2023-11-19, 18:53
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Ja samma skribenter är det som länkar till i mitt tycke partiska sidor eller så duger det helt enkelt som bevis för mig.
Man kan väl skriva vad som helst och lägga in ett klipp från vilken del av världen som helst som har samma natur och säga att det var just där detta hände.
Men det är ju inget bevis.

Jag är betydligt mer noga med bevisen innan man ska börja använda vapen som är olagliga.
Då är man på en farlig värld.

Jag tycker hela detta krig börjar bli obehagligt.
Trappa upp 2 stormakter mot varandra på vår bakgård borde få många andra mer att fundera på vad man säger.

Ingen aning om hur Ryssland resonerar kring den frågan.
Jag tycker i alla fall att kvinnor i fronten är jävligt opassande.
Och ärligt tycker du och tror du att kvinnor är gjorda för krig!?

Jag kan förstå om det är kvinnor som har fått hela sin familj utplånad och inte har så mycket mer kvar att leva för än just ha ihjäl så många som möjligt från den sidan som mördade dess familj.
Om det är så i Ukrainas fall vet jag inte.
Men gillar inte det jag nu ser på X/twitter

Du får väl meddela dina åsikter om kvinnor vid fronten till respektive land. Mycket bra om de får veta en svensk nazists tankar i ämnet.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Kvinnor_i_milit%C3%A4ren

Annars är kvinnliga soldater inget nytt. Länk om detta, även om du säkert tror Wikipedia är infiltrerat av någon av dina fiender. Judarna? Woke-vänstern, HBTQ-aktivister?
Senast redigerad av Clay Allison 2023-11-19 kl. 19:08.
Citera
2023-11-19, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Jaha, så du utgår fortfarande från att ryssarna ligger sämre till än ukrainarna. Antagligen så tror du fortfarande på att Ukraina kan ta sig ur detta med någon sorts seger. Man behöver då jobba med vad man ser som "seger", ungefär som vissa vägrar att se Ukrainas motoffensiv som ett totalt misslyckande.

Det har hela tiden under striderna sett mörkt ut för Ukraina på slagfältet och till följd av det så har förhandlingsläget försämrats för varje dag. Det Ukraina hade kunnat förhandla sig till i april -22 kan de i dag bara drömma om. Det som de kan få i dag, är borta i morgon.

Jag håller mig till ämnet. Du påstod en försvagning men trenden och statistiken visar motsatt. Det är mer som slås ut av ryskt krigsmaterial och manskap den senaste tiden jämfört med tidigare. Det pekar alltså inte på en försvagning.
Citera
2023-11-19, 18:58
Medlem
Han är rädd eftersom svaga ukrainska kvinnor de facto dödar ryska män...
Citera
2023-11-19, 19:06
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Har du äntligen börjat motsätta dig dödandet av vita?
Det var så dags.

Vad tycker du om att Ryssland försöker överbelasta gränsen mot Finland mfl. med icke-vita migranter?
Det är väl också jävligt opassande?

Vet inte va du pratar om.
Det är dödandet på vita som jag hela tiden sätt mig imot.
Har även hela tiden sagt att jag tycker generellt jävla illa om ryssar med!

Så vi är helt överens
Citera
2023-11-19, 19:10
Medlem
Citat:
Jaha, så du utgår fortfarande från att ryssarna ligger sämre till än ukrainarna. Antagligen så tror du fortfarande på att Ukraina kan ta sig ur detta med någon sorts seger. Man behöver då jobba med vad man ser som "seger", ungefär som vissa vägrar att se Ukrainas motoffensiv som ett totalt misslyckande.

Det har hela tiden under striderna sett mörkt ut för Ukraina på slagfältet och till följd av det så har förhandlingsläget försämrats för varje dag. Det Ukraina hade kunnat förhandla sig till i april -22 kan de i dag bara drömma om. Det som de kan få i dag, är borta i morgon.

