2023-11-29, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Tack för info. Hade inte läst detta tidigare, men det öppnar ju upp för att Z kanske ville vara pojke ett tag. Jag låter det vara osagt tills vidare.

Ja, om hon blivit utsatt för sexuellt övergrepp, vilket hon troligtvis har är det inte konstigt om hon skyddat sig genom att vilja vara pojke.
Citera
2023-11-29, 11:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Eller till SÄ? Därav inga synliga transaktioner utan en jävla massa pengar kontant och stick, kläder, matkassar osv.

Menar du att föräldrarna ska ha sålt inspelade övergrepp till SÄ? Nej det är nog något för vilda spekulationer.
Citera
2023-11-29, 11:05
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B3ck
Fast jo. DÅ verkade hon vilja det.
Att föräldrarna kanske påverkat henne - ja, så kan det vara. Men finns det något som tyder på att hon INTE ville vara pojke DÅ? (Nu vet jag att jourpappan sagt att hon vill ha långt hår o.s.v)

- - - - - - - -

Ur förhör med tidigare skolpersonal:
"Zoey sa ofta att hon var en pojke och personalen sa att "nä, du är en flicka" men hon vidhöll att hon var en pojke."

"Plötsligt sa hon att hon var en pojke och hon upplevde sig som pojke. Håret klipptes kort, Karolina upplevde att det såg färgat ut från mörkblont till ljust och det var hela håret inte bara som tidigare kanske lite rosa i topparna."

"När jag träffade Zoey verkade hon som vem som helst, förutom att hon ville vara pojke. Hon var kortklippt, klädd i pojkkläder och busade med pojkarna. Mamman berättade att hon ville vara pojke och personalen accepterade det."

"Jag hade inga problem med föräldrarna. De verkade nöjda med förskolan. De hade inte varit nöjda med den förra pga den pesonalen inte accepterade att Zoey ville vara pojke."

"Hur pratade Zoey om sig själv?
Hon sa att hon var pojke. Vi gjorde om i verksamheten och kände av hur Zoey ville och hon sa att hon var pojke."

Ur förhör med mentorn på nya skolan hon går i nu:

"Fhl: Vad är ditt intryck av henne när de kommer?
(...) Hon frågar var hon har sin plats och sätter sig där. Hon berättar högt för klassen bl a att "jag är född som flicka men jag vill va en pojke". De andra barnen tyckte det var lite konstigt och ställde fler frågor om "pojke/flicka" vid ett senare tillfälle till Agneta när Zoey inte var där utan var ledig."

Från diverse sidor ur FUP : Aktbilaga 184 - Skola Förskola förhör

Amma Aktbilaga:
Från intervju 230629 med Z mentor Agneta:

”Agneta vill sammanfatta med att Zoey är väldigt väl fungerande trots sina upplevelser. Agneta berättar att till skolavslutningen hade jourfamiljen dagen innan handlat kläder och Zoey ville ha en klänning på avslutningen. Jourpappan berättade att Zoey sagt att hon nu ville ha långt hår. Zoey sitter vid en flicka i klassrummet som har långt hår och hon sitter ofta och tittar och känner på flickans hår”

Aktbilaga 204 Tilläggsprotokoll
Intervju med Z fostermamma 20230629

”Hon deklarerade från början att hon ville vara pojke och vi gjorde ingen stor sak av det. Precis innan skolavslutningen ville hon ha en klänning, så vi åkte iväg och hon fick välja vad hon ville ha. Det blev väldigt flickiga klänningar och nu har hon också kjol och klänningar på sig. Hon vill också ha långt hår och vi har köpt klämmor till håret.
Citera
2023-11-29, 11:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ericcca
Ja, om hon blivit utsatt för sexuellt övergrepp, vilket hon troligtvis har är det inte konstigt om hon skyddat sig genom att vilja vara pojke.

Jag förstår dock inte hur det skulle kunna fungera som skydd mot sexuella övergrepp?
Citera
2023-11-29, 11:06
Medlem
B3cks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilett
Har de även gjort strypförsök?

Citat:
Vet du vilken sida i Aktbilaga?
Har läst det mesta men vem gjorde det, båda?

Citat:
Tyvärr inte, har iofs läst hela fuppen men några sidor bort i tråden har någon citerat Z.

