2023-11-20, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nora2002
Jag fattar inte ens hur de fick med henne hem från sjukhuset. Gjordes ingen orosanmälan på BB/neonatal? Varför hamnade de åtminstone inte på utredningshem?

Eller hur, och ena sonen föddes abstinent. Följs inte morfinmissbruk upp? Sen ska de nog utreda övriga barn en vända till, Vanessas brutna arm? Hennes dåliga lungor?
Föräldrarna uppger även att Z rycker av naglarna i sitt självskadebeteende, allt de säger att HON gjort tror jag att DE gjort mot henne.
Citera
2023-11-20, 08:28
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Jag tänker som du.

Man fann en syrgastratt kopplad till en bubbelslang. Kan det ha användas?

Är det analyserat för ättika?

Sen så många lögner. Enligt pappan har han ringt Giftcentralen samma natt de åkte in till akuten men giftcentralen har inte fått in samtal från varken honom eller mamman eller någon annan för den delen gällande förtäring av ättika.

De ringde inte heller efter ambulans. Köra en så svårt närmast döende flicka själv i bilen.
Har för mig han sa att det var inte så långt..är väl ett visst avstånd till Lund från där de bodde.
Senast redigerad av Lilett 2023-11-20 kl. 08:31.
Citera
2023-11-20, 08:50
Medlem
Mazeppas avatar
"Aftonbladet live"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/KnJjLG/rattegang-mot-flickan-i-eslovs-foraldrar
Citera
2023-11-20, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Eller hur, och ena sonen föddes abstinent. Följs inte morfinmissbruk upp? Sen ska de nog utreda övriga barn en vända till, Vanessas brutna arm? Hennes dåliga lungor?
Föräldrarna uppger även att Z rycker av naglarna i sitt självskadebeteende, allt de säger att HON gjort tror jag att DE gjort mot henne.
Kan inte fatta att socialtjänsten i Eslöv ”följt sina rutiner”… Fy fan att det är såhär det är. Egentligen tycker jag att Z borde få skadestånd från alla möjliga aktörer som socialtjänsten osv. Dock är detta tyvärr Sverige.
Citera
2023-11-20, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D4mag3dG0thB4by
Ska bli spännande att se hur föräldrarna kommer bete sig i rätten idag
Någon här som ska dit?
Citera
2023-11-20, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
"Aftonbladet live"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/KnJjLG/rattegang-mot-flickan-i-eslovs-foraldrar

Inte ens Aftonbladet nämner våldtäkterna…. Inte ens som misshandel.
Citera
2023-11-20, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B3ck
FUP igen:
https://gofile.io/d/gWWY7x

De torterande föräldrarna:
Jasmin3 1nkvist och Th0rd 1nkvist alltså.

Helt jävla obegripligt hur man kan göra såhär mot en annan människa. Dessutom verkar de ha många barn!? Helt sjukt att det fått fortgå under så många år. Familjen och Samhället verkligen fallerat på så många plan. 🥺

edit: Jasmin3s Instagram anger "Lyckligt gift" och "mamma till 6 barn" 😱

Hög tid att man per automatik får ha 0 barn, och sen ansöka om lämplighet för att få "avsterilisera sig" drogfrihet och stabilt psyke samt utvecklad empatisk förmåga måste ingå i kontrollerna.
Senast redigerad av normand 2023-11-20 kl. 09:07.
Citera
2023-11-20, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Inte ens Aftonbladet nämner våldtäkterna…. Inte ens som misshandel.
Såg det. De utesluter helt åtalspunkt 5 (grov misshandel som egentligen borde vara grov våldtäkt) ur sin rapportering. Konstigt. Måste vara för de vill ”skydda flickan”? Men det tycker inte jag de gör. Eller så kan de inte läsa. Ställ gärna frågor om detta i Aftonbladets kommentarsfält. Eller skriv till Expressen.
Citera
2023-11-20, 09:22
Medlem
Conchas avatar
Jag har ägnat de senaste dagarna till att läsa fupen. Vidrigaste läsningen någonsin. Tycker det här fallet är i nivå med Bobby, om man nu ens kan jämföra med något. Jag får en intensiv längtan efter att döda föräldrarna. Hoppas innerligt att det går bra för den lilla flickan i livet och att hon får någon slags upprättelse för de hemskheter hon har tvingats utstå. Tyvärr har jag ingen förhoppning att det svenska rättsystemet ger föräldrarna ett rimligt straff i proportion med den tortyr de utsatt sin dotter för.

