2023-11-09, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Det där är jättegamla grejer. Räkna med att lilla "Youmna" har rört sig söderut igen. 50 000 araber lämnade orra Gaza igår.

Nope, 17 timmar gamlat!
Citera
2023-11-09, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Självklart skulle Västbanken och Gaza må bäst av att styras utan självbestämmande.
Oavsett vad man tycker om Israel, kan man inte förneka att detta är den smartaste och mest civiliserade parten. Judarna är ett världens mest framgångsrika folk. Palestinierna... not so much.

Och det som Hamas & Co gjorde den 7/10, kommer aldrig någonsin att göras av israeler.
När gick de senast från dörr till dörr och hade sex med barn och lik? Aldrig vad jag minns.

Inte bara Hamas utan också de civila palestinierna har förlorat rätten att styra Gaza.
Vi ser ju vad som händer när dessa människor inte har någon som håller ordning på dem.

Jag kan iofs förstå att man får en extremt skev bild om man lyssnat på svensk rapportering och gått på iden om att Israel är skyldiga till precis allt. En del verkar överraskade över att vägskyltarna även är på arabiska och vissa har ju till och med fått för sig att araber inte ens bor i Israel överhuvudtaget.
Det hade varit bra om fler reste till lite andra ställen än Thailand för att bilda sig lite om man säger så.
Citera
2023-11-09, 17:56
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triswe
Nä, dödas civila i Israel är det Hamas fel och dödas civila i Palestina är det IDFs fel.
Simple as that.
Ni får tycka vad ni vill men det är den bittra sanningen. Ett mord är ett mord oavsett vem som utför det.

Du är ju dum i huvudet.

Israel angriper inte civilbefolkningen utan Hamas. Nu är det så att Hamas gömmer sig och sina vapen bland civilefolkning och i fredade lokaliteter som sjukhus, daghem, lekskolor, moskéer, etc. Vad Hamas gör då är ett flagrant brott mot Genevekonventionen och krigets lagar. SAMTLIGA DÖDA ARABISKA CIVILPERSONER ÄR HAMAS FEL. Israel har följt folkrätt och krigets lagar till 100 procent. Inget fel har gjorts från denna sida.

Nu har dessutom civilbefolkningen flytt, till Hamas ilska. Så nu har ju de där rapporterna mer eller mindre slutat att trilla in. Svårt för Hamaspropagandan nu, med andra ord.
Citera
2023-11-09, 18:01
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mybrotherolof
Nope, 17 timmar gamlat!

Har den rika lyxhustrun "Youmna" (är det ens ett namn?) inte lämnat än, så kan hon göra det mellan 10 och 14 imorgon. Då tar Israel sin sedvanliga humanitära paus. Dock släpper inte IDF igenom fordon, så förmögna "Youmna" får nog lämna sin Lexus hemma.
Citera
2023-11-09, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senapsillen
Jag kan iofs förstå att man får en extremt skev bild om man lyssnat på svensk rapportering och gått på iden om att Israel är skyldiga till precis allt. En del verkar överraskade över att vägskyltarna även är på arabiska och vissa har ju till och med fått för sig att araber inte ens bor i Israel överhuvudtaget.
Det hade varit bra om fler reste till lite andra ställen än Thailand för att bilda sig lite om man säger så.

Det har väl gått upp naiva människor (bla jag) att den svenska rapporteringen är helt störd.

95% av all nyheter handlar om att palestinierna är offer och totalt oskyldiga.

Förhoppningvis blir de senaste terrordåden en ögonöppnare för oinsatta personer.

Hamas och palestinierna kan inte visa tydligare vad de är för sorts människor.

Jag har all förståelse för Israels reaktion.

Jag tror att man fick skrämselhicka, som finnarna när de gick med i NATO. Pang sa det bara, när man insåg att ryssarna tappat det totalt.

Samma i Israel.

Till slut insåg man vad Gaza är.
Det är inte delvis ett dårhus.
Det är ett totalt dårhus.

Ett islamistiskt dårhus.
Senast redigerad av Eremona2.0 2023-11-09 kl. 18:36.
Citera
2023-11-09, 18:08
Medlem
Citat:
Nu sker räderna mot Shifa-sjukhuset. Hamas verkar helt förlamat på den militära sidan. Jag är faktiskt chockad över hur bra det går för IDF. Det verkar som om Al Qassam bara var en papperstiger. Har Hamas gett upp?

De kan ju ha stuckit till södra sidan och blivit civila. Bättre fly än illa fäkta kan vara deras mantra.

Terroristgrupper är ofta uppbyggda i celler och då blir det ofta problematiskt med kommunikationen mellan cellerna. Men de har haft två år på sig att förbereda sig. De hade inte kanske räknat med israels svar då de hade gisslan. Men det är ju dumt. Det är bara lyfta en historiebok och se hur Israel har svarat tidigare.
Citera
2023-11-09, 18:09
Medlem
Citat:
Har den rika lyxhustrun "Youmna" (är det ens ett namn?) inte lämnat än, så kan hon göra det mellan 10 och 14 imorgon. Då tar Israel sin sedvanliga humanitära paus. Dock släpper inte IDF igenom fordon, så förmögna "Youmna" får nog lämna sin Lexus hemma.

