2023-11-27, 07:42
Medlem
Visst, vi har problem med kriminalitet i Sverige. Men all statistik visar att omfattningen inte är så mycket värre än den var på 70- och 80-talet. Det alla borde förstå, men som SD-anhängare har så obegripligt svårt att fatta eftersom de är så insnöade i sitt hat, är att den bild som Jimmie målar upp följer klassisk fascistisk retorik: svartmåla läget i landet, peka ut en folkgrupp som syndabock, erbjuda sig att lösa "problemet" genom att få förtroendet från folket.

Det har funkat flera gånger tidigare i andra länder eftersom det finns tillräckligt stor del av befolkningen som är för obildade för att kunna sin historia eller se när de blir manipulerade och används som röstboskap för att politikerna ska få makten. Inte ens idag med all information som finns tillgänglig ett knapptryck bort är denna röstboskap förmögna att se bortom den propaganda som de matas med av SD:s trollarméer. Det är tragiskt att bevittna.

Den absoluta majoriteten av de som besöker moskéer i Sverige är fredliga, vanliga människor som lever med att ständigt associeras med kriminalitet på grund av flockbeteendet hos SD-svansen. Moskéerna är en tillflyktsort för dem som SD nu vill avlägsna för att öka deras otrygghet. För att provocera, tvinga fram våldsamma reaktioner så att de sedan kan stå där och säga "vad var det vi sa?". Det är av samma anledning som de har finansierat koranbränningar, provocerat muslimer i sociala medier och så fort de kommer åt. De vill ha bråk som matchar den svarta bild av Sverige de har målat upp. Samtidigt som de sitter på bänken och säger "Det är inte vårt fel, vi har inte suttit i regering".

SD är landsförrädare i min mening. De gör allt för att få situationen att gå helt åt helvete så att de kan ta åt sig äran för att ha haft rätt och argumentera för att de är de enda som kommer att kunna lösa problemen. Sanningen är dock en helt annan: De vill ha makten för att göda sig själva och kommer om de hamnar i regeringsställning att göra sitt yttersta för att bibehålla kaoset eftersom det är en förutsättning för att folk ska lyssna på dem. Om allt tilläts fungera bra igen i samhället skulle SD inte ha några argument kvar, för de är ett utpräglat missnöjesparti som spelar på hat och missnöje hos sin röstboskap.

Nu kommer säkert någon att kalla mig för vänsterbliven eller liknande. Men fråga er då: När blev det ett skällsord att bry sig om att alla faktiskt ska ha det bra?
Citera
2023-11-27, 08:02
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Vad menar du med mycket mycket lång?

Ser vi på den demografiska sammansättning av Sveriges befolkning utgörs den av ca 15% personer från muslimsk kulturell bakgrund. Räknar vi bort alla över 50 års ålder så är andelen ännu högre. Räknar vi på personer under 20 år blir det ännu högre. Detta på en mycket kort tid, 1990 så fanns det något tiotusental muslimer i Sverige. Vi kan tala om en demografisk explosion som från de vitas expansion i Nordamerika att te sig trög och långsam.

Nu vill ju inte alla från muslimsk bakgrund ha sharialagar, men islam kommer att spela allt större roll i det svenska samhället i framtiden. Allt annat skulle högst förvåna mig.
Det är en av anledningarna som att det är viktigt att vi håller de demokratiska och liberala värdena högt, där mänskliga fri- och rättigheter helgas. Vi får inte låta anti-demokratiska krafter kasta ut dem, vare sig det är på politisk eller religiös väg. Såtillvida utgör såväl SD som islam ett hot mot Sverige där de när varandra.
Senast redigerad av VetVemDuAr 2023-11-27 kl. 08:10.
Citera
2023-11-27, 08:02
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/jihadistforskaren-is-atervandare-har-bidragit-till-okat-vald-i-gangen--bxp5mh

"Jihadistforskaren: IS-återvändare kan ha bidragit till ökat våld i gängen"...
Citera
2023-11-27, 08:16
Medlem
Kaptagons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VetVemDuAr
Ja, media skriver sällan och berättar att bagaren precis har bakat ännu ett bröd.

Tror även att sossarna har annat att tänka på nu när denna rapport släppts.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Ea39d/socialdemokraternas-rapport-om-invandring-klar-djupt-sjalvkritisk
Citera
2023-11-27, 08:18
Medlem
Här i tråden vill en del förminska Islams mål genom att det är skillnad på muslimer och islamister.
Det rätta är att alla muslimer är presumtiva islamister.