Temat som har använts och återanvänts hundratals gånger sedan dag tre av invasionen då ryssland förlorade vid den ryska katastrofen vid Homostel, som vi kommer att få läsa om i historieböcker i framtiden, men knappast i de ryska.

Desinformation enligt Peskovs desinformations departement funkar inte längre i ett informationsahälle.
Enligt metod M som i Marionetterna, KGB metod sedan gammalt gäller berättelsen som sanning. Inte verkligheten
Du fortsätter knattra på ditt tangentbord
enligt Peskovs modell..
Man baxnar. I bästa fall är du en "nyttig idiot" i Peskovs dedinformationsarme' som DNs Croneman.
Men jag börjar tvivla.
Senast redigerad av Antistalk 2023-11-19 kl. 19:15.
Citera
2023-11-19, 19:11
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Jag håller mig till ämnet. Du påstod en försvagning men trenden och statistiken visar motsatt. Det är mer som slås ut av ryskt krigsmaterial och manskap den senaste tiden jämfört med tidigare. Det pekar alltså inte på en försvagning.

Ok. Men du blundar för den stora bilden och räknar detaljer som i sina avgränsade enskildheter, med god vilja, skulle kunna betyda framgång, trots att helheten pekar mot någonting helt annat annat.
Citera
2023-11-19, 19:14
Medlem
Citat:
Ok. Men du blundar för den stora bilden och räknar detaljer som i sina avgränsade enskildheter, med god vilja, skulle kunna betyda framgång, trots att helheten pekar mot någonting helt annat annat.

"Den stora bilden" som bara Arnstad ksn tolka..
Jo, jo
Citera
2023-11-19, 19:17
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Vad skulle du räkna som en seger för Ryssland?
Är du nöjd med utvecklingen av deras "fredsbevarande invasion"?

Om du för ett och ett halt år sedan hade förutspått utvecklingen så hade du tänkt dig ungefär detta läge för ryssen som är nu? Detta är enligt plan och allt går bra...?!
Citera
2023-11-19, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist
Att Nato blandade sig in och började lasta in vapen, militärträning etc var enligt mitt sätt att se det ämnat att provocera Ryssland.

Som man ropar i skogen får man svar.

Nato är en organisation av medlemsländer som ingår i NATO.
Det är dessa länder som nu stöttar Ukraina med vspensystem och reurser av alla slag. Är du dum på riktig eller har du bars missförstått, eller gått på rysk desinformation?
Hursom, lika iika illa alla tre.

Och varför sstsar Sverige stora belopp och vspensystem som är värda många miljoner och som inte ens är med i NATO?
Citera
2023-11-19, 19:23
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
"Den stora bilden" som bara Arnstad ksn tolka..
Jo, jo

Vad tror du USA:s John Kirby menade med att vi närmar oss "the end of the rope" vad gäller stödet till Ukraina?
Citera
2023-11-19, 19:29
Medlem
Citat:
Vad tror du USA:s John Kirby menade med att vi närmar oss "the end of the rope" vad gäller stödet till Ukraina?

Du vill ha svar på en fråga?
Så oväntat.
Vad tror du John Kirby menade?
Citera
2023-11-19, 19:29
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Vad skulle du räkna som en seger för Ryssland?
Är du nöjd med utvecklingen av deras "fredsbevarande invasion"?

Om du för ett och ett halt år sedan hade förutspått utvecklingen så hade du tänkt dig ungefär detta läge för ryssen som är nu? Detta är enligt plan och allt går bra...?!

Jag tycker att hela grejen pågått allt för länge vilket betyder att allt för många fått sätta livet till, liksom att ur ett europeiskt perspektiv, vi har offrat allt för mycket, främst i relationen till Ryssland. Det här är USA:s krig mot Ryssland. Och det ingenting vi svenskar skulle ha behövt ta sida i. Låt Ryssland och Ukraina göra upp och sen är det bra med det.
Senast redigerad av Arnstad 2023-11-19 kl. 19:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in