2023-11-27, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
- självklart förstår alla normalt empaatiska mänskor
att denna mamma har formats, av sin miljö,familj o uppväxt
hennes syrianske -pappan var en galning.
Alla här i tråden har förstått att J, formats av sin tok-pappa,
sedan har hon haft långvarig institutionsvistelse under många år, Råby.
Råby som eg är bra,för de allra värst belastade ungdomar..
Dessutom har hon genomgått Hassela-pedagogiska sk.behandling.
Där lärde hon sig skapa en rustning av normalitet. En stark fejk-rustning av normalitet.
Sedan Hon har fortsatt dölja sitt inre mörker och sin störda personlighet.
Tills allt nu uppdagats - alla förstår hur trasig hon är- men du verkar inte förstå att alla här i tråden förstått hurdan hon är och varför.
Faktum kvarstår att hennes fasad rämmat, hennes sadism nästan tog kål på den lilla sköra Z.
Du måste inte angripa o förklara- det alla redan förstått.
Vila o tänk till..
Vad fattar ni då?? Ni struntar ju i både Z och J....huvudsaken ni får skriva skit om en gravt störd människa här i tråden...och outa henne...precis som att det skulle göra Z något gott...äh!!
Citera
2023-11-27, 20:43
Medlem
B3cks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Finns det något bevis på att Jasmine blev fysiskt misshandlad av sin far, det enda jag läst är att hennes syster tvingades i ättika och inte Jasmine?
Varför säger några i tråden att hon blivit torterad av fadern?
Hur kan de veta detta om det inte ens står i FUP?

Riktiga bevis vet jag inte om det finns...
Det enda vi har är systerns berättelser i förhören.
Jag klistrar in lite från systerns förhör, men klipper bort lite för att det inte ska bli för mycket text.

OBS! Jasmine = Ida.
Jasmine har bytt namn, men systern kallar henne fortfarande Ida i förhören.

- - - - - - - -

"När vi var små var vi tvungna att åka till pappa varannan helg. Vissa sommarlov var vi hos pappa halva tiden. När det var skola var vi hos pappa på helgerna. Annars var det jag och Ida som åkte dit och vi var hos pappa tills vi var 12 år och sedan åkte vi aldrig mer dit."

"När ni var små hur var det då?
Det var alltid samma. Vi blev tvingade att äta jättemycket så vi mådde illa även om vi precis hade ätit. Åt vi inte så gjorde han oss illa för att vi var otacksamma."

"Något annat som hände hos din pappa?
Jag blev tvingad att titta på när han gjorde Ida illa. Han använde sitt skärp att binda mig med. Han satte mig i rummet, för att visa när han gjorde Ida illa. Varje gång jag bad honom att sluta slå Ida, så gjorde han det värre för henne, men det var svårt att vara tyst när jag såg hur illa han gjorde henne."

"Vad gjorde han med Ida?
Han slog henne. Med knytnäven eller slet henne i håret. Det kom blod. Ju mer blod det kom ju mer panik fick jag."

"Hur blev det för Ida?
Jag vet inte. För när han låste in henne i sovrummet, så kunde jag inte komma in utan jag fick sitta utanför och lyssna på hur han fortsatte att slå henne. Om vi var i sovrummet och han slog henne där, vilket han sa var mitt fel, så slog han henne tills hon inte rörde sig. Han tog ut mig ur rummet och låste dörren så jag inte kunde komma in och se hur hon mådde. Han kunde säga att nu skulle hon dö."

"Vi hittade en pistol, en revolver och vi trodde det var en leksak. Vi öppnade den runda grejen och såg en kula i hålet. Precis då kom han in. Han blev så arg för att jag hade den i handen. Han tog pistolen ur handen på mig, gick ut ur köket och hämtade en stol som han sätte vid ingången till vardagsrummet. Sen gick han bort till mig och skrattade. Han slog Ida rakt i ansiktet så hon trillade och slog ansiktet i marmorbordet och började blöda. När jag skulle hjälpa henne tog han tag i mig och satte mig på golvet och sa att vi ska leka en lek. Han kallade den för rysk roulette. Han snurrade på den och sa att om jag skriker eller försöker röra Ida så ska han trycka. Han tryckte av och jag skrek och då slog han henne trots att hon blödde. Det slutade först när mattan var röd av Idas blod (MASKAD DEL) Jag var nog 8 år när detta hände."

