2023-11-29, 19:26
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Skånes Änglar, en regional hjälporganisation. De ska ha haft kontakt med och hjälpt familjen. En del misstänker även annat (inte jag dock, inte i detta läget).
OK ! Lite väl fantasifullt att tro Skånes Änglar om att handla med pedofilifilm! Men vem vet? Haha, vilket scoop!
Citera
2023-11-29, 19:33
Medlem
Alltså detta med hennes syster S. Blir inte klok på hennes roll i det hela. När man läser chatt mellan henne och D tror jag så skriver hon och typ skvallrar om vad de andra barnen gör. Vid ett tillfälle när hon skriver om z så svarar D att hon ska bajsa på henne och sen vi är snart hemma. Alltså bajsade s på z?
Och den presenten hon gav z när syskonen hade umgänge vid andra tillfället. En hälsning att mamma och pappa älskade henne. Känns inte friskt nånstans när hon ändå vet vad de har gjort liksom. Känns inte som z har syskon hon kan lita på alls och känns så sorgligt att hon verkar älska dom så mycket men att det inte är ömsesidigt på samma självklara sätt
Citera
2023-11-29, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ericcca
Säg inte det! Det kanske pågår mer bakom lyckta dörrar..

Kanske åtalas de i ett senare skede etc .
Hoppas det! Är det en pedohärva tar det tid.
Citera
2023-11-29, 19:42
Medlem
B3cks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Tvättstugan ser ut att ligga i en källare. Eller?

Neh, den låg i närheten av köket 🙂
Bilder: Tvättstuga
Citera
2023-11-29, 19:43
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Lugn och fin, försöker inte märka ord eller nita någon. MEN det finns bilder på en fruktansvärd källare, ännu kallare så hon hade dött på nåt/ett par dygn. Dock finns inget DNA alls från henne där, tack och lov.
Tänker bara att det är bra att fokusera på vad vi VET.
Tycker förövrigt att du resonerar klokt.
Vad är det för fel på mitt resonemang?
För varför måste det vara kallt i en källare? Kan ju finnas värme där också?
Det gnälldes för jag skrev källare och inte tvättstuga, bara för att jävlas, inte ok.
Sen hur kan man se på en bild hur kallt det är och jag är lugn och fin är du?
Citera
2023-11-29, 19:54
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B3ck
Jag nämnde det för att du skrev såhär ovan. Föräldrarna "hjälpte henne att bli kille" redan när hon var 2. Hon låstes inte in förrän senare.

Jag säger inte emot att det kan vara föräldrars idé. Det kan det absolut vara med tanke på den jättelånga åldern. Men vi vet ju inte säkert.

Vi vet dock säkert att Z själv sagt att hon ville vara pojke, gärna hade "pojkkläder", lekte med bilar och busade med pojkarna på förskolan. Det vittnar personalen om. Men visst, om Z verkligen ville det innerst inne, det vet vi inte. Hon kanske bara låtsades.

Att klippa håret på henne och klä henne i pojkkläder om hon ville vara pojke behöver inte ha med snällhet att göra. Det kan helt enkelt bara ha varit enklast och bekvämast för dem så att Z inte väsnades eller bråkade med dem eller vägrade klä på sig vissa kläder (klänningar). Det var ju även enklast för dem att till slut låsa in henne och låta henne sitta i sin blöja istället för att ta hand om henne. Det kan vara så. Men vi vet inte.

Mitt resonemang är att vissa saker vet vi inte till 100%. Vi kan se det från olika vinklar och spekulera, men vi kan inte bara gissa och bestämma att något är på ett visst sätt när vi faktiskt inte har fakta och vet säkert. Speciellt när det är ett så himla hemskt och känsligt fall.

Jag föredrog bilar då jag var liten och inte dockor, men ville inte bli kille för det!
Så du tror det finns möjlighet att hon ville klippa sina ögonfransar efter allt vi vet om fallet?
Du verkar vilja förringa händelsen?

HON TVINGADES BLI POJKE GENOM HJÄRNTVÄTT!
Mammans emoji på henne var en pojke, hur mycket mer bevis behöver du för att förstå att det var föräldrarna som bestämde åt Z!
Samtidigt har jag inte skrivit att hon suttit i källaren sen hon var två år!
Detta är flashback forum och ingen rättegång jag kan skriva att jag är säker på detta, punkt slut!
Citera
2023-11-29, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nymeninteny
Alltså detta med hennes syster S. Blir inte klok på hennes roll i det hela. När man läser chatt mellan henne och D tror jag så skriver hon och typ skvallrar om vad de andra barnen gör. Vid ett tillfälle när hon skriver om z så svarar D att hon ska bajsa på henne och sen vi är snart hemma. Alltså bajsade s på z?
Och den presenten hon gav z när syskonen hade umgänge vid andra tillfället. En hälsning att mamma och pappa älskade henne. Känns inte friskt nånstans när hon ändå vet vad de har gjort liksom. Känns inte som z har syskon hon kan lita på alls och känns så sorgligt att hon verkar älska dom så mycket men att det inte är ömsesidigt på samma självklara sätt

