Citera
2023-12-02, 01:15
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Nja. Biden vill ha krig i Ukraina. Har du missat att han finns på video när han säger att USA kommer spränga NS?

Detta är guld för USA. De säljer gas som aldrig förr till Europa. Dollar pumpas in i amerikanska krigsindustrin. Såklart katastrofalt för gemene man, men så länge du klappar i takt fortsätter detta.

Det bästa för hela mänskligheten är fred, men så länge vi lever i ett riggat system där det finns miljarder att tjäna kommer det att fortgå. Och du kommer att klappa i takt till den dag du inkallas att tjänstgöra vid någon menlös front. Där dör du helt i onödan, träffad av en granat (värde: 100 000kr), och styrelsen i något företag i säg Karlskoga gnuggar sina händer.
Jaha, var det Biden och Bofors som invadera Ukraina?
Eller var en liten, flintskallig och förstoppad narcissisist som lystrar till det ytterst töntiga namnet Vladimir Vladimirovitj?
Citera
2023-12-02, 01:22
Medlem
Nya ryska framsteg rapporteras i slaget om Avdeevka: https://rybar.ru/piwigo/upload/2023/...9-4eca9324.jpg

En kniptångsmanöver har inletts mot byn Severne väster om staden. Ukrainarna i detta område beskrivs som demoraliserade och försvagade; det största problemet för tillfället är minor. Även norr om Avdeevka fortsätter ryssarna att förbättra sin position genom småskaliga framryckningar.
Citera
2023-12-02, 01:22
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Till skillnad från er rysshjons fullständigt opartiska media som belyser alla konfikter från alla vinklar och vrår

Jag inbillar mig inte för en sekund att den ryska propagandan är mer objektiv, men den når ju knappast oss som ligger inom Washingtons intressesfär - eller? Hos oss är det de blodtörstiga neoconsens narrativ som är allenarådande, men det tycks många inte greppa. Finns givetvis en massa sjuka ryssar som gottar sig åt klipp där AFU-soldater sprängs i småbitar, men varför sjunka till deras nivå?
Citera
2023-12-02, 01:24
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Jaha, var det Biden och Bofors som invadera Ukraina?
Eller var en liten, flintskallig och förstoppad narcissisist som lystrar till det ytterst töntiga namnet Vladimir Vladimirovitj?

Biden är ett jävligt tufft namn i svenska 50-tals-hushåll. Det är där man spolar rent fittan.

Ärligt talat så tror jag att både Vladimir och Joe är rätt nöjda just nu. Eliten skrattar nog mest åt oss bönder som sitter och skriker på varandra och inte fattar vad som händer i verkligheten.
Citera
2023-12-02, 01:26
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Jag inbillar mig inte för en sekund att den ryska propagandan är mer objektiv, men den når ju knappast oss i Washingtons intressesfär - eller? Hos oss är det de blodtörstiga neoconsens narrativ som är allenarådande, men det tycks många inte greppa. Finns givetvis en massa sjuka ryssar som gottar sig åt klipp där AFU-soldater sprängs i småbitar, men varför sjunka till deras nivå?
Jag har aldrig gottat mig i bilder på dödade ryska soldater. Däremot glädjer jag mig åt förstörelsen av substantiella ryska militära mål. I min bok är AFU enorma hjältar som ska hållas som förebilder för barn och vuxna i frihetliga länder i generationer.
Citera
2023-12-02, 01:28
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Biden är ett jävligt tufft namn i svenska 50-tals-hushåll. Det är där man spolar rent fittan.

Ärligt talat så tror jag att både Vladimir och Joe är rätt nöjda just nu. Eliten skrattar nog mest åt oss bönder som sitter och skriker på varandra och inte fattar vad som händer i verkligheten.
Smokes and mirror och elitargumenten alltså. Klassisk putinism, att relativisera sanningen. Så jävla trött på er propaganda.
Citera
2023-12-02, 01:32
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Smokes and mirror och elitargumenten alltså. Klassisk putinism, att relativisera sanningen. Så jävla trött på er propaganda.

Jag hatar all form av propaganda. Så det är trist att du sjunker så lågt att anklaga mig för att vara propagandist. Blir själv rätt trött på att bli anklagad. Jag skulle stå i frontlinjen den dagen ryssen kliver över gränsen till Sverige. Dålig stil av dig.
Citera
2023-12-02, 01:42
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Jag har aldrig gottat mig i bilder på dödade ryska soldater. Däremot glädjer jag mig åt förstörelsen av substantiella ryska militära mål. I min bok är AFU enorma hjältar som ska hållas som förebilder för barn och vuxna i frihetliga länder i generationer.

Men försök att tänka som en neocon så förstår du bättre! Ukraina är spelbrädet och ukrainarna är bondeoffren i Washingtons försök till uppdämning ("containment") av ärkefienden Ryssland. Ukraina kommer med Natos stöd att få slåss till sista ukrainare. Allt snack om Ukrainas hjältemod från USA:s och EU:s sida är bara ett smörjmedel för att hålla kriget igång - de skiter fullständigt i ukrainarnas lidande.

Om du inte tror mig - kolla upprampningen som sker i Asien mot Washingtons ärkefiende nummer två (Kina). Där är det Taiwan som är spelbrädet/bondeoffret och Japan, Indonesien, Thailand m.fl. som har rollen som vasaller (liksom EU).
Senast redigerad av Drozd 2023-12-02 kl. 01:52.
Citera
2023-12-02, 01:50
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Tönt! Jag tycker Putin är exakt lika värdelös som 90% av våra politiker. Vatnik är jävligt trött att komma dragandes med. Vad är du själv, Nat(o)nik?

Hur tycker du kriget ska sluta, Putin oskadliggjord som alla tänkande vill?
Citera
2023-12-02, 01:57
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Hur tycker du kriget ska sluta, Putin oskadliggjord som alla tänkande vill?

Jag tycker först och främst att det bästa hade varit om det inte hade startats något krig, vilket inte hade hänt om inte USA hade varit och hetsat. Sen tycker jag att Putin kan dra åt helvete, men det är upp till den ryska befolkningen. Men det är såklart svårt när man är distraherad av krig att göra sig av med en tyrann. En yttre fiende enar folket, vilket nog är exakt hur USA vill ha det tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in