"En annan gång fick jag ättika som var något frätande som utländska använder när de städar. Pappa tvingade mig att dricka det."

"När detta med ättikan hände, var det någon där?"
Ida var också där. Vi såg allting vad som hände med varandra, men jag tror inte att Ida varit utsatt för ättikan."

(FUP - Aktbilaga 196 - Släkt förhör)
Citera
2023-11-27, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Jag håller med. Det är inte svart eller vitt.
Precis!
Citera
2023-11-27, 20:48
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Hur många gånger ska det behöva skrivas?
Flickan äter helt ”normal” mat precis som det tidigare har länkats/skrivits/hänvisats till (och precis som Eliseei här också skriver).
Macka till frukost, lunch i skolan* och kvällsmat hemma (bla korv med bröd).

Det finns tydligt skrivet att läsa listor i FUP, hennes dagliga intag av mat, skrivna utav jourhemmet.

*här skrevs det att dom inte har koll på vilken mängd mat hon äter då det inte är något skolan rapporterar hem om, men hon äter lunch där precis som dom andra barnen.
Hon kan inte äta mer än lite åt gången, knappast en hel macka?
Hon får dessutom näringslösning/välling direkt in i tarmen.
Så helt normalt kan det ju inte bli om matstrupen är kopplad till tarmen, det fattar ju vem som helst.
Citera
2023-11-27, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Hon klarade av de 5 andra barnen och höll dem hela och rena och dessutom tämligen välgödda med tanke på att sjukvård flaggat risk för fetma för flera av barnen , inte lite övervikt utan risk för fetma

Inte ens risk utan utvecklsd fetma det ser man på bilderna att alla barn är gravt överviktiga förutom Z och eventuellt brodern M då 🤯
Citera
2023-11-27, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Mamman i det här fallet är bara värd spott och spe, och betydligt mer än så, det stämmer. Inte för att hon hade en besvärlig barndom utan för att hon torterat ett oskyldigt barn.

Det är svart och vitt.

Mamman var också ett oskyldigt barn som blev torterat, men det barnet struntar du i...hon har blivit gravt psykisk sjuk av sin uppväxt...det struntar du i också...så klart du tycker det är svart och vitt....du är en sån typ som ser allt i just svart och vitt...inga nyanser alls!!
Citera
2023-11-27, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Mamman var också ett oskyldigt barn som blev torterat, men det barnet struntar du i...hon har blivit gravt psykisk sjuk av sin uppväxt...det struntar du i också...så klart du tycker det är svart och vitt....du är en sån typ som ser allt i just svart och vitt...inga nyanser alls!!

Tragiskt och hemskt om hon själv blivit utsatt och jag önskar att dom som utsatte henne för saker har fått smaka på rättvisa!

Det ger inte henne rätt att tortera någon annan.
Usch är bara förnamnet
Senast redigerad av Siffermeister 2023-11-27 kl. 21:04.
Citera
2023-11-27, 21:05
Medlem
Från rättegången idag den 27 november 2023. Aftonbladets reporter på plats hos Lunds tingsrätt.

