2023-11-30, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mamabunny
Via sociala medier? Typ på offentliga kommentarsfält och så? Ja i så fall är det ju bra att allt detta är soc-anmält. Ja att lämna bort sitt barn så mycket är olyckligt. Men hur hade det sett ut om mamman varit hemma och de bott ihop? Hade pappan inte gått på hockey då och träffat barnet mer alltså? För som du säger titlar ju sig kritiken främst mot mamman.

Om de bott tillsammans och pappan betett sig likadant så hade samma kritik funjyts kring pappan gällande att inte träffa sitt barn.
Jag lägger inte ansvaret enbart hos mamman? Kan du läsa vad jag skriver? Jag skriver tydligt att simon såklart har ansvaret men att han inte tar det, och då måste Linn ta det ansvaret för sitt barns skull.

Hade de bott tillsammans finns en skillnad. Och det är att barnet hade haft en trygg punkt som hon är med när pappa är på rening. En ganska betydande skillnad. Som inte tar bort kritiken mot pappan
Citera
2023-11-30, 22:21
Medlem
Citat:
Jo men föräldrar har i alla tider gått ut och roat sig. I Afrikas stammar förekommer stora fester där alla dansar tillsammans och kommer i säng sent. Tror inte de barnen far illa av det. Även i Sverige på 1800-talet gick föräldrar på balett och teater osv utan barn på kvällstid. Tror inte vi är skapta för att ha tre barn helt ensamma på en förälder utan snarare leva som en flock, att barnen känner sig trygga med farmor, moster, farfar osv.

Ja, som jag skrev händer det såklart då och då att föräldrar lämnar iväg sina barn. Men föräldern ska vara den tryggaste punkten. Barnet ska inte bli bortlämnad för att föräldern prioriterar hockey eller fest, för att ungen är ivägen för förälderns egoistiska livsstil. Barnet blir bortlämnad och kommer till slut känna att det är ivägen, just för att det är så som föräldrarna beter sig.

Vad som gjordes på 1800-talet eller i Afrika bryr jag mig inte så mycket om. Prioriteringen av dessa föräldrar känns helt fel och jag tycker synd om B. Inget konstigt med det. Men alla kanske inte förstår vad föräldraskap innebär.
Citera
2023-11-30, 22:26
Medlem
Återkopplar till geeks kommentar om att det finns ett fåtal här som ”hatar”.
Ja det är uppenbarligen samma perosner som skriver de riktigt lägsta kommentarerna.
Och tyvärr syns ju dom också mest ocj ifrågasätts många gånger inte.

Bland all skit finns rimlig kritik
Citera
2023-11-30, 22:28
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullkaka
Ja, som jag skrev händer det såklart då och då att föräldrar lämnar iväg sina barn. Men föräldern ska vara den tryggaste punkten. Barnet ska inte bli bortlämnad för att föräldern prioriterar hockey eller fest, för att ungen är ivägen för förälderns egoistiska livsstil. Barnet blir bortlämnad och kommer till slut känna att det är ivägen, just för att det är så som föräldrarna beter sig.

Vad som gjordes på 1800-talet eller i Afrika bryr jag mig inte så mycket om.
Prioriteringen av dessa föräldrar känns helt fel och jag tycker synd om B. Inget konstigt med det. Men alla kanske inte förstår vad föräldraskap innebär.

Han/hon försöker bara provocera.

Är väl tur att Sverige har utvecklats sen 1800-talet!

Menar till 1958 så var barnaga tillåtet
Och runt 1921 fick kvinnor rösta.

Tur världen ser annorlunda ut nu :-)
Citera
2023-11-30, 22:30
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enenenenen
Ja det är uppenbarligen samma perosner som skriver de riktigt lägsta kommentarerna.

