Citat:
Vänta nu, KD bedriver väl inte politik efter Ebbas agenda hoppas jag.Det mest konstruktiva är väl att gråta en stund och sedan omvärdera sin politik? Det är extremt antisemitiskt att kritisera Israel när de försvarar sig mot terroristorganisationen Hamas. S har alltid agiterat för PLO och Palestina, det gör att man har extremt svårt att kritisera Hamas som vill åstadkomma samma sak som PLO men genom våld. Att S stöttar Hamas genom att uttrycka sitt stöd för deras mål, även om man kritiserar medlen, verkar vara svårt att förstå för många sossar. Men givetvis banar man på det sättet väg för antisemitism och hat mot staten Israel. Det hatet har alltid funnits inom S.
Trams att det skulle vara antisemitiskt att kritisera Israel för vad de gör i Gaza. Menar du att man aldrig får kritisera judar för någonting? Är inte det väldigt väldigt
Citat:
Jag tror hon tror att hon tror på Gud. Men i den typen av församling Ebba är uppvuxen i är inte frågan vad du kan göra för gud. Utan vad gud kan göra för dig, i synnerhet om du tillhör ledarskiktet. Ledarna står enligt församlingen i förbund med gud. Att ifrågasätta dem är likställt med att ifråga sätta gud. Jag missade inte hennes insändare i nån rutten blaska häromdagen. Hon påstod över mitt huvud att judisk-kristna värderingar är det västerlandet ska byggas på. Det är svårt att ta in all ondska som hon är fylld av. Tror hon ens på gud eller är det bara påhitt det också?
Det är därför Ebba inte behöver hålla löften eller vara logisk, hon är helt enkelt van hemifrån att vara någon som inte kan ifrågasättas.