Flickan i Eslövs egna vittnesmål – hördes om ättikan och misshandeln

https://m.youtube.com/watch?v=8U1KqAWHfPY
Citera
2023-11-27, 21:07
Medlem
Citat:
Det är verkligen jätteviktigt att slippa sadistiska, narcissistiska föräldrar som barn...ens uppväxt präglar en så mycket både i barndomen.och som uppväxt! Flickan Z stackaren är naturligtvis helt oskyldig...precis som flickan J var som barn före henne.....stackars dom båda och deras syskon och mostrar/morbröder också!
Förlåt???? Kan förstå att man tycker synd om en vuxen människa för personen haft en taskig barndom. Men kan fan inte förstå hur man kan tycka synd om en individ som Jasmine. Gränsen är uppnådd när människan ”som det är synd om” börjar ge sig på barn. Det är jävligt äckligt att i detta fall benämna barntorteraren och våldtäktsmannen, Jasmine som ”stackars”. Sedan jämte hennes barn?? För sjukt. Det flyttar fokus från det verkliga offret här. Hennes lilla dotter

J har även gjort saker mot Z som av vad som framkommit varit betydligt värre än hon haft det under sin uppväxt. (och kom inte och säg att jag inte fattar hur det är att ha det svårt för haft det tillräckligt svårt själv.) Men visst. Tyck synd om alla människor som haft en svår barndom om du vill även om det är ofräscht. Den här tråden handlar dock om det fruktansvärda Z fått utstå. Läs bara FUP.

Edit: Kom inte heller och säg att man har tur som klarat sig trots sina trauman… Det där handlar ofta om många års kämpande bort från demoner. Inte om tur
Senast redigerad av Nora2002 2023-11-27 kl. 21:34.
Citera
2023-11-27, 21:09
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Hon kan inte äta mer än lite åt gången, knappast en hel macka?
Hon får dessutom näringslösning/välling direkt in i tarmen.
Så helt normalt kan det ju inte bli om matstrupen är kopplad till tarmen, det fattar ju vem som helst.

https://drf.nu/wp-content/uploads/2018/04/Total-gastrektomi-1.pdf

Hur tror du hennes moster gör som också blivit av med magsäcken pga exakt samma orsak?
Dricker välling?

https://drf.nu/wp-content/uploads/2018/04/Total-gastrektomi-1.pdf
Citera
2023-11-27, 21:11
Medlem
Upthepalaces avatar
Citat:

Man har alltid ett val. De flesta med en trasig barndom kan ändå se nyanser.
Och göra andra val än att skada sina egna barn på samma sätt eller värre.
Och hon kanske inte skulle ha barn själv om hon blivit så förstörd av sina egna upplevelser. Nu fortsätter bara kedjan av skit.
Citera
2023-11-27, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ericcca
sluta dumma dig...Du fattar inte eller så trollar du. Jag har svarat och sagt vad jag tycker. Jag förstår mkt väl dynamiken mellan trauma o barndom och vuxendom. Var sak på sin plats.
I denna tråd diskuterar vi Z och hur illa hon farit. Vi har en sexåring flicka som nästan mördats av sina föräldrar,efter mångårig tortyr.
Huvudspåret här är inte mamma.

Mamma får ta hand om sitt, i den mån hon kan.
Det är så att man ibland måste välja var sympatierna ska ligga, om man inte vill bli en gränslös möjliggörare som likställer en fullvuxen individs position med en sexårig flicka, ifråga om utsatthet

Du får gärna skapa en egen tråd där du fokuserar på mamma J:s tragiska barndom och hur synd det är om henne.
Jag är inte med.
Äsch, du struntar uppenbarligen i barnet Z också egentligen, du tänkte väl jippiii, nu kan jag passa på att ösa ur mig en massa skit .... du tycker alltså att det är helt ovidkommande att denna mamma själv blivit utsatt av en sadistisk förälder, och att hon nu är mentalsjuk...på'n bara tycker du, så känner du dig så mycket bättre... DET ÄR INTE ovidkommande att mamman själv blivit utsatt och torterad som barn...men det är det förstås för mycket begärt att få en sån som du att fatta, det fattar jag!! OCH inbilla dig inte för fem öre att jag på något sätt tycker mindre synd om barnet Z än vad du och dina kompisar gör, det finns ingen motsättning mellan att tycka synd om barnet Z som tycka synd om hennes mamma som barn heller!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in