Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-11-19, 23:03
Medlem
Tittade på herrarnas lopp i Norge. Tycker faktiskt att kommentatorerna är sköna. Men totalt utan riskanalys. Man hörde hur många ggr under utsändningen hur fantastisk bredd Norge har och att det var fantastiskt hur bra alla var. I sluter visade det sig att en fransman nästan vann och en österrikare bara var några sekunder efter. I Sverige leder sådant till väldig oro som när Faendrish vann. Men inte i Norge. Det var två fantastiska åkare från Frankrike och Österrike som hade gjort stora framsteg. Ingen oro för att norrmännen inte var fullt lika fantastiska som man antog från början, Med det sagt kommer säkert norrmännen att dominera i Rukka men lite kul är det.
Citera
2023-11-19, 23:05
Medlem
Förmodar att Carl-Christian, Porr, Anger och Alvar/Rosjö/Sandström åker distans i Ruuka. Truls är nog för fek för att tävla i världscupen.
Citera
2023-11-19, 23:13
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Jämför man med Norge var det en minut sämre åktid i Sverige.

Men banan kanske är tuffare i Gällivare än i Beito.

Jag har åkt på Hellnerstadion och jag reagerade på att man aldrig fick upp nån fart i utförsåkningarna. Det behöver inte betyda att banan är långsam men jag blev besviken på låga topphastigheter.
Citera
2023-11-19, 23:26
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Har Moa Ilar blivit bra eller Frida och Ebba blivit dåliga?

Svar får vi i Ruka.

Jag har för mig att Moa åkte väldigt bra i november 2022 i Ruka. Plats 10 vågar jag minnas.
I december samma år var hon nära pallen i Lillehammer så hon har riktigt bra prestationer då och då. Ingen jämn hög kvalité dock
Citera
2023-11-20, 04:38
Medlem
guderis avatar
Citat:

Den typen av jämförelse är helt irrelevant att göra. Två olika banor, på två helt skilda platser. Beito ligger på samma breddgrad som Mora, Bruksvallarna i Gällevari. Förutom banlayouten skiljer dessutom även, höjd över och väderförhållanden.
Citera
2023-11-20, 07:03
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:

Banorna kan vara olika långa och det kan vara stora skillnader i föret

Citat:
Ursprungligen postat av bandspelaren
Är väl klassiskt i Ruka.
Klassiskt på lördag och fristil (masstart) på söndag
Citera
2023-11-20, 09:19
Medlem
Citat:

Man kan ju inte jämföra åktider mellan olika banor på det sättet...................
Citera
2023-11-23, 16:24
Medlem
sigalass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rajan03
Reagerade också igår med intervjun på att det såg ut som att Ribom hade något kritvitt på tänderna. Är det vad du menar?

Japp har letat och inte hittat något
Calle Halvarsson hade också

Någon som vet?
C Kalla gör ju reklam för ngn tandläkargrej, kan det vara ngt sådant tro….?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback