Funderar på att hyra en lägenhet i Strängnäs , har bott i Stocholm o less på skiten som det har uvecklat sig med kriminaliteten , babbar osv. Funderar därför på en mindre stad typ Strängnäs pga det ligger ca 8 mil från stockholm vilket är överkomligt , jag har företag och kan styra rätt själv arbetstider , Vad jag undrar över är ju kriminalitet , babbar, osv. Men även det som är bra och vilka områden som man eventuellt ska unvika --Ja ni fattar vad jag är ute efter / Bör veta bra och dåligt.
Bör egentligen inte uttala mig då jag bara har jobbat där under ett par somrar. Men jo, det är en mysig och fin stad som jag lätt hade kunnat flytta till. Nära till andra större städer med.
Bör egentligen inte uttala mig då jag bara har jobbat där under ett par somrar. Men jo, mysig och fin stad som jag lätt hade kunnat flytta till. Nära till andra större städer med.
King Kong!
AHH . skönt att höra , läste lite på familjeliv och dom som hade flyttat dit verkar generellt positiva.
Funderar på att hyra en lägenhet i Strängnäs , har bott i Stocholm o less på skiten som det har uvecklat sig med kriminaliteten , babbar osv. Funderar därför på en mindre stad typ Strängnäs pga det ligger ca 8 mil från stockholm vilket är överkomligt , jag har företag och kan styra rätt själv arbetstider , Vad jag undrar över är ju kriminalitet , babbar, osv. Men även det som är bra och vilka områden som man eventuellt ska unvika --Ja ni fattar vad jag är ute efter / Bör veta bra och dåligt.
Jag tror tyvärr att du får svårt att komma undan även i mindre städer. Känner inte till Strängnäs specifikt men jag tror det endast är i de allra dyraste villaområdena som du kan få slippa mångkulturen.
Jag har bott i strängnäs och tycker det var en trevlig stad då, detta var ca tio år sen. Mysig stad med lite småstadskänsla och ett levande centrum. På somrarna är det riktigt trevligt längs vattnet men som många städer så dör det ut lite på vintern.
Nu vet jag att staden har byggts ut en hel del sen jag flyttade och att det även blivit ett större köpcenter som kanske dödat centrum lite men jag skulle själv kunna tänka mig flytta tillbaka om det passade med livet.
En negativ sak är att ostbutiken har stängt. En helt underbar butik med goda ostar och även egenlagrade ostar. Den butiken kostade mig många tusenlappar men vad gott och trevligt det var.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!