Det är också sjukt att de andra barnen, framförallt den äldsta dottern, har växt upp med tron på att det här är ett normalt sätt att behandla ett barn på. Någon som heter samma som den äldsta dottern på Facebook har i veckan lagt upp bilder med texter om bland annat hur mycket hon älskar sin mamma. Vet inte om det är hon på riktigt men det verkar så...
Citera
2023-11-20, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Det är sant att åklagarens senfärdighet initialt gjorde att föräldrarna fick en helt oacceptabel möjlighet att städa upp. Givetvis borde de aldrig fått obevakat tillträde till hemmet innan man gjort en fullständig husrannsakan.
Det är som att även åklagaren (precis som skolan och BVC) lever i en naiv missuppfattning om att 100% av alla föräldrar vill sina barn väl och fantasin räcker inte till för att föreställa sig att föräldrar skulle kunna skada sina barn med avsikt. Polisen och läkarna levde tack och lov inte med den villfarelsen.

Jag tycker ändå att den stora mängder indicier och tekniska (medicinska) bevis ger en samstämmig bild av att det inte kan ha gått till så som föräldrarna påstår.
Jag tror att detta mål i slutänden kommer att avgöras på läkarnas vittnesmål och utlåtanden som styrker att barnet har utsatts för omfattande, systematisk och långvarig fysisk och psykisk misshandel som till slut blev livshotande.

Det var inte åklagarens fel eftersom polisen inte kontaktades förrän efter mer än två dygn och sedan dröjde polisen med att åka ut. Då hade de städat och åklagaren hade fått väldigt lite info från sjukvård, polis och övriga att det inte är konstigt att föräldrarna inte kunde häktas. Sjukvården var ytterst tveksam till att ens tala i termer om misshandel länge (?!?). Det är sjukvården som sabbat utredningen. Ättiksdrickandet tror jag inte föräldrarna kommer kunna fällas för. Z säger själv att hon drack för att hon var så törstig. Kanske fälls de inte ens för att ha åsamkat resten av skadorna utan bara för underlåtenhet att söka vård. Alla vittnar om hur tyst och smärttålig Z är. Klart Z är gravt misshandlad och föräldrarna ska dömas så hårt som möjligt men jag är inte säker på att Z inte druckit ättikan själv den 23:e/24:e. Hon säger själv att hon var så törstig. De kanske tvingat i henne det tidigare men kanske inte den sista gången. Nu med risk för att jag missat saker i fup eftersom den är otroligt rörig med alla olika bilagor som lagts upp i omgångar.
Citera
2023-11-20, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Concha
Jag har ägnat de senaste dagarna till att läsa fupen. Vidrigaste läsningen någonsin. Tycker det här fallet är i nivå med Bobby, om man nu ens kan jämföra med något. Jag får en intensiv längtan efter att döda föräldrarna. Hoppas innerligt att det går bra för den lilla flickan i livet och att hon får någon slags upprättelse för de hemskheter hon har tvingats utstå. Tyvärr har jag ingen förhoppning att det svenska rättsystemet ger föräldrarna ett rimligt straff i proportion med den tortyr de utsatt sin dotter för.

Det är också sjukt att de andra barnen, framförallt den äldsta dottern, har växt upp med tron på att det här är ett normalt sätt att behandla ett barn på. Någon som heter samma som den äldsta dottern på Facebook har i veckan lagt upp bilder med texter om bland annat hur mycket hon älskar sin mamma. Vet inte om det är hon på riktigt men det verkar så...

Generation efter generation… så vad kommer flickan få för hjälp att bearbeta detta och inte själv upprepa beteendet som vuxen? Kan tyckas som en osmaklig fundering just nu, men tyvärr relevant och det förstår alla som läst om mamman och systerns barndom.
Citera
2023-11-20, 09:36
Medlem
Mazeppas avatar
Flickans målsägandebiträde Malin Wahlqvist Raihle säger att hon yrkar på ett skadestånd för flickan på totalt 2 611 554 kronor.

Jävlar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in