Hot/egen vinning påverkar människor, så enkelt är det.
Det måste därför göras helt klart för muslimer att inget som har med musilimsk tradition att göra accepteras i västvärlden. Absolut inget. (Den som inte håller med saknar insikt men borde trots detta inse efter alla hemskheter som begås och begåtts att Islam skall inte ha någon som helst plats i Sverige och västvärlden)

Ni som tycker Islam skall ha rättigheter i Sverige borde ställa er frågan; Vad har Islam tillfört Sverige och svenskarna och hur har Islam iförbättrat vår levnadsstandard ?
Jag undrar om de som torgför proislamska åsikter någonsin varit i muslimska länder. Har mina resor till muslimska länder gjort att jag har unik insikt ?

Alla muslimer som inte bor och lever i muslimska länder visar att ickemuslimskt styrda länder skapar bättre levnadsförhållanden. De muslimer som inte håller med borde omgående flytta.

Rent krasst; Utan oljetillgångar hade muslimerna inte varit ett problem.
Ett talesätt säger att Islam kommer ta över västvärlden inte med vapen utan med barnvagnar. Kanske vi håller på och skapar ett svar nu som säger;
Elbilarna kommer krossa Islam.

Islam har inget i västvärlden att göra.
Senast redigerad av curlingstaten 2023-11-27 kl. 08:27.
Citera
2023-11-27, 08:19
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptagon
Tror även att sossarna har annat att tänka på nu när denna rapport släppts.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Ea39d/socialdemokraternas-rapport-om-invandring-klar-djupt-sjalvkritisk
Bra! Hade önskat att moderaterna och övriga allianspartier hade haft balls nog till samma självrannsakan, efter att ha skapat den mest generösa invandringen Sverige någonsin haft under sin tid vid makten.
Citera
2023-11-27, 08:23
Medlem
ImTheMans avatar
Det är skillnad på att "riva moskéer där det sprids antidemokratisk propaganda" och att " riva moskéer, där det sprids antidemokratisk propaganda". Men det är roligare att dreva genom avsiktligt oförstånd.
Citera
2023-11-27, 08:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bofop
Visst, vi har problem med kriminalitet i Sverige. Men all statistik visar att omfattningen inte är så mycket värre än den var på 70- och 80-talet. Det alla borde förstå, men som SD-anhängare har så obegripligt svårt att fatta eftersom de är så insnöade i sitt hat, är att den bild som Jimmie målar upp följer klassisk fascistisk retorik: svartmåla läget i landet, peka ut en folkgrupp som syndabock, erbjuda sig att lösa "problemet" genom att få förtroendet från folket.

Det har funkat flera gånger tidigare i andra länder eftersom det finns tillräckligt stor del av befolkningen som är för obildade för att kunna sin historia eller se när de blir manipulerade och används som röstboskap för att politikerna ska få makten. Inte ens idag med all information som finns tillgänglig ett knapptryck bort är denna röstboskap förmögna att se bortom den propaganda som de matas med av SD:s trollarméer. Det är tragiskt att bevittna.

Den absoluta majoriteten av de som besöker moskéer i Sverige är fredliga, vanliga människor som lever med att ständigt associeras med kriminalitet på grund av flockbeteendet hos SD-svansen. Moskéerna är en tillflyktsort för dem som SD nu vill avlägsna för att öka deras otrygghet. För att provocera, tvinga fram våldsamma reaktioner så att de sedan kan stå där och säga "vad var det vi sa?". Det är av samma anledning som de har finansierat koranbränningar, provocerat muslimer i sociala medier och så fort de kommer åt. De vill ha bråk som matchar den svarta bild av Sverige de har målat upp. Samtidigt som de sitter på bänken och säger "Det är inte vårt fel, vi har inte suttit i regering".

SD är landsförrädare i min mening. De gör allt för att få situationen att gå helt åt helvete så att de kan ta åt sig äran för att ha haft rätt och argumentera för att de är de enda som kommer att kunna lösa problemen. Sanningen är dock en helt annan: De vill ha makten för att göda sig själva och kommer om de hamnar i regeringsställning att göra sitt yttersta för att bibehålla kaoset eftersom det är en förutsättning för att folk ska lyssna på dem. Om allt tilläts fungera bra igen i samhället skulle SD inte ha några argument kvar, för de är ett utpräglat missnöjesparti som spelar på hat och missnöje hos sin röstboskap.

Nu kommer säkert någon att kalla mig för vänsterbliven eller liknande. Men fråga er då: När blev det ett skällsord att bry sig om att alla faktiskt ska ha det bra?

Åh herregud, är du ett troll?
1. Du påstår att all statistik visar att kriminaliteten i Sverige idag är likadan som på 60-talet. Var är den ”all statistiken”? Du länkade inte. Känner du någon som är född innan 2000-talet? Jämför du snatterier med mord, skjutningar inne på McDonalds och i gallerior där småbarnsföräldrar får ducka och kasta sig på barnen för att kriminella skjuter mot varandra och skiter i vem som är i vägen? Säger du på riktigt att vi haft den situationen sen 60-talet? Röstar du på V, S eller KPMLR, något annat? Jag vill bara veta var din lögnaktiga retorik hör hemma. Menar du att vi haft den här situationen i decennier där folk blir mördade i sin egna hem för att en i paret är en kusin till en svärmor till ett ex till en kriminell?

