Citat:
Ursprungligen postat av
farling
Sandra är gäst i veckans avsnitt av Paradrätten - har ni sett?
Jag tycker att hon gjode sig bra i avsnittet, och att stämningen mellan henne och Kalle + Sofia (men mest Kalle ändå) var härlig.
De pratade ju lite om det här med barn, och jag måste ändå säga att jag har fått en lite tydligare bild av Sandras inställning till föräldraskapet nu.
Tycker också att det var bra stämning och hennes personlighet kommer ju fram bättre på detta sätt.
Ändå blir jag lite irriterad på saker som hon säger. Som att det är så himla himla jobbigt med barn. Och att, man måste hänga med barnet varje dag! Alltså varje dag!
Haha, alltså... jag undrar varför hon inte reflekterat över detta innan hon skaffade barn? Hon säger också att man kan känna sig så ensam för att man är inne så mycket i sin lägenhet.
Jag är själv verkligen ingen super mom, men jag minns att när jag och min sambo skulle skaffa så såg vi båda fram emot att vara just hemma mycket med vår lilla familj. Att gå ut på barer och sånt intresserade oss liksom inte så mycket längre. Nå gång ibland kändes det kul, kanske en gång i månaden max. Jag tror fortfarande att Sandra hade varit lyckligare barnfri men med nära relation till hennes kommande syskonbarn.