Flashback bygger pepparkakshus!
2023-10-30, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenkille
Det finns ju inte en sida som inte limiterar om
man är vinnande. Så ser detta som helt osannolikt!
Du får kolla på den delen i videon där han är med helt enkelt. Han säger att bettingbolagen limitar ganska snabbt.
Citera
2023-10-30, 16:27
Det skulle inte förvåna mig om det är nån slags förtäckt reklam för spelbolagen. Alla inblandade får betalt direkt av spelmaffian för att göra inslaget.

Vilket spelbolag skulle låta dig vinna 150k i månaden? Han lär ha 150 olika konton i så fall och hämta ut en tusing per konto. Men lär bli blockad i alla fall. Det fanns ju nån annan kille som höll på likadant. Han var tvungen att utnyttja släkt, vänner och bekanta för att skapa konton. Då är man en parasit som dessutom drar in närstående i sin egen shady business. Robotar lär vara förbjudna och skulle kunna leda till återbetalningskrav för samtliga inblandade personer. Med dröjsmålsränta.

Minns pokerskandalen på SVS med robotar. Då fick till och med jag pengar tillbaka
Senast redigerad av Juristen08 2023-10-30 kl. 16:41.
Citera
2023-10-30, 16:29
Medlem
Jagduvidoms avatar
Målet är att hitta spel där du på tre olika sidor finner en för varje 1X2 med odds över 3.00
Då har du procentuellt avkastning hur än matchen ifråga avgörs.
Du måste såklart använda bottar för att kunna göra stora pengar och inte bli upptäckt av bolagen.
Med dagens enorma utbud på tex fotboll på tex helger är detta inte omöjligt och då totalt riskfritt.

edit: Det han i videon håller på med har jag ingen aning om, även om man hittar alla saftiga odds är det ändå en chansning. Hur har han bättre bottar än spelbolagen? Kaxigt att dra in 150 k på odds och kalla det lön. Kudus!
Senast redigerad av Jagduvidom 2023-10-30 kl. 16:34.
Citera
2023-10-30, 16:33
Medlem
GertBennys avatar
Jag tror inte heller på vad denne unge herre säger. Om han nu hittat en så pass lukrativ "side hussle" eller "glitch" så vore det ju ovanligt korkat att gå ut med detta i en av Sveriges största YT kanaler.
Citera
2023-10-30, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vall370
Du får kolla på den delen i videon där han är med helt enkelt. Han säger att bettingbolagen limitar ganska snabbt.

Ska kika när jag får tid.
Men det är helt osannolikt. På sidor med svensk spellicens är det totalt omöjligt.
Citera
2023-10-30, 16:50
Medlem
Måste väl vara att han kanske lägger på en tennismatch där oddsen kan se ut som följande ibland:

Betsson:

Tennisspelare 1: 1.80
Tennisspelare 2: 2.00

Bet365:
Tennisspelare 1: 2.05
Tennisspelare 2: 1.85

Det blir därmed omöjligt att förlora pengar om man lägger lika mycket på spelare 2 hos Betsson, och spelare 1 hos Bet365, och det blir enbart vinst om spelare 1 vinner. Man måste däremot kunna lägga rätt stora summor om man vill vinna pengar, och oftast är man limiterad till en viss summa så det blir inte många kronor åt gången.

Men visst, hittar man 20-30 sådana spel om dagen så.
Citera
2023-10-30, 17:29
Medlem
Ja, det går att tjäna pengar på betting genom att plocka utstick, dvs plocka odds man (av någon anledning) anser är för högt satt. Det är inget som är enkelt, men det är fullt möjligt.

Spelbolagen fittar sig och limiterar vinnande konton snabbt, så det gäller att kunna hitta nya konton. Det finns flera på tex bettingtwitter som hela tiden aktivt söker efter konton att köpa/låna, med olika upplägg för kontoägaren. Oftast så får man en viss procent på vinsten köparen lyckas få in på kontot innan det blir limiterat.

Ni som säger att det är bluff, reklam för spelbolag och annat vet tbh inte vad ni pratar om.
Citera
2023-10-30, 17:36
Medlem
De funkar säkert.
Vet folk som tjänat runt 10 lax i veckan på diverse system. Detta var dock ett par år sen.
Citera
2023-10-30, 17:44
Medlem
Jag känner att man nog kan nog tjäna på sport betting om man undviker lagsporter och zoomar in på en sport. Finns för många mekanismer som kan gå fel på lagsporter.
Citera
2023-10-30, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Room531
Hade jag varit en som bettat på sport hade jag satt pengar på ngannou förra helgen. Sa det på ett annat forum men... Tyckte oddsen var helt galet satta, hade tippat det skulle bli runt -300 men det var på -2000 på fury som favorit. Över +1000 underdog på Francis ngannou.

Nu vann fury på split decision med en poäng på sista domarkortet så hade förlorat pengarna ändå men .. jämt som tusan var det, hade verkligen kunnat gå åt vilket håll som helst.

Nästa möte kommer inte ha såna tokigt ojämna odds...

Som att kasta pengarna i sjön.
En mästare (Fury) behöver förlora stort eller via knock för att torska sin titel. Så har det varit sen Hedenhöstiden.

Ett tips för alla som tror att det är fejk att spela på felsatta odds kan titta på Spelskandalen som gick på SVT-play förut. "konduktören" var grym på att spela på bandy och var långt mkt bättre än oddssättarnna på Svenska Spel på den tiden. Dessutom så hade han känningar i många lag och hade full koll på magsjuka och annat viktigt.

Kommer ihåg att jag själv så helt felsatta odds av bandymatcher på oddset, men spelet vad redan stoppat när jag försökte lämna in.
Det hände mig typ 10ggr under 3-4år tid och då var jag inte insatt alls.
Senast redigerad av Cooltrayne 2023-10-30 kl. 18:02.
Citera
2023-10-30, 17:55
Bannlyst
Folk som skryter om hur mycket dom tjänar, tenderar att ljuga och överdriva något enormt, att dessutom prata öppet om hur man kan ”lura” bettingbolag, känns inte heller så klokt om man vill kunna fortsätta med det här…

Men mindre ligor och lägre divisioner, där spelar kan ta röda kort för att slippa en jobbig bortamatch, eller föreningar inte har råd att gå upp i seriesystemet, känns som att det borde gå att kunna hitta.

Men jag har jäkligt svårt och se att det ska fungera i NHL och premier league
Citera
2023-10-30, 17:56
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paddelito
Det handlar väl snarare om att spela på samma match och samma speltyp, fast på två olika bettingsidor.
Detta var min omedelbara tanke, och påminner därmed om arbitrage inom valutahandeln.

Det är dessutom någonting som enkelt skulle gå att automatisera genom en bot.

Att han skulle tjäna så mycket pengar på matcher med "fel odds" låter helt absurt eftersom inget vet den korrekta sannolikheten för ett visst utfall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in