Näh, var läser du det. Det tror jag inte på. DÄREMOT har S sett Z fastbunden i tvättstugan. Barn javisst, men hoppas maran jagar henne varje natt.
Citera
2023-11-29, 20:05
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Neh, den låg i närheten av köket 🙂
Bilder: Tvättstuga
Synd det hade nog varit varmare i en källare, det vet jag av egen erfarenhet, då man måste ha hög värme för att kläderna ska torka i en fuktigare källare. Och detta hände ju i Juletid.
De öppnande säkert fönstret i tvättstugan bredvid köket för att göra det än kallare och att det skulle lukta mindre i köket!
Citera
2023-11-29, 20:08
Medlem
larkascendings avatar
Citat:
Jag nämnde det för att du skrev såhär ovan. Föräldrarna "hjälpte henne att bli kille" redan när hon var 2. Hon låstes inte in förrän senare.

Jag säger inte emot att det kan vara föräldrars idé. Det kan det absolut vara med tanke på den jättelånga åldern. Men vi vet ju inte säkert.

Vi vet dock säkert att Z själv sagt att hon ville vara pojke, gärna hade "pojkkläder", lekte med bilar och busade med pojkarna på förskolan. Det vittnar personalen om. Men visst, om Z verkligen ville det innerst inne, det vet vi inte. Hon kanske bara låtsades.

Att klippa håret på henne och klä henne i pojkkläder om hon ville vara pojke behöver inte ha med snällhet att göra. Det kan helt enkelt bara ha varit enklast och bekvämast för dem så att Z inte väsnades eller bråkade med dem eller vägrade klä på sig vissa kläder (klänningar). Det var ju även enklast för dem att till slut låsa in henne och låta henne sitta i sin blöja istället för att ta hand om henne. Det kan vara så. Men vi vet inte.

Mitt resonemang är att vissa saker vet vi inte till 100%. Vi kan se det från olika vinklar och spekulera, men vi kan inte bara gissa och bestämma att något är på ett visst sätt när vi faktiskt inte har fakta och vet säkert. Speciellt när det är ett så himla hemskt och känsligt fall.

Förskolepersonal säger ju i förhör att de misstänkt att hela idén med att hon var könsöverskridande kom hemifrån. Har inte FUP framför mig och kommer på rak arm inte ihåg om det var grund för orosanmälan från deras sida eller om det ”bara” handlade om klippningen av ögonfransarna och hårfärgningen.
Citera
2023-11-29, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Synd det hade nog varit varmare i en källare, det vet jag av egen erfarenhet, då man måste ha hög värme för att kläderna ska torka i en fuktigare källare. Och detta hände ju i Juletid.
De öppnande säkert fönstret i tvättstugan bredvid köket för att göra det än kallare och att det skulle lukta mindre i köket!

Nu måste du väl ändå ha smakat nåt starkt? Detta var en oanvänd iskall källare som tack och lov inte användes!
Citera
2023-11-29, 20:17
Medlem
Chariters avatar
Ellinor. Hennes berättelse är tillrättalagd och förljugen. Den är helt enkelt för överväldigande och ingen försvarar någon man inte är nära med på det sätt hon gör.

Någon mer som förundrats och förfasats över henne…?

Jag blir mörkrädd för henne.

Hennes berättelser går inte ihop. Hon påstår att hon sett Z flera ggr, att hon kommit och suttit i hennes knä osv. När hon blir ifrågasatt i och med att hennes uppgifter går tvärtemot Lotta och Linus berättelser om samma besök, är hon väldigt snabb att påpeka att den andra kvinnan Lotta är naiv, virrig och inte har koll, samt att hennes son har “en diagnos” och därmed inte är tillräknelig. Vidare ÖSER hon pengar och gåvor till just denna familj, bl.a också iPads och telefoner.

VEM ÄR denna Ellinor? Vad vet ni om henne? Eller rättare sagt vem har en hållhake på henne?
Citera
2023-11-29, 20:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
OK ! Lite väl fantasifullt att tro Skånes Änglar om att handla med pedofilifilm! Men vem vet? Haha, vilket scoop!

Utelämna gärna "haha" i denna tråd. Det är ett allvarligt ämne och Z förtjänar att tas på yttersta allvar.

Man får nog utgå ifrån att det är att det är att låta sina spekulationer gå för långt att SÄ skulle vara inblandade på något sinistert vis, men osvuret är alltid bäst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in