Citat:
Ursprungligen postat av
MoaMaria
Jag har dejtat en del och skulle säga att i alla fall åtta män av tio är passiva när det gäller att föreslå vad man ska göra på en dejt. Standard är att de frågar: Vad vill du göra? Var vill du ses? Hur dags?
Att de frågar i alla steg. När någon kommer med ett konkret förslag blir jag jätteglad.
Nu gav jag feedback till en man om det och han menade då att de flesta tjejer ville bestämma och att han bara försökte vara snäll.
Men är det inte mest lättja? Att det är bekvämt att slippa bestämma?
Jag är såklart gärna med och bestämmer men orkar inte bestämma 100 procent.
Det finns flera aspekter och orsaker till detta tror jag.
1. Killen kan vara osäker
- Man vill inte komma med något tråkigt alternativ som gör att hon kanske blir ointresserad (dock är väl fallet sällan så).
- Man vet inte om det man själv vill duger som förslag.
2. Man vill inte göra tjejen obekväm
- Man vill t.e.x inte bjuda hem henne kanske, då man ej träffat henne och man tror hon är lite rädd.
- Man vill på samma vis inte bjuda hem sig själv till henne.
3. Många idag gör typ inget, de har inga intressen.
- T.e.x så vad gör du en vardag efter jobbet? Sätter på TVn sen mat och sover? Så lever tyvärr många idag. TV och tiktok för tjejer och dataspel och tv för killar. Dessa skärmar har dödat vår förmåga att tänka längre och folk har inga intressen och kommer därmed inte med alternativ.
4. Man tror att vara till lags underlättar
- Alla vet att tjejer får mer matchningar än killar, därför vill kanske killen verkligen se till att tjejen kan och därför frågar när hon kan osv osv.
En sak som dock känns positiv.
Hade personen velat ha sex direkt så hade nog föreslagit "titta på film" tror jag. Så det är lite positivt.
Själv börjar jag alltid med det simpla: Kaffe, promenad eller en aw bara för att känna viben.
Är det dock något intressant jag vill göra, typ besöka en annan stad, eller om det är någon aktivitet som pågår så tar jag med dejten på det.