Aktilaga 198 - Socialen - Sida 36

"Den 17/3
När Z duschar pekar hon på ett märke på sitt högra ben en bit under knäet. Detta är ett annat märke än de två hon berättade och visade tidigare. Hon säger att hon fått det märket när mamma och pappa band fast henne. A har antecknat att det nu är tredje märket hon berättar om som hon fått när mamma och pappa bundit henne. Z berättar att mamma och pappa försökt döda henne flera ggr. Z säger att mamma och pappa försökt strypa henne och samtidigt som Z berättar detta så lägger hon sina händer mot sin hals och visar hur de höll sina händer mot hennes hals när de försökte strypa henne. Hon visar genom att hålla händerna upp och ner med tummarna mot struphuvudet/halsens framsida, hennes högra hand på högra sidan och hennes vänstra hand på sin vänstra sida och med båda händernas insidor och fingrar omsluter halsens sidor riktning bakåt så fingertopparna möts bak i nacken."
Citera
2023-11-29, 11:07
Medlem
Citat:
Menar du att föräldrarna ska ha sålt inspelade övergrepp till SÄ? Nej det är nog något för vilda spekulationer.

Behöver inte ens vara inspelat om jag säger så.. onda människor finns överallt.
Citera
2023-11-29, 11:08
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B3ck
Aktilaga 198 - Socialen - Sida 36

"Den 17/3
När Z duschar pekar hon på ett märke på sitt högra ben en bit under knäet. Detta är ett annat märke än de två hon berättade och visade tidigare. Hon säger att hon fått det märket när mamma och pappa band fast henne. A har antecknat att det nu är tredje märket hon berättar om som hon fått när mamma och pappa bundit henne. Z berättar att mamma och pappa försökt döda henne flera ggr. Z säger att mamma och pappa försökt strypa henne och samtidigt som Z berättar detta så lägger hon sina händer mot sin hals och visar hur de höll sina händer mot hennes hals när de försökte strypa henne. Hon visar genom att hålla händerna upp och ner med tummarna mot struphuvudet/halsens framsida, hennes högra hand på högra sidan och hennes vänstra hand på sin vänstra sida och med båda händernas insidor och fingrar omsluter halsens sidor riktning bakåt så fingertopparna möts bak i nacken."

Tack! Det blir värre och värre från dessa sadister.
Senast redigerad av Lilett 2023-11-29 kl. 11:11.
Citera
2023-11-29, 11:10
Avslutad
Citat:
Behöver inte ens vara inspelat om jag säger så.. onda människor finns överallt.

Osvuret är bäst men det finns mycket litet av indicier som tyder på något sådant.

(Ondska finns absolut överallt, Jimmy Savile i UK är ett exempel på att man aldrig kan vara säker på människor.)
Citera
2023-11-29, 11:11
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Vet du vilken sida i Aktbilaga?
Har läst det mesta men vem gjorde det, båda?

Bla finns uttalandet i Aktbilaga 198 Socialtjänsten (där även LvU-utredningen finns med)

”Den 17/3
Zoey berättar att mamma och pappa försökt döda henne flera ggr.”
Citera
2023-11-29, 11:13
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Bla finns uttalandet i Aktbilaga 198 Socialtjänsten (där även LvU-utredningen finns med)

”Den 17/3
Zoey berättar att mamma och pappa försökt döda henne flera ggr.”

Tack!
Då ställer jag mig frågan om de velat detta.
Varför rädda henne och köra in henne till akuten?
Citera
2023-11-29, 11:14
Medlem
Citat:
Jag förstår dock inte hur det skulle kunna fungera som skydd mot sexuella övergrepp?

Nej, det gör det förstås inte..
Men är tex inte ovanligt att man inte vill vara objekt. Och har man kommit att associera flickighet med just att vara sexuellt objekt så tänker jag att man inte vill associeras med det könet .Bara en spekulation
.Kan ju bero på massor.
Skulle skrivit,kan ju vara ett uttryck för att man v il l skydda sig, inte att man faktiskt GÖR det, såklart. Det är väl ingen som tror..
Citera
2023-11-29, 11:15
Medlem
Citat:
Tack! Det blir värre och värre.

Och trots allt detta åtalas vare sig för försök till mord eller våldtäkt. Vill absolut inte förminska snippafallet men där är nog hovrätten pissenödiga nu och dömer (iofs helt rätt) för våldtäkt.

MEN torterar man bara ett barn svårt nog och nästintill mördar barnet, DÅ är det bara ett led i övrig misshandel, jo tjena sketna rätts”vårdande”myndigheter som är fulla med skit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in