• 1
  • 2
2023-11-23, 00:02
Medlem
Funderar på att hyra en lägenhet i Strängnäs , har bott i Stocholm o less på skiten som det har uvecklat sig med kriminaliteten , babbar osv. Funderar därför på en mindre stad typ Strängnäs pga det ligger ca 8 mil från stockholm vilket är överkomligt , jag har företag och kan styra rätt själv arbetstider , Vad jag undrar över är ju kriminalitet , babbar, osv. Men även det som är bra och vilka områden som man eventuellt ska unvika --Ja ni fattar vad jag är ute efter / Bör veta bra och dåligt.
Citera
2023-11-23, 00:08
Bannlyst
Bör egentligen inte uttala mig då jag bara har jobbat där under ett par somrar. Men jo, det är en mysig och fin stad som jag lätt hade kunnat flytta till. Nära till andra större städer med.

King Kong!
Citera
2023-11-23, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdman123
Bör egentligen inte uttala mig då jag bara har jobbat där under ett par somrar. Men jo, mysig och fin stad som jag lätt hade kunnat flytta till. Nära till andra större städer med.

King Kong!
AHH . skönt att höra , läste lite på familjeliv och dom som hade flyttat dit verkar generellt positiva.
Citera
2023-11-23, 00:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chunky000
AHH . skönt att höra , läste lite på familjeliv och dom som hade flyttat dit verkar generellt positiva.

Kan faktiskt tänka mig det. En av rätt få städer som jag är positiv till. Kör för fan!
Citera
2023-11-23, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chunky000
Funderar på att hyra en lägenhet i Strängnäs , har bott i Stocholm o less på skiten som det har uvecklat sig med kriminaliteten , babbar osv. Funderar därför på en mindre stad typ Strängnäs pga det ligger ca 8 mil från stockholm vilket är överkomligt , jag har företag och kan styra rätt själv arbetstider , Vad jag undrar över är ju kriminalitet , babbar, osv. Men även det som är bra och vilka områden som man eventuellt ska unvika --Ja ni fattar vad jag är ute efter / Bör veta bra och dåligt.
Jag tror tyvärr att du får svårt att komma undan även i mindre städer. Känner inte till Strängnäs specifikt men jag tror det endast är i de allra dyraste villaområdena som du kan få slippa mångkulturen.
Citera
2023-11-23, 00:31
Medlem
TUKs avatar
Med tanke på att Ulf Kristersson valt att bosätta sig där så borde det väl vara en stark indikation på att det är en bra ort att bo i?
Citera
2023-11-23, 05:33
Bannlyst
LillIffe bor där vilket får varningsklockorna att klämta, allt han tar i och gör blir som bekant till kattskit…

Det är fint på sommaren, men där någonstans stannar det, sen är det en tvärdöd lite nu dom får dig att öva på strypsnaran hemma vid köksbordet.

Människor som flyttar skulle aldrig erkänna att dom gjort ett misstag, dom ljuger!
Citera
2023-11-23, 06:33
Medlem
Här kan du väl få en liten fingervisning åtminstone
https://polisen.se/aktuellt/polisens....loc=Strängnäs
Citera
2023-11-23, 06:47
Medlem
UtvisaFlers avatar
https://statsskuld.se/kommun/str%C3%...%A4s-i-siffror
Citera
2023-11-23, 06:50
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TUK
Med tanke på att Ulf Kristersson valt att bosätta sig där så borde det väl vara en stark indikation på att det är en bra ort att bo i?

Han bor en bit utanför Strängnäs, på landet, så det räknas inte.
Citera
2023-11-23, 06:55
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Jag har bott i strängnäs och tycker det var en trevlig stad då, detta var ca tio år sen. Mysig stad med lite småstadskänsla och ett levande centrum. På somrarna är det riktigt trevligt längs vattnet men som många städer så dör det ut lite på vintern.

Nu vet jag att staden har byggts ut en hel del sen jag flyttade och att det även blivit ett större köpcenter som kanske dödat centrum lite men jag skulle själv kunna tänka mig flytta tillbaka om det passade med livet.

En negativ sak är att ostbutiken har stängt. En helt underbar butik med goda ostar och även egenlagrade ostar. Den butiken kostade mig många tusenlappar men vad gott och trevligt det var.

Vilket område har du hittat boende?
Citera
2023-11-23, 06:56
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Han bor en bit utanför Strängnäs, på landet, så det räknas inte.

Nej, han har en villa rätt centralt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in