2. Var det du som skrev att Sovjetunionen var en demokrati? Bra att veta att vänstern inte bara är förintelseförnekare utan även förnekare av kommunistens brott mot mänskligheten och att du är iskall inför alla offer som levde i helvetet på jorden i Sovjet. Jag är helt seriös när jag säger att jag är orolig för vad Sossarna tar sig till om SD får majoritet nästa val. Såsom Annika Strandhäll och Magdalena Andersson beter sig och ursäktar terrorister och inte drar sig för att ljuga om och hetsa mot meningsmotståndare medans dom skyddar människor som står bakom tortyr och mord för att ta makt och dominera. Jag saknar Mona Sahlin, Göran Persson och Stefan Löfvén. Vettiga människor med sans och vett. S har spårat ur helt.
Citera
2023-11-27, 08:36
Medlem
stigenhems avatar
Som kristen ser jag inte problemet i vad Jimmy säger. Islam är en ohelig demonisk religion som vill få världen att underkasta sig genom hot om våld i kontrast till Kristendomen som vill att världen ska underkasta sig Guds oförtjänt nåd över våra värdefulla själar och genom den nåden bli födda pånytt och vandra i kärleken som givits till oss medan vi ännu var syndare.

Islam har inget i Sverige att göra.
Vi har världens vackraste flagga, ett guldkors mot en blå himmel!!
Citera
2023-11-27, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Åh herregud, är du ett troll?
1. Du påstår att all statistik visar att kriminaliteten i Sverige idag är likadan som på 60-talet. Var är den ”all statistiken”? Du länkade inte. Känner du någon som är född innan 2000-talet? Jämför du snatterier med mord, skjutningar inne på McDonalds och i gallerior där småbarnsföräldrar får ducka och kasta sig på barnen för att kriminella skjuter mot varandra och skiter i vem som är i vägen? Säger du på riktigt att vi haft den situationen sen 60-talet? Röstar du på V, S eller KPMLR, något annat? Jag vill bara veta var din lögnaktiga retorik hör hemma. Menar du att vi haft den här situationen i decennier där folk blir mördade i sin egna hem för att en i paret är en kusin till en svärmor till ett ex till en kriminell?

2. Var det du som skrev att Sovjetunionen var en demokrati? Bra att veta att vänstern inte bara är förintelseförnekare utan även förnekare av kommunistens brott mot mänskligheten och att du är iskall inför alla offer som levde i helvetet på jorden i Sovjet. Jag är helt seriös när jag säger att jag är orolig för vad Sossarna tar sig till om SD får majoritet nästa val. Såsom Annika Strandhäll och Magdalena Andersson beter sig och ursäktar terrorister och inte drar sig för att ljuga om och hetsa mot meningsmotståndare medans dom skyddar människor som står bakom tortyr och mord för att ta makt och dominera. Jag saknar Mona Sahlin, Göran Persson och Stefan Löfvén. Vettiga människor med sans och vett. S har spårat ur helt.

Nej, jag är inte ett troll utan en tänkande människa som till skillnad från dig kommer att bemöta ditt inlägg.

1. Är du helt oförmögen att leta information själv eller behöver du få den serverad på ett silverfat. Googla "Våldsbrott 70-talet" exempelvis så kommer du till statistik för perioden 1970-2020 som tydligt säger att det dödliga våldet var mer omfattande per 100,000 invånare på 70-talet än vad det är idag.

2. Nej, det var inte jag. Du har förväxlat mig med någon annan.
Citera
2023-11-27, 08:37
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bofop

Du är vänsterbliven.

SD behöver inte göra så att situationen blir värre. Det kommer nämligen bara bli värre och värre oavsett vilka det är som styr. Hur kan du inte ha räknat ut detta än?

Om vi inte lyckas få ut majoriteten av alla utomeuropéer som har kommit till Sverige sedan invandringskaoset började med Moderaterna och Reinfeldt så kommer det till 110% att gå åt helvete.

Vi kommer aldrig kunna integrera alla dessa människor. Det är fullständigt omöjligt.

Förnekar du detta så kan du knappast vara seriös.
Citera
2023-11-27, 08:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Det är en bra fråga, det är överdrifter naturligtvis. Det är mycket, mycket lång väg att det införs sharia lagar.

"mycket lång väg " 50 år bort? även om det är 50-100 år bort. Varför ens ha det som möjlighet ?Måste ju motverkas till varje pris.
Senast redigerad av Captinhero 2023-11-27 kl. 09:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in