2023-11-07, 12:50
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Room531
Kulturer som inte gillar hundar eller andra djur.. Det var någon här omkring som lagt ut förgiftat kött för några år sedan med sa en hundägare till mig....
"Kulturer" brukar inte lägga ut förgiftad mat. Individer brukar göra det.
Mina grannar när jag var liten - etniska svenskar - placerade ut råttgift i kattgodis när dom ville bli av med en katt som åt och sket i deras trädgård.
Och tänka sig, Sveriges mest kända kattmördare kom från landet... *trumvirvel* Sverige!
Citera
2023-11-07, 12:58
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
"Kulturer" brukar inte lägga ut förgiftad mat. Individer brukar göra det.
Mina grannar när jag var liten - etniska svenskar - placerade ut råttgift i kattgodis när dom ville bli av med en katt som åt och sket i deras trädgård.
Och tänka sig, Sveriges mest kända kattmördare kom från landet... *trumvirvel* Sverige!
Ja, det säger ju inget emot. Finns subkultur inom svensk kultur också, och idiotiska ungar t.ex. som får för sig sånt med. Min svenska granne kastade sten mot min katt när vi var typ fem för "den hinner ju ändå iväg" av samma skäl någon ovan mig nämnde, han pissade på deras tomt sa han.

Men jo du har rätt i att jag syftade på kulturer där det är vanligt att hundar inte uppskattas alls, blir sparkade på eller kanske äts... Det är/var mindre vanligt här. Men vi har inte ströhundar heller i någon stor omfattning där man kan förstå att folk börjar störas av närvaron av vissa hundar och små flockar.
Senast redigerad av Room531 2023-11-07 kl. 13:05.
Citera
2023-11-07, 12:58
Medlem
Kan vara råttgift.

"Symptom: Blödningar uppkommer i regel 1–3 dagar efter förtäring av dessa preparat. Symptomen beror på var blödningen är lokaliserad och hur stor den är. Det kan bli allt ifrån blåmärken och små blödningar från slemhinnor i nos, munhåla och svalg, blod i avföring och urin till massiva blödningar i inre organ. Vid blödning i en led kan hälta och smärta uppstå. Livshotande tillstånd kan uppstå."
Citera
2023-11-07, 13:00
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AstorFlanell
Kan vara råttgift.

"Symptom: Blödningar uppkommer i regel 1–3 dagar efter förtäring av dessa preparat. Symptomen beror på var blödningen är lokaliserad och hur stor den är. Det kan bli allt ifrån blåmärken och små blödningar från slemhinnor i nos, munhåla och svalg, blod i avföring och urin till massiva blödningar i inre organ. Vid blödning i en led kan hälta och smärta uppstå. Livshotande tillstånd kan uppstå."
Skulle just skriva det, eller jag skrev men tog bort.... Det finns råttfällor med råttgift. Helt fel för det drabbar ju fåglar, rävar, osv med som kan äta en förgiftad råtta. Det finns mycket bättre sätt att fånga/bli av med råttor på...
Citera
2023-11-07, 13:12
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mehelium
Så sorgligt. Aldrig förstått vem som gör såhär mot oskyldiga djur 🥲
Lite off topic svar från mig men;
Senast redigerad av Room531 2023-11-07 kl. 13:20.
Citera
2023-11-07, 13:24
Medlem
Carnills avatar
Därför det är så viktigt att lära hunden förbudsträning och klarar man inte av det så sätt på munkorg.
Citera
2023-11-07, 13:31
Fruktansvärt. Hade någon gjort detta mot min hund hade jag aldrig gett upp innan jag hittat och dödat den jälveln
Citera
2023-11-07, 13:49
Medlem
Manginazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Fruktansvärt. Hade någon gjort detta mot min hund hade jag aldrig gett upp innan jag hittat och dödat den jälveln

Svårt brott att fälla, men ser jag någonsin någon göra något misstänkt så kommer jag att kolla köttbiten direkt, om det sen leder till att jag kollar vad personen har på sig så är det inte omöjligt att jag kommer att tvångsmata dom med deras treat.
Citera
2023-11-07, 13:56
Medlem
hippilis avatar
Inte första gången sånt här står i nyheterna. Någon som vet vad det är instoppat? Har svårt att tro att det är glas bitar men det kanske det är?
Citera
2023-11-07, 14:01
Medlem
Man gillar inte hundar i mellanöstern va? Är inte det att betrakta som löss för många kulturer där?

När ska vi diskutera detta?
Citera
2023-11-07, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tr11fip0xen
Vilka är det som gör såhär? Varför vill man plåga djur på det här sättet?
Folk som hatar hundar/hundägare.
På vilket sätt ska en som hatar hundar/hundägare plåga hundarna/hundägarna? Det är ju ett sätt som är utmärkt om man inte vill åka dit - dessutom ett fegt sätt vilket utmärker detta lands befolkning på alla sätt och vis numer.

Majoriteten av Sveriges befolkning är djurplågare ty de brukar sig av sånt som kommer från djur. Mjölkprodukter, kött, medicin/smink etc som grundar sig på djurexperiment, päls, skinn, galla osv. Att förfäras över detta fall när man själv betalar någon för att plåga djur är alltså hyckleri.
Citera
2023-11-07, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Tänk, hunden var jätteglad över att gå ut med sin ägare och några min senare är det full panik. Hoppas det gick snabbt för hunden att gå över till andra sidan o att den inte led så mkt..

Sånt här kan inte jag läsa
Hur kan man som hundägare inte vara medveten om att sånt här sker? Ser man köttbitar utplacerade längs en väg så ser man till att hunden inte äter upp dem. Det är nästan så att jag misstänker ägaren i det här fallet.

"Enligt hundägaren ska det ha legat köttbitar utplacerade på olika ställen längs Marierovägen i Vänersborg som hunden ska ha fått i sig."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in