2023-11-22, 21:56
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davetheslave
Jag tror de använt en spruta, med tanke på att ättika förvarades i en burk tillsammans med en spruta.

När polis frågade varför det låg tillsammans svarade morsan "vi har kanyler överallt!".

Jag tror också spruta och att hon var väldigt illa medtagen när hon fick det pga av kylan därav att hon inte minns och tror hon druckit eftersom det har hennes mamma sagt.

Sen stämmer ju inte tidspannet med när hon ska ha druckit själv och skadorna i magensäcken.
Så hon fick det tidigare på kvällen tror jag.
När mamman kom hem runt midnatt och sen blev Z så dålig så då googlade hon. Några timmar senare.

Enligt läkaren var ju skadorna av sådan karaktär att de gått mer än 12 h när de tittade i magen.
Citera
2023-11-22, 21:56
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Detta är några av föräldrarnas sökord på nätet:

Ättika
Avliva
Vård
Skada
Död
Motverka
Fräta
Mord
Mörda
Syra

Var framgår detta?
Citera
2023-11-22, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Fast hon är ju medveten om sina handlingar, anser inte henne tillräckligt sjuk för RV
Exakt. Hon är medveten om att det hon gjort är fel. Hon kan skilja mellan rätt och fel.
Man får inte RV bara genom att vara efterbliven.
Citera
2023-11-22, 22:00
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilett
Var framgår detta?

Det stämmer inte, det var ord polisens sökte på i konversationerna mellan föräldrarna.
Citera
2023-11-22, 22:02
Medlem
Jag har nu tagit mig igenom parets telefontrafik och några saker slår mig:

1. Daniel verkar inte alls förstå hur dålig Z är. Läser man sjukvårdspersonalens vittnesmål verkar det stundtals ha varit en panikartad situation. Men det framgår inte i hans kommunikation till Jasmine: "Det är inte jätteakut just nu", "hon är rätt så ok". Han är inte "bara" oempatisk. Det verkar saknas något grundläggande i fattningsförmåga.

2. Jasmine är onormalt intresserad av fel saker. Tänk er själva vilka era frågor ni skulle ställa om en familjemedlem blev akut sjuk. Kommer hen bli bra? Hur ser chanserna ut? Blir det några men? Inte exakt vilket dropp hen får, vad doktorn heter eller vilka siffror som står på skärmen. För mig skriker det munchausen by proxy.

3. Även om det inte skrivs rätt ut får jag känslan att delar av deras kontakt under de första timmarna på sjukhuset handlar om att snacka ihop sig och presentera en tillrättalagd historia.

Exempel:

"Berättade ungefärlig
mängd. Å att vi vaknade
av att hon kved å sa
hon hade ont i magen"

"Jätte bra tack älskling.
Du har helt rätt. Tack"

Varför tackar man för att ens partner berättar för sjukhuspersonalen vad som hänt? Och vem skriver "du har helt rätt" ungefär som om det vore ett läxförhör?

4. De messar abnormt mycket med varandra. Den 23 december, dagen innan Z kommer in på akuten, hade Inkvists utbytt uppskattningsvis 120 sms.

Jag tittade på min och min sambos kontakt som jämförelse. Dagar när vi messar riktigt mycket handlar det om kanske 40 mess totalt.

För övrigt: Vilket jävla mörker det är att läsa den här fupen.
Citera
2023-11-22, 22:02
Medlem
Detta svar, blev olyckligt ihopfogat med frågan. Mitt svar är längst ner.

I stämningsansökan finns alla uppgifter åklagaren vill ange, dvs åtalad - alltid vid namn, målsäganden får en benämning. Oftast. (Sekretessbelaga)

Sen kommer drullepulle rådman kanske in och vägrar maska fuppen, oavsett så har vi två drullepulle här;

En åklagare
En domare

I det här fallet är Z offrat, det enda positiva är att vi/ni för en gångs skull har en nästintill helhetsinsyn och därför välkomnar jag att det anmäls!
Citera
2023-11-22, 22:04
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Det stämmer inte, det var ord polisens sökte på i konversationerna mellan föräldrarna.

Tack för klargörande, inte hittat något om detta.
Citera
2023-11-22, 22:10
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DivJunk
Exakt. Hon är medveten om att det hon gjort är fel. Hon kan skilja mellan rätt och fel.
Man får inte RV bara genom att vara efterbliven.

Precis, skulle hon spelat psyksjuk skulle hon inte gapat så mkt i början om hur mkt de älskar sin unge för att sen hålla käften när bevisen kommer framför henne.

Ska bli intressant att se vilken strategi hon väljer i rätten då pappan pratat relativt mycket och han och hans försvarare kan ta strategin att han blev förd bakom ljuset.

Mamman vet jag inte riktigt vad hon ska skylla på.
Min gissning är att hon kommer skylla ifrån sig och mest hålla tyst.
Citera
Medlem
Snitsigares avatar
Hur kunde föräldrarna bli försatta på fri fot i slutet av december? Var der inte helt uppenbart att Z blivit torterad? Hon hade ju för sjutton märken runt anklar och handleder som av att hon varit bunden. Fattar inte det.
Superosmart då föräldrarna fick chans att städa bort bevis.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Secret90
Dom har två salar, dvs en där huvud förhandlingen är och en som är en digital sändning på förhandlingen.

Men vad snackar du om?!

De har en extrasal om det är så att det behövs för det kommer mycket åhörare.
Om det räcker med en sal stänger de den andra efter en kort stund.
Finns ingen sal för digital sändning!
Citera
2023-11-22, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilett
Var framgår detta?

Jag har missuppfattat tydligen, det ska enligt andra vara polisens sökord.
Citera
2023-11-22, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snitsigare
Hur kunde föräldrarna bli försatta på fri fot i slutet av december? Var der inte helt uppenbart att Z blivit torterad? Hon hade ju för sjutton märken runt anklar och handleder som av att hon varit bunden. Fattar inte det.
Superosmart då föräldrarna fick chans att städa bort bevis.
Helt obegripligt verkligen, och får inte riktigt heller klarhet i det.

Som jag fattar det begärde åklagare häktning tidigt men tingsrätten avslog, varefter det framkom ny bevisning som ledde till att de häktades. Men otroligt illa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in