Ja det är aldrig okej. Att skriva att barnen är fula, personliga fula påhopp är aldrig okej oavsett vad

https://youtu.be/-r_2a064dWY?si=B8QsCSaZrtiTY27h

Men denna borde ALLA kolla på, varför barn INTE ska synas på sociala medier bland många följare
Citera
2023-11-30, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Ja det är aldrig okej. Att skriva att barnen är fula, personliga fula påhopp är aldrig okej oavsett vad

https://youtu.be/-r_2a064dWY?si=B8QsCSaZrtiTY27h

Men denna borde ALLA kolla på, varför barn INTE ska synas på sociala medier bland många följare

Den ska jag ta och titta på! Tack!
Citera
2023-11-30, 22:35
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Den ska jag ta och titta på! Tack!

Alla influensers borde titta på den och få en tankeställare kring exponeringen av sina barn!
Citera
2023-11-30, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Han/hon försöker bara provocera.

Är väl tur att Sverige har utvecklats sen 1800-talet!

Menar till 1958 så var barnaga tillåtet
Och runt 1921 fick kvinnor rösta.

Tur världen ser annorlunda ut nu :-)

Haha ja men till det sämre. Vi har inte utvecklats som att speciellt mycket faktiskt om du är lite historiskt bildad. Man vill ofta tro det. Att vi är några slags övermänniskor idag jämfört med för 200 år sen. Du får gå tillbaka ex antal år innan man börjar märka påtaglig skillnad. Jag gav exempel från omvärlden i realtid bla. Barnaga fortsätter, den otroligt ingrodda bilden av vad mamma ska och inte ska och den totala frånvaron av kritik eller ifrågasättande eller för den delen beröm av papper finns inte. Pappa finns inte alls faktiskt. Ganska bekvämt. Det är lättare att rikta kritik mot att mamma bör vita strumpbyxor och lasta henne för de misslyckanden slm förekommit trots att hon gör ett tre gånger så hårt jobb som dem och mer därtill uppenbarligen lämnar ju pappa bort flicka 3. Ändå är hårfästet relevant.
Citera
2023-11-30, 22:41
Medlem
Citat:

Men vad är den rimliga kritiken då? Svara på frågan då - på vilket sätt är det hennes fel att relationerna inte fungerar? Varför heter då inte tråden istället ”varför fungerar Pelles och Tingelings kommunikation kring barnen så dåligt och vad får det för konsekvenser?” Vad hon ljugit om?
Citera
2023-11-30, 22:43
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Men vad är den rimliga kritiken då? Svara på frågan då - på vilket sätt är det hennes fel att relationerna inte fungerar? Varför heter då inte tråden istället ”varför fungerar Pelles och Tingelings kommunikation kring barnen så dåligt och vad får det för konsekvenser?” Vad hon ljugit om?

Hon har inte barn med Pelle så.

För detta är en tråd om mer än relationerna hennes?!

du ser inte ett mönster när det sker exakt samma sak med alla hennes killar? Klart problemet ligger hos Linn där.

Hon som dessutom introducerat barnen för nya partners efter någon vecka.

Det kan man inte belasta någon pappa för
Citera
2023-11-30, 22:44
Medlem
Citat:
Eller så läser du om genus och förtsår att det du skriver nu bara är dravel.

Att Linn anser sig medveten och feminist är
Skrattretande. Hon puttar alla sina barn in i en stereotyp roll.
Argumentet ”de får välja själva när de är stora nog” funkar liksom inte.
Det hade du vetat om du hade läst ett enda ord om genus/jämställdhet

Så genom att klä på sina tjejer prinsessklänningar puttar hon in sina barn i en stereotyp roll? Hur föreslår du att man gör då när man ska klä sina barn?
Citera
2023-11-30, 22:45
Medlem
Citat:

Om du tror att hon behöver kommunikation med Pelle så råder jag dig att läsa tråden..:
Jag kan inte rabbla allt Linn ljugit om.
Rimlig kritik har jag redan diskuterat med dig och tänker inte ta igen.

Konsekvenser pga dålig kommunikation föräldrar emellan och män som introduceras i barnens liv bör du kunna räkna ut med lillfingret vad problematiken ligger i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in