Citat:
Ursprungligen postat av
Room531
Hade jag varit en som bettat på sport hade jag satt pengar på ngannou förra helgen. Sa det på ett annat forum men... Tyckte oddsen var helt galet satta, hade tippat det skulle bli runt -300 men det var på -2000 på fury som favorit. Över +1000 underdog på Francis ngannou.
Nu vann fury på split decision med en poäng på sista domarkortet så hade förlorat pengarna ändå men .. jämt som tusan var det, hade verkligen kunnat gå åt vilket håll som helst.
Nästa möte kommer inte ha såna tokigt ojämna odds...
Som att kasta pengarna i sjön.
En mästare (Fury) behöver förlora stort eller via knock för att torska sin titel. Så har det varit sen Hedenhöstiden.
Ett tips för alla som tror att det är fejk att spela på felsatta odds kan titta på Spelskandalen som gick på SVT-play förut. "konduktören" var grym på att spela på bandy och var långt mkt bättre än oddssättarnna på Svenska Spel på den tiden. Dessutom så hade han känningar i många lag och hade full koll på magsjuka och annat viktigt.
Kommer ihåg att jag själv så helt felsatta odds av bandymatcher på oddset, men spelet vad redan stoppat när jag försökte lämna in.
Det hände mig typ 10ggr under 3-4år tid och då var jag inte insatt alls.