2023-11-29, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Allt under livstid på hårdast möjliga anstalt är oacceptabelt. Liksom det var oacceptabelt apropå Lilla hjärtat.

Prepare for disappointment.

JA! Är så glad att Z ens överlevt, av uppenbara skäl men OCKSÅ för att utan hennes vittnesmål hade svinen kommit ännu lindrigare undan.
Citera
2023-11-29, 10:44
Medlem
B3cks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilett
Ser förresten att Skånes Änglar har skrivit på Facebook om händelsen och att de inte visste hur hemskt flickan hade det.

Tack för tipset!
Jag klistrar in texten från inlägget så alla kan läsa det här:

Skånes Änglar - Facebookinlägg - 27 December 2023

"Viktigt meddelande från Skånes änglar
Vi står inför en tid av stor sorg och chock. Det som ingen någonsin vill eller bör uppleva har inträffat. Ett oskyldigt barn, en flicka som vi på Skånes änglar har haft förmånen att träffa under två julfiranden, har utsatts för fruktansvärda handlingar, handlingar som är svåra att greppa och ännu svårare att acceptera.

Vi vill vara tydliga med att vi på Skånes änglar, liksom andra involverade instanser, inte hade några misstankar om vad som pågick bakom stängda dörrar. De händelser som nu kommit till ljuset är chockerande och var helt oväntade för oss alla.

Det är en påminnelse om hur viktigt vårt arbete är, och hur vaksamma vi alla måste vara för att skydda de mest sårbara i vårt samhälle. Våra tankar går till flickan och alla andra barn som lider i tystnad.

Vi på Skånes änglar är mer engagerade än någonsin att arbeta för att skydda och stötta de som behöver det mest. Vi uppmanar alla att vara uppmärksamma och aldrig tveka att agera eller rapportera om ni misstänker att ett barn far illa.

Tillsammans kan vi göra en skillnad.

#SkånesÄnglar #Gemenskap #SkyddFörBarn"
Citera
2023-11-29, 10:49
Medlem
B3cks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EtherBlaise
Vart hittar jag FUP? Har provat att klicka på länken i första inlägget där det står ”länk till FUP” men den fungerar inte…

Aktbilagorna var för sig (2 länkar ifall den ena strular):
https://gofile.io/d/gWWY7x
https://gofile.io/d/Ua2BIa

Alla aktbilagor i 1 Zip:
https://delafil.se/66ae6e9f5ed6f58a/B_6683-22.zip
Citera
2023-11-29, 10:50
Medlem
T34Panzers avatar
Aktbilaga 198 (Socialtjänsten) sid 229

Sammantaget har vi alltså två föräldrar som är narkomaner. För oavsett om Tramadolen är läkarförskriven eller ej så är det narkotika, en opiat. Och utöver smärtlindring ger också ett rus, och i längden emotionell avtrubbning. Är svår att bli fri från, abstinensen är jobbig likaså avgiftningen. De har även båda velat få sina läkare att höja doserna och har dessutom köpt mer Tramadol och Amfetamin via Internet.

Jasmine är en gammal knarkare vars missbruk har fortsatt. Hon började missbruka redan som 11-åring. Hon har injicerat både amfetamin, heroin och morfin. Som en följd har hon kronisk Hepatit C. Hon har bekostat sitt missbruk genom stölder, inbrott och lura langare - och min gissning genom sälja sex/eskortservice (detta då det är det enda som är maskat, vilket följer mönstret).
Skulle varit intressant att ha sett hennes profil på BDSM-forumet Darkside.

Det är skrämmande när två sådana personer med opiatmissbruk och seriös psykisk ohälsa möts och sen skaffar en massa barn (och pappan överger sina 3 andra barn) som de inte klarar av att ta hand om.

Familjen har levt ett socialt avskärmat liv, en medveten strategisk isolering.
Nästan som en egen liten sekt:
https://www.bildtagg.se/bild/euysq2q5f8a002bea9s4pi29
Citera
2023-11-29, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Fy fan! Ditt inlägg gav mig kalla kårar, som att stirra ner i en djup avgrund. Om dina onda aningar stämmer (och flera indicier stödjer onekligen en sådan teori) så kan detta vara mycket, mycket värre än vad som hittills framkommit.

