Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-11-27, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BullitProof
Du är inte bara skidvärldens Anders Tegnell, du utger dig även vara skidvärldens dopingexpert…

Om du nu anklagar Rosie Brennan för doping pga stora framgångar senaste tre säsongerna - vad säger du då om Moa Ilars utvecklingskurva, från högst medioker elitåkare till numera världscupvinnare?

Om du kan ett uns om längdskidsporten borde du veta Rosie Brennans historia, 30 års slit sedan ung flicka i Alaska…

Dessutom "vallaexpert", icke att förglömma!
Citera
2023-11-27, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BullitProof
Va fan, du tuggar fortfarande om att Rosie Brennan skulle vara dopad, utan det minsta bevis, bara på någon löjligt killgissande…

Varför skulle Moa Ilar ha en ”annan träningsbakgrund”??

Varken du eller jag har en jävla aning om Rosies träningsbakgrund!

Dessutom, en åkare som Johan Olsson tog sin första WC-seger vid 28 års ålder, och, han tog alla sina individuella mästerskapsmedaljer efter fyllda 30 år, så, var han också dopas??

Ja om du inte förstår fördelen med att börja åka skidor i ett land som Sverige med all tradition, ekonomi, klubbar, resurser, tränare, konkurrens osv jämfört med att börja åka skidor i ex USA så har du mycket att lära.

Ja Johan Olssons karriär har också många frågetecken och små red flags, jag tror han förstår att folk reagerar också, det är liksom sunt. Det som inte är sunt är att du och några andra börjar gråta för att man har åsikter och egna teorier. Sök hjälp om du tycker det är jobbigt, du kan ju inte må bra om du inte kan acceptera att andra tycker olika.
Citera
2023-11-27, 23:18
Medlem
Rosie Brennan har vad jag förstått försörjt sig själv under sin tidiga skidkarriär, medan svenska åkare får träningsbidrag och har sponsoravtal. Scott Patterson berättade i ett Youtube-klipp att han jobbar deltid som maskiningenjör vid sidan av längdåkningen. Att behöva arbeta eller jaga sponsorer hämmar en åkares elitsatsning.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback