Citat:
Att prata om att barnen är dåliga, genetiskt förprogrammerade pga föräldrarna antingen som genetiska förlängningar eller miljöfaktorer och att syskon pga hemmiljön är sämre än andra, är skuldbeläggning av offren. De här föräldrarna må vara missbrukare och allvarligt störda men deras gener innehåller generellt en mängd positiva och funktionellt genetiskt material för individen. Biologisk psykopati är inte något man bara kan anta att det rör sig om och att två föräldrar skulle ha samma sak är mer eller mindre en obefintlig sannolikhet även om det finns barn som har otur och att människor med störningar oftare hittar varandra. De brukar däremot sällan hålla sams och att två fullblods psykopater skulle leva i en relation under många år är även det osannolikt. När det gäller alla andra störningar eller skador är det inte som så att det rör sig om medfödd ondska eller skador hos ens majoriteten. Du kan ha en sjukdom eller störning av genetisk karaktär utan att vara särskilt illvillig alls som person även om du är allvarligt drabbad och funktionsnedsatt. De flesta med psykiska problem är inte automatiskt elakare än andra eftersom psykiskt så kallat friska inte heller är godare eller bättre som personer utan fullt kapabla att begå brott och orsaka allvarliga skador för människor som kommer i deras värld. Faktum är att vi ser det ske hela tiden.
Citat:
Även syskon skapar maskrosbarn då även syskonen är relationer.Det är tyvärr ganska beforskat att trauman särter spår hos individer..
Om.man ska resonera som du så kan vi ju lika gärna skita i att ha förbud öht och mänskliga rättigheter och demokrati, vad han ska vi med det till?
Det är ändå ett lotteri hur folk blir.
Det där du kommer med är ren bullshit.
Det stämmer inte med vad vi vet.
Ett offer för trauma behöver inte bli ond, det är absolut inte det jag säger. Det är du som drar den generella slutsatsen och lägger det på mig..
Jag har sagt femtiosju ggr i tråden att det handlar om hur trauman bearbetas.. Ett barn hinner med mkt under sin uppväxt..
Får man ingen som helst tillgång till köräkek utan bara möts av hat, våld, isolering mm så är det klart man påverkas av det..
Men man pratar ofta om satt maskrosbarn har haft någon som älskat dem..
Trauman behöver heller inte synas på utsidan och har inget med att göra att ngn verkar reko eller ej.
Så oerhört reduktivt och dumt inlägg..
Om.man ska resonera som du så kan vi ju lika gärna skita i att ha förbud öht och mänskliga rättigheter och demokrati, vad han ska vi med det till?
Det är ändå ett lotteri hur folk blir.
Det där du kommer med är ren bullshit.
Det stämmer inte med vad vi vet.
Ett offer för trauma behöver inte bli ond, det är absolut inte det jag säger. Det är du som drar den generella slutsatsen och lägger det på mig..
Jag har sagt femtiosju ggr i tråden att det handlar om hur trauman bearbetas.. Ett barn hinner med mkt under sin uppväxt..
Får man ingen som helst tillgång till köräkek utan bara möts av hat, våld, isolering mm så är det klart man påverkas av det..
Men man pratar ofta om satt maskrosbarn har haft någon som älskat dem..
Trauman behöver heller inte synas på utsidan och har inget med att göra att ngn verkar reko eller ej.
Så oerhört reduktivt och dumt inlägg..
Problemet är att 100 i IQ är genomsnittet och det är en extremt låg intelligensnivå.
Man kan säga som så att den nivån fungerar för rasbiologiska vanföreställningar och förenklingar men saknar förmågan att processa hur genetik, epigenetik etcetera fungerar.
All psykologi bygger förövrigt på övergrepp från psykologi/psykiatriker där man drogar patienterna, begår övergrepp mot dem och fixerar sig vid barndomen som orsaksförklaring till patientens tillstånd genom mannipulationer och framkallande av suggestiva tillstånd. Håll alltid den biten i huvudet också bredvid det faktum att majoriteten av er som pratar #"gener" inte ens kan förklara tydligt hur replikering går till eller annan enklare kunskap bara av hur färger ärvs ner och skador i olika baljväxter eller bananflugor.
Om du förstod hur vilken enormt låg nivå majoriteten befinner sig på skulle du förstå bättre vad jag säger trots att inte heller jag är ett geni. Jag är däremot åtminstone inte lika dum som en normalbegåvad trots allt är. Hur extremt låg nivån är till förstånd har jag lärt mig genom att jag själv tillhört psykiatrin. Majoriteten av er kan inte tänka i större perspektiv utan enbart lutar er till enklare meningar som "facit" därmed drar jag parallellen med bananflugor för om du inte omedelbart kan beskriva hur ärftligheten fungerar hos de minst komplicerade arterna, då är du ute på enormt djupt vatten när du öppnar käften om barn som far illa och deras möjligheter eller anlag. Saken är att det i de flestas huvuden snarare är så enkelt att de ser en bild i boken som något att bokstavstolka, men ett barn är varken bananfluga eller ärtväxt.
Jag vet att ni inte gör det av ondska utan genuin dumhet. Jag säger inte emot för att utfallet inte kan bli negativt utan för att du och andra inbegriper er i att genom era vårdslösa påståenden stigmatisera de här barnen och bli en fortgående dysfunktionell miljö med grova tolkningar som är direkt skadliga för barnen att mötas av. När det kommer till "genetiken" är du en miljöfaktor som kan orsaka allvarlig skada hos ett barn genom att bli en del av ett fortgående övergreppssystem där man hela tiden betraktar barnet som "trasigt".