Kan det vara så att föräldrarna filmat/fotat övergrepp och sålt på äckliga sajter?
Varför har mamman konto på en kryptovaluta-sajt?
Finns det graverande information i äldsta dotterns mobil?

Man ska naturligtvis inte låta fantasin löpa iväg, men OM detta skulle vara sant så borde det finnas tidigare misstankar eller domar mot föräldrarna om liknande gränsöverskridande beteende.

Ja men OM man nu låter fantasin skena så tänker jag också så. Även strypförsöken, tänker strypsexövergrepp. Absolut ingenting skulle förvåna.
Citera
2023-11-29, 10:57
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Ja men OM man nu låter fantasin skena så tänker jag också så. Även strypförsöken, tänker strypsexövergrepp. Absolut ingenting skulle förvåna.

Har de även gjort strypförsök?
Citera
2023-11-29, 10:58
Medlem
Citat:
Har de även gjort strypförsök?

Ja, Z har i förhör berättat det.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av B3ck
Fast jo. DÅ verkade hon vilja det.
Att föräldrarna kanske påverkat henne - ja, så kan det vara. Men finns det något som tyder på att hon INTE ville vara pojke DÅ? (Nu vet jag att jourpappan sagt att hon vill ha långt hår o.s.v)

- - - - - - - -

Ur förhör med tidigare skolpersonal:
"Zoey sa ofta att hon var en pojke och personalen sa att "nä, du är en flicka" men hon vidhöll att hon var en pojke."

"Plötsligt sa hon att hon var en pojke och hon upplevde sig som pojke. Håret klipptes kort, Karolina upplevde att det såg färgat ut från mörkblont till ljust och det var hela håret inte bara som tidigare kanske lite rosa i topparna."

"När jag träffade Zoey verkade hon som vem som helst, förutom att hon ville vara pojke. Hon var kortklippt, klädd i pojkkläder och busade med pojkarna. Mamman berättade att hon ville vara pojke och personalen accepterade det."

"Jag hade inga problem med föräldrarna. De verkade nöjda med förskolan. De hade inte varit nöjda med den förra pga den pesonalen inte accepterade att Zoey ville vara pojke."

"Hur pratade Zoey om sig själv?
Hon sa att hon var pojke. Vi gjorde om i verksamheten och kände av hur Zoey ville och hon sa att hon var pojke."

Ur förhör med mentorn på nya skolan hon går i nu:

"Fhl: Vad är ditt intryck av henne när de kommer?
(...) Hon frågar var hon har sin plats och sätter sig där. Hon berättar högt för klassen bl a att "jag är född som flicka men jag vill va en pojke". De andra barnen tyckte det var lite konstigt och ställde fler frågor om "pojke/flicka" vid ett senare tillfälle till Agneta när Zoey inte var där utan var ledig."

Från diverse sidor ur FUP : Aktbilaga 184 - Skola Förskola förhör

Tack för info. Hade inte läst detta tidigare, men det öppnar ju upp för att Z kanske ville vara pojke ett tag. Jag låter det vara osagt tills vidare.
Citera
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ja, Z har i förhör berättat det.

Vet du vilken sida i Aktbilaga?
Har läst det mesta men vem gjorde det, båda?
Citera
2023-11-29, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Tack för info. Hade inte läst detta tidigare, men det öppnar ju upp för att Z kanske ville vara pojke ett tag. Jag låter det vara osagt tills vidare.

ELLER blivit hotad/indoktrinerad. Vem vet.
Citera
2023-11-29, 11:00
Medlem
Citat:
Vet du vilken sida i Aktbilaga?

Tyvärr inte, har iofs läst hela fuppen men några sidor bort i tråden har någon citerat Z.
Citera
2023-11-29, 11:03
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Tyvärr inte, har iofs läst hela fuppen men några sidor bort i tråden har någon citerat Z.

Hittar inget när jag söker här, men får läsa i FUP igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in