2023-12-01, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Melatonin rekomenderas inte till barn under 6 år och ska bara ges till barn om man har det på recept , D och J gav det till barn som inte hade det på recept varav ett bara var 2 år
Nu är ju melatonin receptfritt och det var inte melatonin som förstörde den stackars flickans magsäck. Frågan är varför föräldrar som välkomnade henne till världen sedan valde att utse henne till ett offer av alla slags tortyr.
Citera
2023-12-01, 19:26
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Stämmer. Just när det gäller den här häxan tycker man förstås att det är bättre ju mer stryk hon får - men det är hemskt att kvinnor som inte har begått brott mot liv och lem, utan kanske förskingrat pengar från sin arbetsgivare eller utfört internetbedrägerier eller något sådant, ska hamna med aggressiva, våldsamma, utåtagerande, oberäkneliga kriminella kvinnor som de inte kan försvara sig mot alls. Jag fattar inte hur man fortfarande kan göra så. Jag säger inte att de inte ska straffas, för de har också gjort stor skada, men har man inte använt våld så ska man inte heller behöva bli utsatt för våld eller gå omkring och vara rädd för att bli det, som en del av straffet (som det ju i praktiken blir på ett sådant fängelse).
Nej, det är sjukt - men handlar om att det fortfarande är så få kvinnor som begår brott så att man inte har särskilt många anstalter att välja på.(fem eller sex om jag minns rätt - och två för de som begått grova brott)
Citera
2023-12-01, 19:28
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Jag tror att de tvingat i henne det via en tratt. Men minns jag rätt så säger äldsta sonen att Z tidigare har druckit en klunk ättika.

Det har hon givetvis inte gjort frivilligt utan då har hon blivit tvingad till det av föräldrarna den gången också, så heter det att hon druckit det. Men föräldrarna tutar ju i barnen en massa osanna saker som de tror på.

Men vill bara påpeka att när det gäller ättika generellt kan det användas till mycket i hemmet. Både i matlagning och inte minst till rengöring ofta ihop med bikarbonat.
Om hon tidigare druckit en klunk ättika så talar det mot - inte för - att hon senare skulle klunka i sig ett helt glas.

Ättika är väldigt bra att ha i hemmet - men det räcker med att känna lukten för att förstå att det inte är något som man dricker frivilligt - i synnerhet inte ett barn.
Citera
2023-12-01, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Om hon tidigare druckit en klunk ättika så talar det mot - inte för - att hon senare skulle klunka i sig ett helt glas.

Ättika är väldigt bra att ha i hemmet - men det räcker med att känna lukten för att förstå att det inte är något som man dricker frivilligt - i synnerhet inte ett barn.

EXAKT!!!

Jag använder ättika mycket till rengöring, väldigt väl utspädd!

Glömmer aldrig de gånger jag rengjorde duschdörrarna i förra hemmet med ättiksblandning och duschdörrarna råkade gå igen, fick både andnöd och det sved och stack i ögonen utav bara ångan som uppstod, trots att den var väl spädd! 🤯

Så nej, aldrig, finns inte på världskartan att någon förmår sig att dricka det där frivilligt!

(Förutom den snubben jag bevittnade för några år sedan som svepte en shot på 4cl ren ättika och fick andningssvårigheter, hostattacker samt kräkningar).
Citera
2023-12-01, 20:18
Medlem
Låter liknande gypsy fallet i USA. Fyfan rent ut sagt! Ge dom en kanna ättika och skollat vatten😡
Citera
2023-12-01, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hallongrottan
Låter liknande gypsy fallet i USA. Fyfan rent ut sagt! Ge dom en kanna ättika och skollat vatten😡

Jaa, exakt vad jag skrev lite tidigare i tråden!

Gypsy Rose-fallet samt ”pojken som kallades det”.

Fruktansvärda historier alla tre.
Citera
2023-12-01, 21:27
Medlem
Någon frågade om föräldrarna hade kontakt med barnen och jag gissar de har det på ett eller annat sätt. Läste någonstans i fup att mamman skickar brev till Z och att det är okej så länge som de är neutrala och inte kan förstöra utredningen. Och att hon hade skickat flera om jag fattade det rätt som hade lästs igenom och godkänt att de fick skickas till Z. Då borde hon ju absolut även har skickat till alla övriga barn med. Sen om hon får brev från dom oxå vet jag inte men hon hade iallafall skrivit brev som z fått. Enligt fup.
Citera
2023-12-01, 21:54
Medlem
Bendis avatar
Vi kan alla glädjas åt att den lilla flickan verkar utvecklas och må bra där hon är nu
Citera
2023-12-01, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bendi
Vi kan alla glädjas åt att den lilla flickan verkar utvecklas och må bra där hon är nu
Säger samma sak.
Tack & lov och önskar flickan ett välmående för all framtid
Citera
2023-12-01, 22:12
Medlem
Amarilloyazuls avatar
Tyvärr tror jag att Z har fått ättika under lång tid men mindre doser. Kvällen till Julafton ser jag 2 olika scenarier framför mig.
Det ena är att J gått upp och tvingat i Z ättika via tex tratt och att mängden blev mer än vanligt. Om man läser barnens vittnesmål så står det klart att J ofta gick upp på nätterna och torterade Z. Jag tror inte de andra barnen sett hur föräldrarna misshandlade/torterade Z. Z själv vittnar om hur J varit uppe på nätterna och gjort hemska saker mot henne.
Det andra alternativet är att de inte gav Z något att dricka på långa tider, de ställde glaset så Z kunde nå det från bilbarnstolen, de tänkte är hon tillräckligt törstig så dricker hon ättikan.
Citera
2023-12-01, 22:16
Medlem
Är det nån som vet varför hon kunde vara hemma från skolan så länge. F klass är ju obligatorisk och de brukar ju vara ”på” om barnet har mkt frånvaro eller är det rån skillnad på skolor?
Citera
2023-12-01, 22:35
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maradona1
Jaa!

Kan verkligen inte förstå hur både J och D verkar tro att de kommer klara sig ur allt detta?

Tror den verkligen påriktigt att de är trovärdiga i sina berättelser? 😂

Helt sjukt om så är fallet, men så verkar ju de båda rätt så lågbegåvade också!
Tänker att det är deras narcissistiska drag. De år så övertygade om de är så pass mycket vassare än alla andra, så de kan med lätthet lura i dem vad som helst.

Misstänker samma sak kring ( of topic) i fallet där Lilla hjärtats hjärtlösa psykopatmor valde att överklaga domen på 1.8 år. Fullt övertygad om att kunna dupera HD än mer än tingsrätten. Naturligtvis blev hennes grandiosa inställning hennes fall. Fick väl 5-6 år sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in