Somliga har svårt att förstå hur andra har det. Frågan jag ställde var hur du hade gjort i hennes situation. Istället för att fundera ut ett svar, ljuger och kränker somliga för för somliga ligger det kanske närmare till hands.
Citera
2023-11-09, 18:10
Medlem
De judiska nazisterna hotar ytterligare ett sjukhus för barn!

Head of children’s hospital issues SOS plea after Israeli bombing suspends services
“This is an SOS message from inside the al-Nasr Children’s Hospital.

Our facility came under attack two times today, the first targeted the gate, while the second was a direct hit on the hospital’s wards. The buildings suffered massive damage.

The ICUs and baby-born incubators are now without oxygen supply. The entire hospital is out of power, except the ICU where I stand now. Currently I am attending to eight patients, if the power runs out at any minute, they will definitely die.
https://www.aljazeera.com/news/liveb...ar-live-day-34

Al Nasr sjukhuset har också fått stänga nu för judarna vägrar ge bränsle åt sjukhuset
Al-Nasr [Children’s] Hospital is considered to be the main central hospital that provides treatment for young babies and newly born babies who are in massive need of medical care.
Samtidigt har flera palestiner skadats när Israel bombat flyktingar vid ett annat sjukhus!
Injuries reported in Gaza’s Indonesian hospital

The Palestinian interior ministry has reported “a number of injuries” among thousands of displaced people who are sheltering in the grounds of the Indonesian hospital in northern Gaza.
Nu får någon sätta en kula i Netanyahu, vår tids Hitler.
Citera
2023-11-09, 18:17
Medlem
Citat:
Du är ju dum i huvudet.

Israel angriper inte civilbefolkningen utan Hamas. Nu är det så att Hamas gömmer sig och sina vapen bland civilefolkning och i fredade lokaliteter som sjukhus, daghem, lekskolor, moskéer, etc. Vad Hamas gör då är ett flagrant brott mot Genevekonventionen och krigets lagar. SAMTLIGA DÖDA ARABISKA CIVILPERSONER ÄR HAMAS FEL. Israel har följt folkrätt och krigets lagar till 100 procent. Inget fel har gjorts från denna sida.

Nu har dessutom civilbefolkningen flytt, till Hamas ilska. Så nu har ju de där rapporterna mer eller mindre slutat att trilla in. Svårt för Hamaspropagandan nu, med andra ord.
Klart IDF attackerar civila. Du måste vara otroligt hjärntvättad om du tror annat. Det har redan dött över 10000 människor i Gaza, minst 90 procent är civila.
Det är Israeliska/Amerikanska bomber som har dödat dessa civila.
Man har attackerat bostadshus, moskeer, sjukhus och flyktingförlängningar. Över 4000 barn har dött. Massor med FN-arbetare har dött.
Hamas är en terroristorganisation. Om IDF gör samma sak är dem också en terroristorganisation.
Då är både Hamas och IDF terroristorganisationer, Hamas för israeler och IDF för palestinier.
Citera
2023-11-09, 18:22
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mybrotherolof
Somliga har svårt att förstå hur andra har det. Frågan jag ställde var hur du hade gjort i hennes situation. Istället för att fundera ut ett svar, ljuger och kränker somliga för för somliga ligger det kanske närmare till hands.

Du kan inte generalisera den stenrika lyxpalestinska bruden "Yumna" och få det att gälla alla människor på hela jordklotet. Precis som du så såg jag inslaget med "Yumna" på Al Jazeera, men jag tycker allt verkade riggat. Arabjournalisterna sitter i hennes jättevåning på Gamal Abdel Nasser Boulevard och dricker te. Och hon berättar på sin förnämliga brittiska engelska hur förföljd hon är. Jag tror nog att hon tycker att det är jobbigt att gå i kombinationen niqab+högklackat.
Citera
2023-11-09, 18:26
Medlem
MrDonutss avatar
Video påstår att Israels egna apache dödade festivalfirare av misstag
https://www.reddit.com/r/worldnewsvi...ired_on_their/

Någon som har någon länk eller nyhetskälla som bekräftar detta?
Citera
2023-11-09, 18:29
Medlem
Citat:
Du kan inte generalisera den stenrika lyxpalestinska bruden "Yumna" och få det att gälla alla människor på hela jordklotet. Precis som du så såg jag inslaget med "Yumna" på Al Jazeera, men jag tycker allt verkade riggat. Arabjournalisterna sitter i hennes jättevåning på Gamal Abdel Nasser Boulevard och dricker te. Och hon berättar på sin förnämliga brittiska engelska hur förföljd hon är. Jag tror nog att hon tycker att det är jobbigt att gå i kombinationen niqab+högklackat.

Somliga kränker och ljuger andra försöker förstå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in