2023-11-25, 21:19
Medlem
Kaptagons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Meningslöst utspel av Jimmie. Det kommer aldrig finnas en majoritet för att riva moskéer i riksdagen så det är endast plakatpolitik. Dessvärre riskerar SDs uttalande att sinka Sveriges NATO-process ytterligare.

Detta uttalande är mer riktad till muslimska migranter som funderar på vilket land de ska välja i Europa. När de ser att koraner bräns, utan påföljd och partiledaren för landets näst största parti säger att man vill riva moskér då kanske man väljer ett annat land än Sverige.
Senast redigerad av Kaptagon 2023-11-25 kl. 21:24.
Citera
2023-11-25, 21:21
Avstängd
Slutaljugnubogs avatar
Så vi behöver riva moskéer, ha öppet systembolag på söndagar och slopa alkohol skatten. Sverige kommer bli en dår stat för fan. Galenskap!

Låt här Åkesson leda denna tidömöblering. Han kommer falla som en sten...
Citera
2023-11-25, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Jorgen
Inget av regeringspartierna kan genomföra sin politik som de önskar.
Vad som står i partiprogrammet och vad som lovas på valnatten är under förutsättning att man får 50,1% av rösterna.
Får man inte det behöver de samarbeta och kompromissa.
SD gör vad de kan för att få ordning på eländet, inte lätt med L som fortfarande är ”naiva”.
Huh? Skulle alla partier vara maktlösa, om dom inte får mer än 50% av rösterna?? Du är ju knäpp

När flyktingvågen från Syrien närmade sig, 2016, så lade sossarna in lagförslag (som klubbades igenom) SFS 2016:752 m.fl. Det begränsade ju bl.a. anhöriginvandringen så pass att hela invandringen gick ner nästan 45% mellan 2017-2021. Det bekräftas även av Migrationsverket.
Lagen togs sen bort 2021 då invandringen återgått till vanlig normal nivå igen.

Vid den tidpunkten, 2016, hade sossarna 23% av opinionen.
SD har väl runt 20% just nu, tror jag.

Man behöver inte alls ha halva Sveriges röster för att få tummen ur arslet. Trams.
SD har aldrig lagt några såna här förslag inför riksdagen, nånsin vad jag vet. Dom vet ju att deras kärn-röstare inte är några dom kollar sånt. SDs kärnröstare gillar argsinta tal, beskyllningar, dramatik och fingerpekande.

Ja mer kaos i landet, desto mer röster får SD. Varför skulle dom "åtgärda" det?
Senast redigerad av Robbinist 2023-11-25 kl. 21:39.
Citera
2023-11-25, 21:28
Avstängd
Slutaljugnubogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supermuppen1
Och ändå ökar Sd mest av alla i opinionsmätningarna 😅😅
Inte konstigt att omvärlden kallar oss rasister. Hahahah.
Riva moskéer är fan både vågat och ballt att lova. Upp till bevis. Inte blir det bättre men möjligen intressantare tider framöver.

När krisen kommer bladet skulle haft Åkesson på framsidan och Eliasson på baksidan.
Hahahaha
Citera
2023-11-25, 21:29
Medlem
StigAllans avatar
Erövringssekten som är full av muslimer från alla möjliga sorter har inget i Sverige att göra!
Repatieringsverket måste ta tag i dessa femtekolonnare eller kanske sjättekolonnare och sända dem åter dit dem kom från!
Spelar ingen roll om både far och mor är födda här åter ska dem så snart som möjligt!

Den stora muslimrepatrieringen är ett måste om vi svenskar ska kunna fortsätta att styra fosterlandet!
Citera
2023-11-25, 21:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Alldeles utmärkt. Det bör skrivs in i grundlagen att Sverige är en sekulär stat med ursprung ur kristendomen och dess värderingar. Alla andra religioner får anpassa sig eller dra åt helvete, d.v.s sticka hem. Blattemuslimer ska ut, antingen med egna medel eller statligt sanktionerat våld.
-Ja här är alla rätt presenterat av dej. Skulle det ge en bättre värld ?
Skulle det ge ett bättre SVERIGE ? Absolut och underbart att en politiker fattat detta.
Citera
2023-11-25, 21:32
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Han pratar om att riva, för att det låter slagkraftigt. Bara i stora städer finns specialbyggda moskéer. I några fall har de köpt Rikets sal.

Jag ska vara ärlig och erkänna att jag inte har någon bra koll på hur många moskéer det finns i Sverige och än mindre hur många av dem som är byggda just för det ändamålet.

För att göra frågan mindre luddig kanske man istället kan ställa sig frågan hur många moskéer med minareter det finns i Sverige, för om man nu inte någonstans byggt om ett kyrktorn till en minaret lär väl just förekomsten av minareter tala för en byggnad som är uppförd just för att användas som en moské.

Hur som helst spelar väl allt detta egentligen mindre roll då även en byggnad som någon gång uppförts som en moské kan användas till lite vad som helst under ny administration.
Citera
2023-11-25, 21:33
Medlem
GoranPongs avatar
Det kan nog vara en bra ide att riva moskéer för det här är inget muslimsk land.
Det blir även en tydlig markering att muslimerna inte får lov att ta över landet.
Citera
2023-11-25, 21:34
Avstängd
Slutaljugnubogs avatar
Jag vill se den där småfeta utbrända losern bränna den första moskén. Jag vill se den fega lortgrisen ta en diskussion med en muslim. Han bara hetsar men inget själv gör. Ska dagens sanning vara att alla muslimer är dåliga och ska dö så ja eh jag lägger ner.
Citera
2023-11-25, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trontyke
Jimmie provar hur långt han kan gå. Tycker det är lite sorgligt att SD ska köra utsvävningar och uttalande som om.det vore Trump eller Putin. Jag tror dock majoriteten av även SD:s väljare tycker det här är att fiska i för djupt vatten. Vi är inte avskurna och indoktrinerade av en diktator som i Ryssland och vi inte som.högern i USA. Tror Åkesson och SD:s ledning att vi svenskar är så dumma att vi ska köpa allt Åkesson säger?

Om Åkesson talar om sanningen bör väl folk se och förstå vad han säger?

Och ca 35% av svennarna är ju uppenbarligen så dumma att dom köper all sossarna säger!
Citera
2023-11-25, 21:37
Avstängd
Slutaljugnubogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong
Det kan nog vara en bra ide att riva moskéer för det här är inget muslimsk land.
Det blir även en tydlig markering att muslimerna inte får lov att ta över landet.
Bryter mot grundlagen. Är du ens svensk med dina värderingar?
Hur kan det vara svensk att vilja göra osvenska saker.
Åkesson låter ju för fan som en muslimsk iman i spegellandet.

Men inte en chans att vi får komma med i NATO nu så jag är glad.

Sen finns det för lite folk som är redo att ta till vapen här. Hans snack är bara fånigt. Han kan hålla på och hetsa såhär men det kommer bara skapa splittring och i slutändan kommer han se dum och rå ut.
Citera
2023-11-25, 21:38
Medlem
IngenKlimatkriss avatar
Han vill riva moskéer som predikar islamism, homofobi, antisemitism osv. Ni som är emot det och försvarar dessa moskéer, vad är era argument?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in